Spelrum
Giraffen | 21 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
minimaj | 2011-12-18 20:16 | |
![]() | Rabiesgalen: jag skrev ju i mitt inlägg kl 19.39 att vi var inne på intelligens... Låter rabiesgalet det du skrev. Lite grann "bunta ihop dom och slå ihjäl dom". Varför ska du slänga ut mig från krogen? | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-18 20:18 | |
![]() | Tack för tipset, minimaj. fast jag undrar fortfarande omnågon känner till ett bra ställe där man köpa elcig MED nikotin, nätet eller i butik. Grilla!! Där kom jag på nåt. Vi grillar sällan, min man tycker inte att det är så gott, plus att det är mer jobb, för den ene får hålla till i köket ändå och fixa tiibehör. (Om man inte har ett utekök förstås.) Dessutom luktar det jäkligt illa. Hatar när folk grillar på camping runom oss. MEN inte fasen startar jag en tråd för det och vill ha förbud. Det är sånt man får acceptera och leva med! (Gör en jämförelse). | |
Pandina | 2011-12-18 20:18 | |
![]() | Är det bara ånga så är det inte värre än matoset från tallriken på krogen. Innehåller ångan skadliga ämnen så är den förkastlig. | |
Pandina | 2011-12-18 20:21 | |
![]() | ullis, det är en grej att flytta från en bänk till en annan - en annan grej att flytta hela sitt hem till ett annat ställe i en stad med brist på boenden. | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-18 20:32 | |
![]() | Bänk? Vi brukar bo på camping 3 -6 veckor, det grillas friskt, men det är bara att acceptera, ingenting att gnälla för. Tändvätska stinker och är säkert lika (nåja, nästan) giftig som cigarettrök. | |
le-lou | 2011-12-18 20:37 | |
![]() | "Ni får ju det om ni vill (genom att ni helt enkelt låter bli att röka). Vår hemmamiljö ligger i ERA händer och ja, det stör lite. " öh vem är NI och ER? Nu ska vi se. Vilka argument är det du söker? Det första kanske värt att påminna om, nämligen att det är fullt lagligt att röka på sin balkong? Jag röker inte själv men jag tycker uteluft är tamejfan gemensamma utrymmen och hänsyn ska ges åt båda håll. Bara för att jag inte röker så får väl grannen röka om han nu vill ? Nazistfasoner det här. Totalt rabiata. Inte så konstigt iofs Pandina, du verkar inte särskilt mycket tolerans rent allmänt. Såg din efterfrågan på barnskatt, för barn var tydligen skitjobbiga de också. Gör som jag: flytta på ut landet så slipper du andra människor som lever på ett annat sätt. | |
le-lou | 2011-12-18 20:38 | |
![]() | Och Pandina - Det finns inget förbud i lagen som förbjuder grillning på balkongen. Om det finns, kan du väl visa källa på det? | |
zenlinpen | 2011-12-18 20:46 | |
![]() | Grillning på balkong är väl upp till fastighetsägaren. Där jag bor får vi varken grilla med kolgrill, engångs eller elgrill. Enligt infon som skickas ut varje år handlar det inte om illalukt utan om att husfasaden kan förstöras och om brandrisken. "Men ni får gärna grilla på några av våra grillplatser i området". | |
Rabiesgalen | 2011-12-18 20:50 | |
![]() | le-lou, är det någon som kapat ditt konto? Undrar med tanke på nivån på ditt sista inlägg och några innan. Det brukar vara lite bättre normalt. | |
le-lou | 2011-12-18 20:52 | |
![]() | Oj rabiesgalen, synd att göra dig besviken... jobbigt när folk har åsikter eller hur. | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-18 21:02 | |
![]() | För att inte tala om tidigare när vi bodde i stan. Inte en enda kväll kunde man sitta i trädgården med frisk luft, bara grillos. Men det får man ta, vill folk grilla, låt dem göra det. Vill folk röka låt dem (oss) göra det. | |
Åsa Maria | 2011-12-18 21:06 | |
![]() | Tycker borgarna borde ägna sig åt viktigare saker än att märka katter och sättta in rökförbud på balkonger. | |
adel 101 - Ej medlem längre | 2011-12-18 21:22 | |
![]() | jag röker var jag vill när jag vill, vill dock inte blåsa rök i ansiktet på bäbisar och inne på sjukhus. men annars röker jag, passar det inte så ställer jag mig så inte vinden ligger på men resten är mitt val, mitt liv. | |
Filurflizan | 2011-12-18 21:58 | |
![]() | Idag när jag satt och rökte på balkongen så började jag räkna hur många som rökte , detta är trevånings två lägenheter per våning . Efter att ha räknat alla närliggande balkonger så röker alla utom 1 ! Det luktar aldrig rök i trapphuset ( gemensam yta ) , det ligger inga fimpar på backen utanför och allt som oftast blåser det lite så röken far iväg med världens fart . När jag har vart borta en hel dag med ett fönster lite öppet så luktar det aldrig rök inne , konstigt , trots alla rökande grannar . Jag tro faktiskt att rökningen är nått som alla tycker är dumt att hålla på med men som också är väldigt accepterat i samhället , så länge man gör det med respekt. Det vill säga inte röker i köer , inte blåser folk i ansiktet , inte röker i närheten av djur och barn , på arbetstider och allt vad det nu är . Och trot eller ej , de flesta rökare är helt normala människor .. vi kan visa respekt , ciggen påverkar inte vårat omdöme . Många av oss har också en längtan efter att sluta , men att tvinga på nån såna beslut har aldrig funkat .. Den här lagen kommer resultera i att folk smygröker en massa ändå , kanske röker inne istället vilket ger betydligt större skador än på en balkong . i Borlänge kommun är det rökförbud på arbetstid , det fungerar inte särskilt bra och det är en himla massa bråk om det där . Folk ( läs ickerökare) tyckte det tog för mkt tid från arbetet så de var ju jättenöjda när den lagen kom, det dom inte hade räknat med var hur otrevlig stämmning det blev av abstinens , då kan dom sitta tjockt nöjda över sina 6 minuter mer arbetstid och ha abstinenta jobbarkompisar som inte utför sitt arbete lika bra . Naturligtvis gick folk ut och rökte ändå , för den regeln var inte helt realistisk !! Och den här är totalt orealistisk , jag kommer inte traska ner 6 trappor och tvärs över gården genom lekparken till nån buske som eventuellt inte ligger i anslutning till en balkong !! Och ingen annan heller .. hela idèn är pinsam även om den säkert vill föra nånting gott med sig . | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-18 21:59 | |
![]() | wertigo 2011-12-18 19:01 "Hahahaha, hur i glödheta ska man veta könet på en profil? Jag utgår från att alla är som jag och har ett alias." Och med det menar du att...? Att det sitter ett gäng könlösa palsternackor bakom varje alias och plitar ner ord? :P Exakt vilken planet är det DU skriver ifrån? Jag bara undrar... "Så okej, jag har ingen koll där helt naturligt." Nä, jag vet, du har int riktigt det. :P "Klokern" jag nämnde var helt klart en fanatiker och det är utav ondo. Det kommer inget gott ur fanatism, försök ta er till det." Är du alldeles säker för det? Om man bytte ordet mot patos då? Tror du int att det behövs folk som brinner, verkligen brinner, för något, och vill få vettiga förändringar till stånd? Jag tror nämligen att det behövs. Folk som bara jamsar med har väl sällan åstadkommit några positiva förändringar här i världen? Tänk på lite världshistoriskt nu, wertigo. - Och du, just nu ligger du på minus 530 klappar. Bara så du vet. Jag håller koll, så du kan känna dig lugn. Fast...fortsätter du i den här takten så har du snart även nästa års afton på minussidan. :-I Tänk på det. Är det här verkligen värt det, tycker du? | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-18 22:02 | |
![]() | e-cigaretter?! Ska de här dumheterna aldrig ta slut? DET DÄR var ju så stolligt så klockorna stannar. Och vad kostar dom där? Kan någon tala om det för mig? | |
Filurflizan | 2011-12-18 22:11 | |
![]() | 4 bra skäl att välja e-cigarretter framför vanliga cigaretter? E-cigaretten är avsevärt mycket BILLIGARE än vanlig rökning. Du SPARAR upp till 60% av din rökkostnad! E-cigaretten kan rökas där vanlig rökning är förbjuden, då den endast avger vattenånga. E-cigaretten avger ingen lukt. E-cigaretten skadar inte dig själv eller andra eftersom du endast inhalerar och utandas vattenånga. | |
Filurflizan | 2011-12-18 22:13 | |
![]() | typ som rökavvänjning då , fast du slutar aldrig med själva ovanan ..ciggen | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-18 22:15 | |
![]() | "oftast blåser det lite så röken far iväg med världens fart." Tror du ja. Det där stämmer inte alls kan jag tala om för dig. "När jag har vart borta en hel dag med ett fönster lite öppet så luktar det aldrig rök inne , konstigt , trots alla rökande grannar." Nä, så är det inte, utan det handlar om att ni rökare har så avtrubbat luktsinne att ni inte _känner_ röklukten. Det borde ni ta en funderare på, både en och två gånger. "så länge man gör det med respekt. Det vill säga inte röker i köer , inte blåser folk i ansiktet , inte röker i närheten av djur och barn , på arbetstider och allt vad det nu är." Just precis, men du glömde: och inte röker på balkonger. | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-18 22:16 | |
![]() | Så vad exakt kostar dom där e-ciggen? | |