Spelrum
Giraffen | 47 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 68 |
Mobilspel
Pågående | 19 955 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-17 20:01 | |
![]() | Klart man kan vara oense utan att det är ett problem. Problem blir det inte förrän någon kliver över gränsen och gör det personligt. Jag tycker att det är bra att du säger hur du känner hellre än att hålla det inom dig och tjura. Nu ligger korten och ingen behöver fundera. | |
Iris M | 2014-02-17 20:12 | |
![]() | Hej alla :) Jag är helt färdig idag, nytt uppdrag, nya kollegor, massor att ordna med. Hoppas att ni haft en bra start på veckan :) | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-17 20:14 | |
![]() | Spännande Malin. Känns det som att du fått en bra början? Själv har jag varit vaken sedan igår, så jag går på sparlåga just nu. | |
Iris M | 2014-02-17 20:17 | |
![]() | Vet inte det Solen.... Det är rörigt, jag gillar ordning.. Men ska du inte sova lite, är du ledig inatt? | |
LoveMeNow | 2014-02-17 20:23 | |
![]() | Jodå, Malin, ska väl inte klaga på starten av den här veckan :) Den går i sjukskrivningens tecken och alla dagar ser ungefär likadana ut.. Låter som du haft en toppenstart! | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-17 20:24 | |
![]() | Du får nog ordning på det snart. Du måste bara sätta din egen prägel på det hela. :) Jag är ledig. Hade ett ärende på stan mitt på förmiddagen och kom inte hem förrän efter lunch, då kändes det meningslöst att gå lägga sig. Jag tänkte hålla ut någon timme till, sen ska jag sova som en stock. :) | |
kajix | 2014-02-17 20:28 | |
![]() | 74malin. de va nåt byggarbete som skulle utföras? är det klart? | |
Sote | 2014-02-17 20:30 | |
![]() | Lady-tack för din omtanke men tyvärr stod vi varandra inte särskilt nära alls. Barndomen satte för djupa spår för att jag skulle sörja. Däremot har jag verkligen saknat en mormor till barnen. Eftersom pappa dog när jag var nitton så fanns ju ingen morfar heller och sambon har familjen i Chile så farmor o farfar har dom heller aldrig träffat. Men sånt är livet, man får skapa andra familjer än genom blodsband. När det inte blir som det var tänkt så får det bli som det blir. | |
Bitte - Administratör | 2014-02-17 20:32 | |
![]() | Och vet du Sote familj måste inte alltid vara blodsband den kan bestå av människor som man trivs att dela sitt liv med Bitte | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-17 20:35 | |
![]() | Sote - När du nämner det minns jag att du berättat det tidigare. Jag är expert på att adoptera människor jag tycker om. Jag har väldigt lite släkt (som jag känner) och uppskattar därför de som väljer att vara mina nära och kära. | |
Sote | 2014-02-17 20:39 | |
![]() | Jo Bitte jag vet. Vi har skaffat en slags surrogatfamilj med lite udda figurer som vi firat alla högtider med genom åren. Men just det där med mor och farföräldrar, mostrar , fastrar och kusiner går liksom inte att ersätta på samma sätt. Alla deras kompisar har ju haft det i någon form och vi har inte haft någon nästan. Ungarna har ju alltid vetat om att dom har familj på andra sidan jorden men dom känner dom ju inte och har inte alls några känslomässiga band till dom. Hoppas att dom i sin tur hittar tjejer med familj och att jag får leva ett par år till så jag kan få bli farmor till deras barn. | |
Sote | 2014-02-17 20:41 | |
![]() | Lady- för min egen del så saknar jag inte alls blodssläktingar , jag har ju tex en syster som jag helt brutit kontakten med för tjugo år sedan , men just det där med ungarna när dom var små , då kunde jag sakna det för deras del. Jag umgås mycket hellre med folk som jag har valt själv än dom jag fötts till. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-17 20:45 | |
![]() | Jag är liksom andra generationen, vilket gör att jag är i samma situation som dina barn. Ändå saknar jag inte blodssläktingar annat än just i sådana situationer då släktminnen tas fram och högtider etc är. | |
Sote | 2014-02-17 20:54 | |
![]() | Ja jag tror ju inte att mina barn tagit skada på nåt vis av bristen på släktingar och yngste sonen är ju tex väldigt stolt över att vara åttondels Mapucheindian på pappas sida, ( en blond och blåögd sådan) så han vet ju om sitt arv och bär det med sig även om han aldrig varit där. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-17 21:06 | |
![]() | :) Det handlar till syvende och sist om den trygghet man får med sig hemifrån. Eller, i de mer tragiska fallen, vilka beslut man tar som leder längst stigen bort ifrån det man valt att lämna bakom sig. :) | |
Iris M | 2014-02-17 21:19 | |
![]() | Kajix, det är en ombyggnation & allt är bråttom, bråttom, bråttom... Inte klart & om två veckor kanske det kommer 5 ungdomar. Mycket praktiskt att ordna med men också att få ihop en personalgrupp. Tack och lov kollegor med tidigare erfarenhet av liknande verksamhet. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-17 21:28 | |
![]() | Nu ska jag avlägsna mig. Ha en bra fortsättning på kvällen. :) | |
Iris M | 2014-02-17 21:37 | |
![]() | Jag avlägsnar mig oxå... | |
hfranke | 2014-02-17 22:58 | |
![]() | God afton, du lilla ödsliga tråd. Är det ingen hemma förutom jag? Tänkte bara titta in och säga hej, och småprata lite. Men då går väl jag en stund så får vi se om nån kommer hem snart. Tjing! | |
Mouche - Administratör | 2014-02-17 23:06 | |
![]() | Jag är hemma =) Hej hfranke | |