Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 70 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-11-28 12:39 | |
![]() | Invandringen kostar inte så mycket.Men man matar sina egna innan man matar andra. Folk som växt upp här ska inte behöva överleva på 6500/ m . Detta måste politikerna ta tag i först Det är viktigt att det görs så vi slipper Sd vid makten i nästa val | |
janne121212 | 2015-11-28 12:53 | |
![]() | ttiittii du verkar ha ändrat inställning på bara några veckor. Så här skrev du för en tid sedan. "Vi kan ta hit många hela byar står tomma i norra Sverige,Det är bara att fylla på det kommer bli gör bra,Det kommer skapa massor med jobb,skolor behöver byggas,hus renoveras affärer kommer behöva öppnas,elnät byggas ut,hela köpcentrum ,dagis,personal,bussar.De t kommer bli hur bra som helst hjälpa på plats funkar inte ta hit dom från kriget och gör det nu,ställ in ålandskryssningarna i 2 veckor.Och låt kryssningsfartygen åka dit och hämta alla krigsflyktingar,jag vill ha ett levande Norrland och nu har vi vår chans,Detta är vad som kan få Sveriges ekonomi på fötter" Heder åt dig för att du uppenbarligen fattat lite av problematiken och delvis ändrat uppfattning. Vad är anledningen till denna AHA-upplevelse? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-28 12:56 | |
![]() | Bättre länk: www.riksgalden.se/sv...ts skulden/ | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:01 | |
![]() | Rhotheta, Jag lägger egentligen inga värderingar i de siffror jag relaterar från Riksgäldens hemsida, men jag tror att boffertomte i sin utsaga att vi lånar oerhört mycket pengar just pga flyktingmottagande inte nyanserar det något vidare. Tack för att du nyanserar det ytterligare, men du kan väl skippa de nedsättande små nålsticken som du nästan alltid måste få med i dina inlägg. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:04 | |
![]() | Rhotheta, Din länk skulle man nog kunna kalla "statsobligationsförsäljn ingen". Betalningarna av statsskulden sker inte fortlöpande, men försäljningen av obligationer gör det. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:06 | |
![]() | Rhotheta, Ser nu att farten på din länk är inställd efter en prognos. Det står med mycket små bokstäver under. Glöm därmed mitt förra inlägg. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:08 | |
![]() | Denna prognos: www.riksgalden.se/Pa...20 15-3.pdf | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:10 | |
![]() | Vi kan ta hit många det är inte ett problem. Men först måste man se om sjukpwnsionärer och dom med låga pensioner och det är ett måste , för gör vi inte det så kommer SD till makten flyktingar är inte ett problem i sig och flyktingar kostar inte så mycket pengar för en tid sedan viste jag inte om att en så stor grupp i Sverige lever på 6500/m Det är inte klokt .inte konstigt att folk är upprörda och förtvivlade ! | |
gnagel - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:11 | |
![]() | Rhotheta: menar du att den lokala uppgången som börjar 2011 kan "identifieras" som migrationsöverenskommelse n? På en kurva som ser ut enligt länken ovan sett över 30-40 år? För mig låter det, utan övriga data, som ett lite lätt sökt och nästan lite agendadoftande resonemang. Men du har kanske mer avgörande orsakssamband än kurvan i sig? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:14 | |
![]() | Det som är lite märkligt är att man har skrivit ner lånebehovet från prognosen innan, trots den ökande invandringen i just det skedet och fram tills nu. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:15 | |
![]() | Dessa som lever på så lite är fruktansvärt missnöjda med våra politiker och sympatiserar inte med SD igentligen men dom har inget val eller inget alternativ.Vi har råd att höja pensioner Det måste komma först .Och svar JA jag har gjort en kovändning i denna fråga.Är inte sämre en att jag kan ändra mig. Jag visste inte hur många fattigpensionärerna var | |
janne121212 | 2015-11-28 13:15 | |
![]() | ttiittii om du inte känner till och är nedveten om enkla och grundläggande fakta, så kanske du också bör uttala dig lite mer ödmjukt. Det är lätt att slänga sig med floskler och sen komma dragande med ursäkten "jag visste inte". Men grattis till att du kommit till nån form av insikt! | |
Rhotheta | 2015-11-28 13:16 | |
![]() | Totravel. Jag skall göra vad jag kan. Påminn mig. Det är långt ifrån alltid med flit, men ibland är det det. Ju mindre man själv blir kallad nazist och idiot, desto lättare. | |
janne121212 | 2015-11-28 13:18 | |
![]() | totravel Det är inte statsskulden idag som är problemet, utan statsskulden om 10-20 år när alla dom som vi har tagit emot idag, + deras anslutande familjer, ska försörjas livslångt. Men OK, låt oss säga som ni verkar tycka, den tiden den sorgen. Det är ju ändå våra barn som ska betala, så det drabbar inte mig så hårt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:20 | |
![]() | Rhothteta, Jag har, mig veterligen, lyckats lägga hyfsat band på mig vad gäller tillmälen om dig den senaste tiden. Några små sarkasmer smyger sig lätt in, men jag jobbar på att bli mer saklig i mina inlägg. Det blir dock svårare för mig ju "mer korkat eller faktafrånvänt" motparten resonerar. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:24 | |
![]() | Janne, Det är som vanligt din uppfattning att framtiden är svart som skiner igenom. Det speglar bara din bristande tilltro till samhället, till de som styr samhället och till de som bor i samhället. Jag föredrar att ha en mer positiv syn på den normala människans förmåga att skapa sig en tillvaro som hen är nöjd med. Du och jag kommer aldrig kunna diskutera nutiden på ett vettigt sätt eftersom vi har väldigt olika syn på framtiden och även på hur mycket som är skrivet i sten angående framtiden. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:25 | |
![]() | *hugget i sten, ska det givetvis stå | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-11-28 13:54 | |
![]() | Full garantipension är 7 046 kronor per månad för den som är gift och 7 899 kronor per månad för den som är ogift. secure.pensionsmyndi...or lek.html Om man utgår ifrån 7899, drar av skatten och läger på bostadsbidraget så garanterar jag att man får ut mer ä 6500. Jag fejkade en uträkning och angav 4500 i hyra. Jag valde Örebro kommun och betalade kyrkoskatt så hamnade jag på en ungefärlig utbetalning på 9800. "Kom också ihåg att du kan ha mer i tillgångar än 100 000 kronor och ändå få bostadstillägg. Det spelar alltså in hur stor pension du har, hur mycket pengar du har på banken eller andra tillgångar och skulder samt vilken bostadskostnad du har." secure.pensionsmyndi...ll agg.html | |
Rhotheta | 2015-11-28 17:11 | |
![]() | " Några små sarkasmer smyger sig lätt in, men jag jobbar på att bli mer saklig" Fin strävan! " Det blir dock svårare för mig ju "mer korkat eller faktafrånvänt" motparten resonerar." Mycket lurig inställning. Med tanke på att du inte ens visste vem Merit Wager är, är det bättre att nöja sig med: "Den här personen tycks ha en annan bild av verkligheten än jag. Han/hon kanske har info som inte jag har. Den kan i sin tur vara sann eller falsk. Bäst att ta det lilla lugna" Det är likaledes väldigt lätt att förhastat avfärda någon som korkad, när det i själva verket är något man inte uppfattat till hundra procent. Vill dock klargöra att jag inte vände mig specifikt till dig med nazist och idiot. Det är mer att man möts av en kollektiv ansträngning som man blir påverkad av. Ingen av oss förmår att styra. Man kan bara bidra. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-28 18:03 | |
![]() | Rhotheta, Tack för dina tips. | |