Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 100 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2009-04-11 11:09 | |
![]() | Om de velat förstås. | |
| micro113 | 2009-04-11 11:10 | |
![]() | Minta Vi överför inte personer till annat land om vi misstänker att de kommer att släppas i förtid. | |
| Minta | 2009-04-11 11:12 | |
![]() | Jag tror inte att USA heller hade gjort det. De anser nog att hon i stort sett avtjänat sitt straff. | |
| micro113 | 2009-04-11 11:13 | |
![]() | Däremot överför vi - mot personens vilja - fångar till bl a Estland, enligt ett avtal med dem om att deras medborgare skall avtjäna sina straff i hemlandet. Jag vet inte hur vanligt det är att regeln utnyttjas, men vet två fall där sådan utlämning skett mot personens vilja. | |
| pion ekrot | 2009-04-11 11:14 | |
![]() | Risotto: Det är för mig utanför uppenbart att du inte "skärskådat" någonting. Som forumdebattör kan man ju bara tro sig veta saker om andra debattörer man inte känner. Jag i min tur tror mig se att du har en personlig vendetta som bara faller på eget grepp. Varför inte ta uppmaningen på allvar och sköta den via pm istället så slipper man sitta och skämmas här genom att läsa skiten? | |
| micro113 | 2009-04-11 11:15 | |
![]() | Minta Då borde de i Kalifornien tagit ansvar för frigivningen, och beslutat om den där -- och inte ha överfört problemet till Sverige, och svenska systemet. | |
| Minta | 2009-04-11 11:16 | |
![]() | Jag vet att Mijalovic inte fick avtjäna sitt straff i Serbien (inte ännu i alla fall), men det är kanske speciellt med tanke på vem han dödade. | |
| Minta | 2009-04-11 11:17 | |
![]() | Micro, det var väl för känsligt där med tanke på hur stor betydelse de anhörigas önskemål har. | |
| Snoosy | 2009-04-11 11:18 | |
![]() | micro,, brr, det blåser kallt här | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-11 11:21 | |
![]() | För mig känns det totalt självklart att man ska avtjäna sitt straff där man begått det. Sen kan man iofs känna att vissa länder har alltför galna lagar och regler, men så är det. Ta seden dit du kommer... Och för de som tjatar om att man är emot AÖ - det handlar inte om HENNE, det handlar om situationen. | |
| Mouche - Administratör | 2009-04-11 11:22 | |
![]() | Det räknas som dålig debattmoral att frångå ämnet och istället inrikta sig på att gå på enskild person/motdebattör. Att uttala sig om hur en helt okänd människa kan tänkas vara, tycka, känna är långt långt bortanför onödigt. Alla förstår också att den som skriver sånt är ute och cyklar. Jag vill inte se mer av den varan här alltså. Mouche | |
| Mårten | 2009-04-11 11:23 | |
![]() | Det är mycket möjligt att Schürrer kommer bli flyttad till ett tyskt fängelse i framtiden. Frågan är dock om hon själv vill det. Jag vet inte om jag sett för mycket filmer, men att sitta för dubbelmord på småbarn på ett tyskt kvinnofängelse är inget jag direkt drömmer om själv. Jag tror att det är mycket ovanligt att folk begär att bli förflyttade från ett svenskt fängelse till ett tyskt. Annika Östberg däremot flyttade ju åt rätt håll på bekvämlighetsstegen. I Aftonbladet igår antyddes att hon i samtal med sin mor liknat riksintaget hon sitter på nu vid ett hotell. | |
| micro113 | 2009-04-11 11:24 | |
![]() | Minta Mijalovic är inte speciell -- vi gör likadant med andra intagna som riskerar tidig frigivning. Om det fortfarande är för känsligt att släppa AÖ, så skall hon inte släppas - eftersom reglerna ser ut så i det land där hon begått sitt brott. Sverige skall inte gå in och leka räddande ängel till personer som begår brott utomlands. | |
| micro113 | 2009-04-11 11:27 | |
![]() | Snoosy Jag anser att det politiska spelet blåser kallt. Att utnyttja enskilda fall för PR poäng, samtidigt som andra fall lämnas utan åtgärd i både USA och andra länder. Det luktar illa tycker jag. | |
| Minta | 2009-04-11 11:40 | |
![]() | Man måste inte alltid vara paragrafryttare. Det ingår väl i många "politiska" spel att kringgå dem. Här är det stötande för många att det är en person som varit delaktig i mord. Sverige försöker i flera fall få hem svenskar i utländska fängelser, 20 i USA. Detta fall har fått ovanligt stor uppmärksamhet, somliga antyder att det beror på att hon såg bra ut som ung och är blond. Men det stör mig inte, 28 år i fängelse då har man avtjänat sitt straff tycker jag. En svenska som dömdes till hiskligt många år i fängelse i Thailand, fick komma hem utan många protester. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-11 11:42 | |
![]() | Må vara att fängelsevistelsen inte är en dans på rosor eftersom man blir inlåst (ojoj), ändå är svenska fängelser ett himmelrike jämfört med de flesta andra länders. Det är nog en guds försyn att få sitta här. Straffet i sig är nog vad övriga fångar gör med en mer än själva fängelsetiden. www.dn.se/nyheter/va...e- 1.484620 | |
| Minta | 2009-04-11 11:42 | |
![]() | Det verkar vara någon sorts jantelag att kan inte alla få det bra, ska ingen få det bra. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-11 11:58 | |
![]() | Vad vill folk ha för fängelse undrar jag? Ska det vara fängelsehåla, fotboja, vatten och bröd? | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-04-11 12:00 | |
![]() | När det gäller Annika Östberg tycker jag att det skulle vara intressant, om än tragiskt, om hon kort tid efter avtjänat straff begår ett nytt brott som resulterar i frihetsberövande. För då tror jag det blir ordentlig fart på debatten igen, om det var rätt av alla att engagera sig, och de många som sa att hon bara hade haft otur och så vidare. För att inte tala om kostnaden för att få hem henne. | |
| Paradisia | 2009-04-11 12:05 | |
![]() | Jag kan nog garantera att hon inte gör något nytt brott. De brott hon gjorde förr var med droger i sin kropp och umgänget var av samma kaliber som henne själv. Tror knappast att hon börjar droga igen när hon varit utan det i så många år. | |