Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2012-11-27 12:00 | |
![]() | Jag vet vad som diskuteras, försök inte med din vanliga taktik, och deltar i den. Att man behöver en introduktion i det svenska samhället är inte att degradera de asylsökande till spädbarn, det behövs helt enkelt liksom det behövs för alla i ett samhälle. Svenskar har en längre period men det är också ganska naturligt med civilisering, språkutveckling, vuxenblivande mm. Det är en mycket längre period för svenska barn än det är för vuxna invandrare. Introduktionsperioden är väl på ett par år för dem och det anser inte jag vara en orimlig investering. | |
| Måns_E | 2012-11-27 12:01 | |
![]() | Sylvia, hur många gånger skall jag behöva svara på frågan? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-27 12:04 | |
![]() | En räcker. | |
| micro113 | 2012-11-27 12:06 | |
![]() | Måns_E Att du utgår från något har jag fått ifrån det inlägg jag citerade - givetvis, eftersom du i det utgår ifrån att flyktingar av "naturliga skäl" inte är någon plusaffär. Mycket enkelt. Din utgångspunkt är således att de som kommer hit som flyktningar helt enkelt inte är här för att arbeta? De skall bara "få skydd"? Det låter ju jäkligt hållbart. I synnerhet om man tänker på Melins artikel med de ökade kostnaderna som skall täckas för nästa generation och generationen efter den. | |
| micro113 | 2012-11-27 12:07 | |
![]() | Minta Som sagt var - du vill se flyktingar som barn. Hur är det med gästarbetare, skall de också betraktas som barn? | |
| Minta | 2012-11-27 12:16 | |
![]() | Nej, jag försöker inte se flyktingar som barn. Läs om och läs rätt. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-27 12:18 | |
![]() | Men seriöst, är det konstigt om en flykting inte har jobb samma sekund han/hon beträder svensk mark? | |
| Måns_E | 2012-11-27 12:19 | |
![]() | Min utgångspunkt är att om du får asyl så får du det av humanitära skäl och ingenting annat. Vad är det som är konstigt med det? Varför tror du att folk får asyl? Av vilka skäl tror du asyl beviljas? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-27 12:20 | |
![]() | Vem riktar du frågan till, jonisk? Det är väl ingen här som har uttryckt att det skulle vara konstigt? | |
| limpan__2 | 2012-11-27 12:22 | |
![]() | "De skall bara "få skydd"?" Ja, faktiskt är det så enkelt att de "bara" ska få skydd. Vad trodde du det handlade om? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-27 12:23 | |
![]() | micro, eftersom hon vill få det till att det är degraderande att insinuera att det skulle behövas en "introduktionsperiod" (inte mitt ordval). | |
| Minta | 2012-11-27 12:23 | |
![]() | Jo, någon undrar varför en flykting inte kan bli en pluspost genast. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-27 12:25 | |
![]() | Nej, någon undrade varför någon annan inte kunde ge ett rakt svar på en fråga. Svaret är att som politiskt korrekt har man väldigt mycket prestige att bevaka. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-27 12:25 | |
![]() | Precis. Vilket jag också tror att du eg förstod [att jag syftade på], Sylvia. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-27 12:27 | |
![]() | Men det finns ingen poäng med att söka vara politiskt inkorrekt heller. Etiketter stör mig. | |
| Minta | 2012-11-27 12:27 | |
![]() | Men genom att ställa den frågan, det borde väl vara självklart att en flykting inte kan bli en pluspost genast, antyder man väl att flyktingen borde vara det? (Annars ser man dem som spädbarn?) | |
| micro113 | 2012-11-27 12:29 | |
![]() | jonisk Jag anser inte att introduktionen behöver eller skall vara upplagd som idag - nej. Jag anser att det är bättre om den sker i kombination med arbete, faktiskt introduktion, i samhället. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-27 12:30 | |
![]() | Jag gick in efter: "Och nej - alla svenskar behöver inte en introduktion i samhället på motsvarande sätt. Eller försöker du degradera vuxna invandrare/flyktingar till spädbarn/barn? Är det din syn på dem?" Inte som respons på ev uteblivet svar från måns. | |
| micro113 | 2012-11-27 12:31 | |
![]() | Minta Varför är det självklart? Det är inte självklart när det gäller gästarbetare eller när det gäller arbetskraftsinvandrare, så varför är det så självklart när det gäller asylsökande? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-27 12:31 | |
![]() | Jag säger inte heller att den ska vara upplagd som idag. | |