Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
gnagel - Ej medlem längre | 2014-06-24 16:54 | |
![]() | Men rent allmänt är det väl sunt att inte förbjuda beteenden i onödan? Det behövs någon sorts princip att luta sig mot här känner jag. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2014-06-24 17:01 | |
![]() | Vi sitter inte också stiftar lagar på Betapet. Man kan uttrycka sig vardagligt och man kan söka förståelse snarare än missförståelse. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2014-06-24 17:12 | |
![]() | Panda: läs lite högre upp nu när du drar in skatter o annat. Gnagel: där håller jag med. Färre förbud, mer personligt ansvar. Alldeles speciellt i fall där man inte på något sätt skadar någon annan. | |
Mossberg92 | 2014-06-24 17:25 | |
![]() | sverigesradio.se/sid...el =5861070 | |
Rhotheta | 2014-06-24 17:29 | |
![]() | Trodde att jag skickade förut... Kommentar till Locomondo: Du valde att förlöjliga ett fullt legitimt resonemang av Sjöstan i stället för att vara saklig. Oavsett vad han kan ha gjort dig för ont var du helt fel ute och jag lät dig skörda frukterna av det. Skall man håna något måste måste man vara ordentligt insatt och ofta är det listigt att låta bli ändå. Kränkning eller nyttig läxa för framtiden? Det väljer du helt själv. | |
ingson | 2014-06-24 17:37 | |
![]() | Jag skulle vilja läsa ett förslag till lagtext om tiggeriförbud från dem som vill förbjuda tiggeri. Hur skulle den se ut? Jag ser stora svårigheter. | |
Måns_E | 2014-06-24 17:56 | |
![]() | Jag med. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-06-24 17:59 | |
![]() | Ni kan väl börja med att ringa in svårigheterna! | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2014-06-24 18:00 | |
![]() | Så här ser det i alla fall ut i den danska straffeloven: www.retsinformation....28 27#Kap22 | |
gnagel - Ej medlem längre | 2014-06-24 18:00 | |
![]() | Vilka är svårigheterna ni ser? Tidigare i tråden anfördes skäl som att den som har en kaffekopp på ett café kan bli fängslad av misstag, men jag antar att ni har något mer verkligt problem? | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2014-06-24 18:00 | |
![]() | Man vill gärna ha en liten definition på vad som utgör bettleri eller tiggeri. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-06-24 18:01 | |
![]() | Ha ha! Var inte så säker. :) | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2014-06-24 18:04 | |
![]() | Extremerna är aldrig svåra att identifiera, men det förstår väl var och en att det alltid finns gråzoner. Ja, ytterst blir det upp till domstolarna att avgöra detta, men man måste ju samtidigt veta vad man ska pröva mot. | |
Rhotheta | 2014-06-24 18:17 | |
![]() | Några aspekter som inte nämns så ofta: Skulle polisen börja avsätta personal till att springa runt på alla Ica och konsum? Vad kostar det? Skall tiggarna betala böter? I femkronor? Sitta i fängelse? Vad kostar det? Är verkligen mat och husrum så avskräckande? Utvisas? När man kan vända i taxfreen och inte behöver visa pass på vägen in igen? Skall man förbjuda själva givandet? Jag skulle vilja se den förhandlingen i högsta domstolen. "Och nästa ärende: stoppande av hundring i kaffekopp." Jag har som sagt ingen klar åsikt i frågan, men lutar starkt åt att förbud vore en dålig idé. Misstänker dock att det till slut kommer att införas i någon form. | |
Rhotheta | 2014-06-24 18:29 | |
![]() | Vad hände med de här? Är de för lata som inte tar bilen och åker hit? www.google.se/search...mp ;bih=772 | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-06-24 18:39 | |
![]() | Intressant fråga, rotheta. Världen är full av kvinnor och barn som lever och dör i flyktingläger. Det är en rejäl slant bistånd de går miste om medan vi bekostar tak över huvudet åt folk som tagit sig hit på egen hand för att tjäna pengar. | |
ingson | 2014-06-24 18:51 | |
![]() | Intressant arbetslinjen I den danska strsfflagen är det upp till den enskilde polismannen dels att avgöra vad som är tiggeri och dels att först varna och uppmana till avbrytande av tiggandet. | |
gnagel - Ej medlem längre | 2014-06-24 18:57 | |
![]() | Rhotheta: även om man bara körde dem till taxfree-båten skulle det kanske ändå snabbt bli ganska oattraktivt att tigga (och att skänka pengar)? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2014-06-24 19:14 | |
![]() | Rotheta: Förlåt, försökte du förlöjliga nånstans? Sorry, märkte inget. Kändes som ditt vanliga jag bara. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-06-24 19:17 | |
![]() | Som Rhotheta säger, ett förbud- eller någon slags inskränkning i möjligheterna att utöva tiggeri - lär komma förr eller senare. Tiggeriet har exploderat på bara ett par år och kommer sannolikt fortsätta göra det. Samhället måste antingen ta hand om dessa människor (vilket kostar pengar) eller begränsa deras möjligheter att vara här. | |