Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 19 215 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Uffetuffe | 2008-04-17 19:34 | |
![]() | Har absolut inget emot någon på det här forumet. Tycker att alla och även jag ska tänka oss för iaf när vi skriver i här. Jag menar inte att vara elak när jag skriver detta men tydligen så har fler än jag känt så här, och vad är det som är så jobbigt att kunna vara lite medmänsklig att "tagga" ner en aning då om ni märker att det finns de som tar illa upp. Ordis skulle göra det och det blev jag glad över att läsa. Är det någon som har tagit illa upp iom denna tråd så ber jag så mycket om ursäkt och jag menar det. Mvh Uffe | |
Uffetuffe | 2008-04-17 19:36 | |
![]() | Uffetuffe är mitt andra Nick om ingen förstod det Mvh Uffe | |
matss - Ej medlem längre | 2008-04-17 20:40 | |
![]() | Ibland när jag läser ett inlägg som jag upplever som spydigt eller aggressivt så testar jag att läsa det en gång till, fast med utgångspunkten att skribenten är positiv/välmenande. Förvånansvärt ofta upptäcker jag att det är jag själv som gör den aggressiva tolkningen. Min poäng är att ord i skrift ofta kan bli/tolkas hårdare än vad de är menade, och att man kan försöka tänka på det både som skribent och läsare. Annars blir det lätt en negativ spiral med personliga angrepp och pajkastning som följd, ofta helt i onödan. andraideal belyser det här så himla bra i sitt inlägg!! Se sida 18 i denna tråd om ni har missat det. Hennes två råd är lysande. Sen blir det lite väl mycket klankande på Uffe kan jag tycka. Jag säger inte att jag tycker att han har rätt, men jag tror den här tråden har tjänat ett rätt bra syfte, trots allt. | |
vulcan | 2008-04-17 21:31 | |
![]() | Jovisst - jag tror också att tråden har haft ett värde. Det är bl.a. därför jag låtit den vara, trots att den sannerligen balanserat på gränsen till det acceptabla. Det y not skrev kl 16.42 idag måste jag fortfarande hålla med om. Å andra sidan tycker jag att Uffes modifierade och betydligt mildrade "begäran" från kl 19:34 är fullt rimlig, särskilt som den följs av en ursäkt. Så låt oss tänka på tonen i det vi skriver, men låt oss också som matss säger tänka på hur vi tolkar. Jag kan också lägga till att om andra verkar tycka att våra argument är dåligt underbyggda så kanske en liiiten kritisk självreflektion kan ge svar ibland på om vi ska bli arga eller kanske t.o.m. ta åt oss lite. En annan princip som kanske kan användas för att hitta utrymme för de olika nivåer vi tycker om att prata på: Du som gärna vill tycka lite och låta andra tycka också utan att det blir så seriöst: Starta tråden i Snack och ange uttryckligen att du vill att det ska vara lättsamt. Trådstartarens syfte med en tråd bör respekteras i normafallet - om det inte bryter mot någon annan regel. Jag har börjat moderera tuffare när jag ser folk hugga på trådstartare som de tycker har valt "dumma" ämnen och det tänker jag fortsätta med. Jag kan mycket väl tänka mig att ha en "Spekulationer om 11/9-konspirationen" i Snack där folk får gå loss med sina mest spännande fantasier så mycket de vill. Dock vill jag säga att man i så fall ska leva som man lär. Skriv gärna "Jag tycker.." eller "Jag tror... att det är något mystiskt". Men om du börjar använda ordval som "Det MÅSTE vara en konspiration" eller "Det KAN INTE finnas någon annan förklaring" - då har du kommit med påståenden om verkligheten och dem har andra personer all rätt att angripa i sak - även om tråden ligger i Snack. I Seriöst kommer det även i fortsättningen att vara seriös diskussion som gäller vad mig anbelangar åtminstone. Alla är välkomna att vara med och man behöver inte vara svensk mästare i retorik, rättstavning eller expert på det ämne som avhandlas. Men man får vara beredd på att bli ifrågasatt! En trevlig kväll tillönskas alla betaforumare - ingen nämnd, ingen glömd :) | |
y not | 2008-04-22 13:33 | |
![]() | Vi tar om et igen, det här är vår grej och inte skall vi vara vänner nej. Det är lite det som fascinerar mig att ovan i slutet av den här tråden hur många som predikar vänskap med alla i den här tråden och sen kommer samma männsikor med rent ut sagt hatiska uttalanden om vissa personer för att de inte delar dess åsikter. Men jag vidhåller. Det finns åtskilliga i det här forunmet jag definitivt inte vill knyta några vänskaps förband, och vad jag förstått är det i högsta grad ömsesidigt. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37