Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2013-08-07 22:05 | |
![]() | ordminna; är ditt inlägg 22:02 svaret på huruvida utomjordingar är demoner? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:06 | |
![]() | Här finns mer att läsa om fallna änglar. bibeltemplet.net/teo...11 79177211 Läser man Bibelns beskrivning av änglar upptäcker man att de inte alls bara är andliga väsen. De är andliga, men de har kroppar och de har farkoster av olika slag, de äter, bär kläder och vapen, kan ha sex med människor även om det är förbjudet, och har sitt ursprung på en planet som kallas Gudaberget, som är detsamma som det vi kallar Paradiset. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:07 | |
![]() | Var i Bibeln står det att änglar kommer från en annan planet? | |
| Rultatultan | 2013-08-07 22:08 | |
![]() | @Ordminna Jo, jag har också läst om kontakt med döda och onda andar, samt demoner och också hur Jesus själv drev ut demoner. Men hur hör det ihop med utomjordingar? | |
| Rultatultan | 2013-08-07 22:11 | |
![]() | @ordminna Ja, änglar är skapade varelser med en kropp, som inte alltid är fysisk men att dra en parallell till utomjordingar är att ta i! | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:12 | |
![]() | Rultan, det står någonstans i GT att man ska inte söka de döda, inte utforska rymden för där bor alla demoner. Försökte leta men hittar inte just nu. NT- Dessa speciella änglar som kallades Guds söner, många utav dom har avfallit (blivit fallna änglar = demoner) Dom var jättar (stora i storlek) | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:12 | |
![]() | Du måste ha missuppfattat min fråga: Var i Bibeln står det att änglar kommer från en annan planet? | |
| Gunilla _ | 2013-08-07 22:15 | |
![]() | ordminna; "De är andliga, men de har kroppar och de har farkoster av olika slag, de äter, bär kläder och vapen, kan ha sex med människor även om det är förbjudet, och har sitt ursprung på en planet som kallas Gudaberget, som är detsamma som det vi kallar Paradiset." - geez, hur snurrigt får det här bli egentligen? Paradiset (Edens lustgård) sägs ju troligen ha legat nånstans i Irak. Kom det utomjordingar från Irak? Gör det fortfarande det? ;) | |
| Rultatultan | 2013-08-07 22:15 | |
![]() | @ordminna Jo, jag vet att man ska vara försiktig när det kommer till andar, och jag vet också att bibeln talar om änglar som nedsteg till jorden och "beblandade" sig med människorna. Men utomjordingar?! | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:15 | |
![]() | NT- Jag gav en länk högre upp på denna sida | |
| Rultatultan | 2013-08-07 22:16 | |
![]() | @ordminna Gudaberget är Sions berg, Guds berg och är inte detsamma som Edens Lustgård. | |
| Måns_E | 2013-08-07 22:18 | |
![]() | Var ligger planeten "gudaberget"? Det vore ju intressant att veta om det nu verkligen finns planeter med liv som man kan färdas till med farkoster. Jag är skeptisk, oavsett vad som står i bibeln. | |
| dinodog | 2013-08-07 22:18 | |
![]() | Voj voj nu börjar det verkligen spåra ut. Utomjordingar är demoner vad ska komma härnäst? Blir så trött hur i hela friden kan man hänvisa till en urgammal bok, som dessutom skrivits om ett antal gånger? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:20 | |
![]() | Ha ha ni är ju så tramsiga! | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:21 | |
![]() | Nu är det snart krig mellan de troende själva också. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:21 | |
![]() | Geez ... Var i Bibeln står det att änglar kommer från en annan planet? VAR. I. BIBELN? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:22 | |
![]() | Rultan, det kan ju inte alls vara samma berg som Sions berg? Det vet jag inte . Fallna änglar kan ju inte vara i Guds rike. Jag ska forska lite mer om det här i bibeln och på nätet, så får jag återkomma imorgon. Men nu är det läggdags. Sov gott. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:24 | |
![]() | Det kanske står i den stulna bibeln tre metrostationer från Sacrecour. | |
| KaljeAnka - Ej medlem längre | 2013-08-07 22:24 | |
![]() | Det fanns en man som hette Erik Hermelin. Han var son till greve Hermelin, ägaren till Gripensbergs slott utanför Trånås. Erik som ansågs vanartig tvångsinternerades med faderns och den fina släktens goda minne på St:Lars sjukhus i Lund. De 40 år han satt inspärrad där, ägnade Erik bland annat åt att översätta sufiska aforismer från gammelpersiska till svenska. 20.000 sidor hann han med innan hans dagar slutade någon gång på 30-talet. Erik Hermelin, som ansågs tokig av sin samtida omvärld, hade följande att säga: "Om inte svenska folket börjar läsa sin Swedenborg, kommer det aldrig att nå visdom." | |
| Rultatultan | 2013-08-07 22:25 | |
![]() | Ba' säger...Bibeltemplet är en skum sida - en hel del där hör INTE ihop med traditionell kristen tro, utan är inte lite, utan MYCKET new-age inspirierat. Ba' säger. Inte för att det är något fel på new-age, men rätt ska vara rätt. | |