Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| markusfe | 2013-08-07 11:21 | |
![]() | Ok så Gunilla. Dock en skillnad på att tycka något är dumt och att fördumma. | |
| Rultatultan | 2013-08-07 11:28 | |
![]() | Intressant att läsa tankarna kring dödssynderna! Nu är de för mig ungefär lika relevanta som den "syndakatalog" en del frikyrkor slog folk i huvudet med i sina församlingar tidigare (kanske fortfarande gör på sina håll?). Alltså inte alls. Att synd leder till döden (åtskillnad från Gud) är förvisso sant, men att tro att man kan undvika dödssynderna och därigenom undvika döden (den eviga åtskillnaden från Gud) går inte ihop för mig. Visste ni att varje dödssynd har en motsats i en dygd? Jag tycker dygderna borde sättas i fokus, för då finge vi en bättre värld :) | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-07 11:37 | |
![]() | Menar du att dödsynder och dygder gäller än i dag? För mig verkar det lite gammaldags. | |
| stuvelsberg | 2013-08-07 11:42 | |
![]() | Rulta, ja det tycker jag med, och en bra början är att bortse från fantasier och ta sig an verkligheten. | |
| Rultatultan | 2013-08-07 11:46 | |
![]() | @stuvelsberg Vad tror du? Att synd leder till döden? ;) Nej, förstod att det inte var det du menade. Där ser man - Rultan och Stuvel delar en uppfattning. Undrens tid är inte förbi! ;) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 12:08 | |
![]() | Gunilla- Du skrev: Och om det är som ordminna skrev 2013-08-07 08:43 så är det mer än bara kontroll han saknar... - Det vore bra om du skrev ut vad jag säger och inte använder mina uttalanden i diskussion med andra utan jag får förklara vad jag menar. Tack. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 12:29 | |
![]() | De sju dödssynderna kommer från katolicismen. Det finns bara en dödssynd i bibeln. Men jag tror det ligger mkt sanning bakom de sju dödssynderna, det märker man ju. | |
| Rultatultan | 2013-08-07 12:40 | |
![]() | @ordminna Katolicismen har å andra sidan gjort en lista över synder som förekommer i bibeln och därmed under åren skapat De Sju Dödssynderna och gjort den listan till en del i sin teologi. | |
| Gunilla _ | 2013-08-07 12:56 | |
![]() | ordminna; "TID är annorlunda för oss än för Gud. För Gud är en dag som tusen år och tusen år som en dag står det. Varför Jesus väntar med att komma tillbaka, det är för att han vill rädda så många det går. Jesus ber dag och natt för oss, inför Fadern vädjar han och ber om att få mera tid. Gud är medveten om ondskan som är lös på jorden och han är vred över att Hans barn torteras, mördas, fängslas, hånas mm Jag tror Gud vill inget hellre än att göra slut på ondskan redan idag, men Jesus ber för våra liv, för dom som ännu inte blivit frälsta." - ja, han saknar mer än kontroll iom att detta fortgår. Er herre tar väldigt naiva beslut vill jag påstå; han är vred över ondskan, men gör inget åt den, han vill göra slut på ondskan men jesus vill ha fler får i sin hjord så därför avstår han. Hör du inte själv hur omåttligt knasigt det låter? | |
| Rultatultan | 2013-08-07 13:00 | |
![]() | @Gunilla Jag tycker inte alls det låter knasigt. Gud älskar så mycket att han vill vänta så länge som möjligt med att göra slut på ondskan och därmed förinta allt liv, för att han vill att så många som möjligt ska lära känna honom först. Ur ett bibliskt perspektiv är ondska så som vi känner den här på jorden ingenting i jämförelse med att under evigheten vara skild från Gud. | |
| Sote | 2013-08-07 13:02 | |
![]() | Locomondo- Slayer ikväll då? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-07 13:04 | |
![]() | Hell yes !! =) | |
| stuvelsberg | 2013-08-07 13:06 | |
![]() | Så ofantligt infantilt resonemang, varför har han skapat detta livet över huvud taget? I synnerhet som han vet att inte alla kommer till paradiset, vilket dessutom vore fullt möjligt för en allsmäktig gud. Ja jösses........... | |
| Måns_E | 2013-08-07 13:14 | |
![]() | Ja jag förstår inte riktigt vad den där guden skall ha alla godkända (frälsta) själar till. Om han bara ville ha sällskap så vore det väl enklare att bara "skapa" lite sällskap utan skärseldar och djävulen och "syndiga" frestelser. | |
| Sote | 2013-08-07 13:16 | |
![]() | Så egentligen skapade Gud jorden enbart för att i slutändan förgöra den? Man kan ju tycka att det är att luras att låta ondskan bero och den fria viljan så att så många som möjligt till slut förgörs. Voredet inte smartare om man nu skapade allt det här fantastiska att Gud tog bort allt lidande , all ondska, att den fria viljan fanns men allt som gick att välja var bra, att människorna som han ju skapade till sin avbild faktiskt skötte om hans skapelse så att alla hade detgott och bra underde åren man vandrade på jorden och efter det kom alla till evigheten eftersom alla var goda? Verkar ju ovanligt korkat att medvetet bygga ett hus så dåligt att det blir olidligt att bo i det och bara vänta på att det ska rasa. Är väl bättre att bygga bra och vbo trevligt och vara nöjd med byggherren. Locomondo- Det kommer bli stort!!! Grönan kommer att gunga ikväll!! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-07 13:20 | |
![]() | Det finns ett bra svar på alla era frågor. Ett fulländat svar egentligen som jag önskar jag själv kunde använda för att ta mig ur situationer jag inte kan förklara. Fortkörning tex. "Outgrundliga äro Herrens vägnar...." Grönan kommer unisont sjunga "GOD HATES US ALL" ikväll !!! | |
| Sote | 2013-08-07 13:23 | |
![]() | Dom kristna får väl vänta tills Danko Jones spelar nånstans och sjunga med i " I beleive in God" ;-) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 13:39 | |
![]() | Gunilla: - ja, han saknar mer än kontroll iom att detta fortgår. Er herre tar väldigt naiva beslut vill jag påstå; han är vred över ondskan, men gör inget åt den, han vill göra slut på ondskan men jesus vill ha fler får i sin hjord så därför avstår han. Hör du inte själv hur omåttligt knasigt det låter? - Om det inte vore för Jesus, som är vår förebedjare inför Gud, så skulle jorden inte finnas idag. ...Jag tror inte att du riktigt förstår vart Jag vill komma. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 13:41 | |
![]() | SOte och Locomondo, det är många, speciellt sångare, i hårdrocksband osv som blivit kristna. Jag är t ex vän med sångaren i W.a.s.p som gett sitt liv till Jesus. *stolt* | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-07 13:53 | |
![]() | Well, Charles Manson hävdar ju att han är Jesus? Vad säger det? | |