Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 16:02 | |
![]() | Men jag kommer blir så glad när Jesus återkommer! Vår Herre, vår frälsare, vår starkhet <3 | |
| stuvelsberg | 2013-08-07 16:20 | |
![]() | Ack så besviken du skulle bli,vilket du iofs aldrig får uppleva. Fast många har gjort anspråk på guds son, och många gör anspråk på att besitta övernaturliga krafter, dessa charlataner lever gott på aningslösa människor,skamliogt. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 16:26 | |
![]() | Synd att det stör dig Stuvelsberg att jag tror. | |
| Kuralo | 2013-08-07 16:28 | |
![]() | Det finns två ord du verkar älska mer än andra, det ena är charlataner och det andra är sekulär. De återkommer ständigt i dina inlägg :)) Hur kan du så bergsäkert säga Att ordminna aldrig kommer Tt få uppleva Jesu återkomst? Jag trodde att den etiketten hade du slagit fast på oss troende , att veta bergsäkert menar jag. Men där ser man, man ska aldrig säga aldrig | |
| Måns_E | 2013-08-07 16:45 | |
![]() | Nu så är det väl en hel del här inne som bergssäkert "vet" att om man inte blir frälst så är man fördömd på den yttersta dagen och som väljer uttryck som "när Jesus återkommer" istället för "om Jesus återkommer". Personligen så är jag bergsäker på att den kristna guden inte finns, det finns allt för många bevis som pekar på motsatsen. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-07 17:00 | |
![]() | Om man verkligen lyssnar på vad han säger, ordagrant....så har han ju fullkomligt rätt. www.youtube.com/watc...IE fmSUQ_z4 | |
| Kuralo | 2013-08-07 17:01 | |
![]() | Vilka bevis kan du med säkerhet verifiera att Gud inte finns Måns? | |
| Måns_E | 2013-08-07 17:11 | |
![]() | Den kristna guden kan omöjligtvis ha skapat jorden som det är beskrivit i bibeln, likaså kan han inte ha skapat människor som det står beskrivet då vi vet hur evolutionen fungerar och vi vet hur DNA fungerar. Faktum är att vi vet hur jorden skapades också, vi vet även hur universum har skapats, och det stämmer illa överens med skapelseberättelsen. Vad man då möjligen kan diskutera är vad som satte igång processen, men då är vi som synes långt bort från den kristna läran. Att man kunde tro på dessa saker innan man hade full koll på hur saker egentligen förhöll sig kan jag förstå, men idag. Nä, idag så kan man ju istället fördjupa sig i astronomi, biologi, kemi och fysik så inser man orimligheten i en "skapare". | |
| Måns_E | 2013-08-07 17:13 | |
![]() | Och det är skillnad att ha en teori och sedan vetenskapligt belägga denna teori än att ha en teori och sedan bygga upp hela sin världsbild kring denna teori. Att man kan pröva saker och återupprepa experiment för att kunna belägga fakta är just skillnaden mellan vetskap och tro. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 17:17 | |
![]() | Måns, Du är fri att tro vad du vill. Jag med. | |
| Måns_E | 2013-08-07 17:27 | |
![]() | Ja, har jag någonsin påstått något annat ordminna? Men man måste skilja på vad man tror och på vad man vet :) | |
| Rultatultan | 2013-08-07 17:52 | |
![]() | Saken är den att Gud själv, genom den helige ande, har övertygat en troende kristen. Kristen tro är visshet. Tron är en övertygelse om det vi hoppas, en visshet om det vi inte ser. Så sett ur den synvinkeln så är det ingen skillnad mellan tro och vetande för en kristen. | |
| Rultatultan | 2013-08-07 17:54 | |
![]() | @stuvelsberg Du skrev: "Fast många har gjort anspråk på guds son" Hur menar du? | |
| Rultatultan | 2013-08-07 17:56 | |
![]() | @Måns_E Du skrev: "Faktum är att vi vet hur jorden skapades också, vi vet även hur universum har skapats" Gör vi? Hur skapades universum? | |
| Måns_E | 2013-08-07 18:13 | |
![]() | Varsågod rultan, här kan du läsa om vårt solsystems uppkomst: fof.se/tidning/2005/...tn et-ifran | |
| Måns_E | 2013-08-07 18:22 | |
![]() | Universum har skapats genom expansion, det är ju t o m så att man har studerat mycket mycket unga universum. Så vi vet en hel del. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-07 18:22 | |
![]() | Framför allt vet vi med säkerhet att det inte gick till så som det står beskrivet i Bibeln. | |
| Måns_E | 2013-08-07 18:24 | |
![]() | Eller det är ju vårt universum som man har studerat som mycket mycket ungt. | |
| Rultatultan | 2013-08-07 18:29 | |
![]() | @Måns_E Jo, att det expanderar har jag nog hört. Men hur uppstod det unga universum, det som någon gång måste ha varit en liten plutt av något som sedan har expanderat? | |
| Rultatultan | 2013-08-07 18:29 | |
![]() | Och tack för länk! :) | |