Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:47 | |
![]() | men... du sa ju till måns att skämmas för vad kristna homohatare hade sagt. Om han ska skämmas för vad andra människor sagt, då kan ju ni kristna också skämmas för vad andra sagt då. Du verkar inte förstå att du argumenterar mot dig själv, jag säger bara till dig vad du sa till måns. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:49 | |
![]() | ursäkta måns att jag använder dig och dina inlägg i en diskussion. | |
| siwu | 2013-08-07 09:50 | |
![]() | Han skrev inte att kristna homohatare sagt så! Det är det som kanske är problemet, att ni vräker ur er hånfulla stycken och tävlar om vem som är "roligast" Tydligjet är aldrig fel, allra minst när man inte kan se varandra, eller vet vem man skriver till. | |
| Kuralo | 2013-08-07 09:52 | |
![]() | Kuralo- du måste skämta!!! Vi väljer väl för fan inte vårt levnadsöde själva?? Vi kan försöka göra det bästa av det men vi väljer tamig tusan inte att bli sjuka, växa upp i otrygga hem, bli mobbade, utsatta för övergrepp, misshandlade och annat skit. Att säga som du gör är ju att säga att ett barn som blir utsatt för övergrepp har valt det själv och vi ska bara låta det vara. Herregud!!! Man blir ju mörkrädd! Det är precis såna som du som fick mig att avsky människorna inom kyrkan. Sote; Det är hårda ord du väljer att använda men tyvärr så framstår du inte så mycket klokare för det! | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:53 | |
![]() | nej, det behöver han inte säga för det är allmänt känt. Det tillhör llänbildningen så pass att jag sett frågor om detta på vem vet mest och jeopardy. sen att DU inte vet, drar på för stora växlar och vräker ur dig vem som ska skämmas och inte från dina höga hästar... ja, dt får väl du skämmas för, och det verkar ju faktiskt som du gör dt lite med. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-07 09:54 | |
![]() | allmänbildningen skulle dt stå där... | |
| stuvelsberg | 2013-08-07 09:54 | |
![]() | Siwu, DU kanske anser att det är trivialt, exemplen kan göras fler, du som har en livlig fantasi kan säkert komma på många situationer av onödigt lidande, frågan kvarstår dock, hur går det ihop med en allsmäktig och gränslöst god gud?? | |
| Måns_E | 2013-08-07 09:54 | |
![]() | Jag skrev enligt säkra källor (och de verkar väldigt säkra på sin sak) | |
| Gunilla _ | 2013-08-07 09:54 | |
![]() | Tack för svar. Jag kan bara konstatera att finns gud så har han tappat kontrollen fullständigt - om han nu alls haft någon (själva skapandet av jorden kan mycket väl vara "hans" verk - ingen kan ju riktigt säga annat). Och om det är som ordminna skrev 2013-08-07 08:43 så är det mer än bara kontroll han saknar... | |
| siwu | 2013-08-07 10:06 | |
![]() | Vad kul att jag får sitta på höga hästar! :) Detta leder ingenstans. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-07 10:14 | |
![]() | Precis, så tänk efter före du skriver sånt nästa gång siwu. Det leder ingenstans, är bara negativt och går inte ihop med den kristna läran om människovärde, gyllene regeln och att vända andra kinden till och förlåta. | |
| siwu | 2013-08-07 10:33 | |
![]() | Det är era inlägg som inte leder någonstans, eftersom ni inte är öppna för förståelse, ni vill bara fördumma. Det blir bara löjligt | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-07 10:47 | |
![]() | men det var ju du som inte förstod vad som skrevs rakt framför (och senare på) näsan på dig. Dina inlägg behövde inte fördummas. Är vi dumma nu för att du inte fattade? och är det förenligt med de kristna lärorna jag nämnde i mitt förra inlägg? förlåt oss och försök förstå oss istället, om ni nu är så förtående, förlåtande och föregår med gott exempel. Men du verkar mest bli arg och säger åt folk att känna skam, du. | |
| markusfe | 2013-08-07 10:48 | |
![]() | Helt rätt siwu. Uppenbart att en del inlägg mest handlar om att fördumma troende i förhoppning om att få en ryggdunkning av mobben. För den som är intresserad av ett något mer ödmjukt och intellektuellt sätt att diskutera frågan om guds existens kan jag rekomendera boken "miracle of theism" av J.L Mackie. Några år på nacken men en bra genomgång av olika argument för och emot guds existens utifrån en icke-troendes perspektiv. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-07 10:53 | |
![]() | för övrigt är "mobben" en starkt nedsättande term, använde du dig av den för att få ryggdunkning av gud, markus? | |
| siwu | 2013-08-07 10:54 | |
![]() | Tack markusfe..... | |
| Gunilla _ | 2013-08-07 11:08 | |
![]() | markusfe; ursäkta, men ja - att tro blint på något som endast "bevisas" i en ålderdomlig bok anser jag vara dumt. Likväl som att blint tro på medicinska råd som ges t ex här i betapets forum. Eller att andeväsen finns för att man hör okända ljud. | |
| siwu | 2013-08-07 11:12 | |
![]() | Sant Gunilla, du ska testa o ifrågasätta allt. | |
| siwu | 2013-08-07 11:14 | |
![]() | Med testa menade jag pröva om det är vettigt, alltså överväga. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-07 11:17 | |
![]() | Well, om man ska överväga hur vettig en bok är för att avgöra om det som står i den är sant eller ej så finner jag tusenfalt mer sanning i American Psycho än i bibeln.... | |