Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2013-08-07 21:01 | |
![]() | Rultatultan; "Gud är, som jag sa, någonting man måste uppleva för att kunna ha en chans att greppa." - ja, en känsla. Du kanske tror på många saker, fler än gud, som inte på något vis bevisats, vad vet jag. Det betyder inte att gud finns. Annat än i huvudet och hjärta på den som vill ha honom där. | |
| Måns_E | 2013-08-07 21:04 | |
![]() | Göran, intressant att din youtubestjärna har stängt av kommentarsfältet. Kan det bero på att han faktiskt inte vill att folk skall komma med relevanta ifrågasättanden om vad han faktiskt säger? | |
| Göran A | 2013-08-07 21:11 | |
![]() | Måns: Förmodligen för att undvika alla ad-hominem som dyker upp så fort någon med en kreationistisk väldsåskådning uttrycker sig. | |
| Måns_E | 2013-08-07 21:24 | |
![]() | Göran, eller hur :) Eller för att kreaktionisterna fortfarande inte har lyckats att komma med ett enda påstående som har vetenskaplig relevans, eller kan du visa ett? Jag föreslår som sagt följande serie, du kan börja här: www.youtube.com/watc...S5 vid4GkEY Så finns det sedan 37 informativa avsnitt till. | |
| Rultatultan | 2013-08-07 21:39 | |
![]() | @Gunilla_ Du skrev: "Du kanske tror på många saker, fler än gud, som inte på något vis bevisats, vad vet jag. Det betyder inte att gud finns. Annat än i huvudet och hjärta på den som vill ha honom där." Sant. Men det betyder inte heller att Gud inte finns. | |
| Gunilla _ | 2013-08-07 21:41 | |
![]() | Rultatultan; "Men det betyder inte heller att Gud inte finns." - jo. Än så länge. | |
| krysopras | 2013-08-07 21:46 | |
![]() | Rultatulta, det finns enormt många som VET att utomjordingar spanar på dem. De VET, där hemma på bonngården i t ex Skurup eller Deep Shit, Arkansas,att utomjordingar har satt in ett chip i deras kroppar så att vartenda steg de tar, varenda tanke de tänker registreras och arkiveras. Och de VET att det är sant, vi andra som tror att de är psykiskt sjuka har fel, vi fattar inte, vi är aningslösa idioter - eller också en del av den rymdiska konspirationen mot dem. De är ju klart psykiskt sjuka, tänker du. Men vad är skillnaden mellan deras vetskap om utomjordingar och din egen vetskap om Gud? Ingen, så vitt jag kan se. Ni VET. Ingen kan se, höra, bevisa, fotografera, mäta, väga det ni VET finns. Men ändå VET ni. UFOs och Gud. Skillnaden kan väl ändå inte vara att Gud har sagt att han finns och inte är en lögnare, för utomjordingar har säkert sagt precis samma sak till sina disciplar. | |
| Göran A | 2013-08-07 21:48 | |
![]() | Måns: Finns en YouTube-serie som heter "Why do people laugh at evolutionist" också. Men jag tänker inte se på den heller. Du kan ju fundera över varför... Att en evolutionist inte accepeterar ett kreationistisk "påstående" som vetenskapligt hållbart är väl inte så märkligt. Samma gäller det omvända... | |
| Rultatultan | 2013-08-07 21:50 | |
![]() | @Gunilla_ Du skrev: "Än så länge" Det gäller för dig. För mig finns han eftersom jag upplever honom. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 21:51 | |
![]() | Kryopras- Utomjordingar är demoner. Det står även i bibeln om det. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-07 21:51 | |
![]() | Göran A ... du är okunnig. Det finns en mängd kända självmotsägelser i Bibeln. Här har du några: www.freethoughtdebat...ad ictions/ Båda uppgifterna kan helt enkelt inte vara riktiga eftersom de motsäger varandra. | |
| krysopras | 2013-08-07 21:55 | |
![]() | Å halleda, ordminna, du märker själv, att diskutera med dig är som att slå huvudet i en vägg. Demoner, va. Skärp dig. Göran A, tycker du att kreationism är vetenskaplig? Oj. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-07 21:56 | |
![]() | Vad är det med evolutionsteorin som inte är vetenskapligt? | |
| Rultatultan | 2013-08-07 21:58 | |
![]() | @krysopras Du skrev: "...det finns enormt många som vet....(snipp) De är ju klart psykiskt sjuka tänker du" Nej, en person som tror på utomjordingar behöver inte nödvändigtvis vara psykiskt sjuk och jag för min del skulle verkligen inte tänka att en person som tror på dylika ting vore det. Snälla, säg inte att jag gör/tycker/tänker saker som jag inte själv kan skriva under på! :) Du skrev: "Men vad är skillnaden mellan deras vetskap...och din egen vetskap om Gud? Ingen, så vitt jag kan se" Nej, jag förstår att du inte kan se någon skillnad. Jag är inte kvinna nog att förklara det heller, så att du kan förstå vad jag menar. Allt jag vet är att jag upplever och lever med Gud varje dag, varje stund och att det är "bevis" nog för min del. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 21:58 | |
![]() | Kryopras, akta huvudet så du inte gör illa dig :) | |
| Rultatultan | 2013-08-07 21:58 | |
![]() | @Ordminna Du skrev: "Utomjordingar är demoner" Utveckla gärna! | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:00 | |
![]() | Hoppade du över det kapitlet? Hoppsan sa ;) | |
| Måns_E | 2013-08-07 22:02 | |
![]() | Jag tittade just på det första "Why creationist laugh back at evolutionist", vad de tydligen hade missat är den här lilla varelsen som faktiskt är giraffens förfader: en.wikipedia.org/wik...35 0717.jpg Det räcker inte att bara påstå att något är dumt, det är ju bra om man faktiskt kan belägga det också. Vilket som vanligt misslyckades när kreationisterna är i farten :) | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:02 | |
![]() | Kan vi inte bara starta en ny tråd: "Är utomjordingar demoner?" | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:02 | |
![]() | Det finns ett exempel i gamla testamentet då någon tog kontakt med en död (1 Samuelsboken 28). Profeten Samuel var död och Kung Saul ville få kontakt med honom för att rådfråga om ett problem. 1 Krön 10:13 Detta blev Sauls död, därför att han hade begått otrohet mot HERREN, i det att han icke hade hållit HERRENS ord, så ock därför att han hade frågat en ande och sökt svar hos en sådan. (Bibeln 1917) Bibeln förklarar att den som då uppenbarade sig för Saul var inte Samuel, utan en ande - en ond ande (Demon). En ond ande låtsades alltså att han var Samuel. | |