Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 218 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Behringer | 2009-02-26 21:19 | |
![]() | OK... skönt att tråden lever i varje fall :) Vi har nu baxat förhandlingarna i land på jobbet och imorgon får jag den äran att tillsammans med chefen förklara för folk som varit anställda 6-7 år varför de sägs upp men inte andra som anställdes i fjol.... Var det nån som sa nåt om att det är tungt att ta sej till jobbet ibland...? | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2009-02-26 21:21 | |
![]() | Fy sjutton vad tungt..jag tänker på dig imorgon och sänder lite styrka ; ) | |
| Tess 08 | 2009-02-26 21:29 | |
![]() | Kan göra många saker samtidigt! Se!! Jag ANDADES samtidigt som jag spelade (hade nog dött annars) och dessutom blinkade jag emellanåt ;-P Ingen rolig sits för dig Pelle, och så måste du sitta och berättiga chefens val på något sätt...? Hu!!! Avundas dig inte!! | |
| Behringer | 2009-02-26 21:33 | |
![]() | tjaa, tess... det handlar ju i grunden om att behålla kompetens. En som kört truck i hela sitt liv och aldrig svetsat är ju svår att behålla om det är svetsare som behövs.... Men rent mänskligt är det ju ganska tungt.... | |
| mrperfect | 2009-02-26 21:56 | |
![]() | Behringer de har det tyngre än du eftersom du får behålla jobbet.. jag blev tillfrågad om jag ville vara ombud, det skulle jag tydligen ha hoppat på för då hade jag haft kvar jobbet kanske? | |
| Behringer | 2009-02-26 22:05 | |
![]() | njaäe... lite mer påläst så är inte förtroendemannalagen skriven riktigt så mister... emellertid är jag undan p g a kompetens... Klart att det blir tungt även för mina kollegor... men det är olika "sorters " tyngd i att ge o få jobbiga besked... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-02-26 22:13 | |
![]() | Det låter jobbigt kapis...önskar iaf lycka till. Jag är glad för jag är ledig i treeeee dagar:) | |
| mrperfect | 2009-02-26 22:14 | |
![]() | min tjänst skulle bort...annars hade jag väl varit kvar.......... :( | |
| Behringer | 2009-02-26 22:19 | |
![]() | eller så fanns nån mer kompetent att ta till.... Livet som arebtslös är inge hit, mister jag vet... gick 15 månader eller nåt innan jag hamnade i Kapstaden... | |
| mrperfect | 2009-02-26 22:42 | |
![]() | är nu uppe i 50-60 månader :( | |
| mrperfect | 2009-02-26 22:43 | |
![]() | nä dom tog bort jobbet, storsågade bort hela avdelningar | |
| Behringer | 2009-02-26 22:45 | |
![]() | Ok... men i dessa tider är du i gott sällskap mister... Nu ska jag dock försöka sova lite. natti natti sötnötter! PoK | |
| Tess 08 | 2009-02-26 23:07 | |
![]() | PoKar på samtliga!!! I morgon fredag, jag praktikar halvdag och badar med dotter på eftermiddagen... undra vilken tid jag ska börja i morgon...? Hmm... vet faktiskt inte det :) | |
| Maja G | 2009-02-27 10:23 | |
![]() | Go förmidda´! Skulle inte vilja byta med dig, Kapis...¨Måste vara en oerhört svår sits du är i just nu! Om några veckor ska vi göra en tidsmätning på vårt jobb..Kan någon berätta hur man mäter tid hos gamla, dementa personer? De behöver ju hjälp hela tiden...Finns inte vi där så blir det otrygghet och oroligt och hur i h*lv*te mäter man sådant??? Jag som AO har tänkt att vi ska vägra, men då kanske de går efter någon "mall" över hur det ska vara o det kan leda till indragningar... Eller kan det vara så att vi verkligen kan visa hur mycket tid våra boenden tar så kanske vi kan få mer personal?? * GAPSKRATT* Nä, så bra kan det nog inte vara, utan vi får väl i BÄSTA fall behålla vår bemanning som det är nu... Jaja, vi blir inte utan jobb iaf... Nu ska jag iväg o storhandla. Lönen har ju kommit och den är väv till för att förbrukas eller?? | |
| Tess 08 | 2009-02-27 13:02 | |
![]() | Låter spänande för Maja att få klocka blöjbyte och samtal.... För att inte tala om matningar och leda-tant-till-rätt-ställ e-ningar... Tänker på Pelle idag, inte roligt att gå till jobbet och ha detta framför sig... Själv har jag en kräkig unge hemma och en huvudvärk som berättar att jag inte druckit kaffe idag. | |
| Maja G | 2009-02-27 13:15 | |
![]() | Jag har precis satt på kaffepannan, Tess.... | |
| Tess 08 | 2009-02-27 13:16 | |
![]() | skicka koffein till mig!!! | |
| Maja G | 2009-02-27 13:17 | |
![]() | Visst...ska de var socker o grädde? | |
| Tess 08 | 2009-02-27 13:20 | |
![]() | nej tack | |
| Maja G | 2009-02-27 13:24 | |
![]() | de var bra...för jag har varken det ena eller det andra:) Men va gott det skulle ha vart med en liiiiten chokladkaka eller nåt till... | |