Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 20 101 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rhotheta | 2015-02-05 12:04 | |
![]() | Fyndigt. Platta förolämpningar utan minsta relevans passar bättre IRL så att man kan erhålla ett adekvat svar. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-02-05 19:17 | |
![]() | Även insinuationer är förolämpningar. Nu får du köpa ett nytt glashus också eftersom du har kastat stenar i det gamla. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-02-05 19:33 | |
![]() | Janne12 Du som Israelvän borde fundera på att Dan Park förväntas bli en av huvudfigurerna i Pegidas demonstration i Malmö. Han som har formgivit och i stadsmiljö publicerat affischer med orden "Burn Israel burn" och "Jews are none" på. På tal om tokstollar....... | |
janne121212 | 2015-02-05 21:00 | |
![]() | totravel Dan Park är en liten misslyckad människa ute för att provocera, har inga problem med att se honom bakom lås och bom. Men vad ska man säga om Haitham al-Haddad som var inbjuden till Märsta. Här kommer en del av hans åsikter. -Jews are the ‘descendants of apes and pigs’ and one of the ‘armies of the devil’. -Suicide bombing is part of defensive jihad and therefore a ‘commandment’ of Islam. -Those found guilty of engaging in extra-marital sex should be punished in the ‘harshest manner possible’ – stoning to death. -Homosexual ‘activities’ are a criminal act and could be worse than murder. -There is no minimum age for girls to get married. -Female circumcision is recommended. -A husband should not be questioned why he hits his wife. -The ultimate aim of all Muslims is to see Islam governing the whole world. The world must not be governed by any other law than the law of Allah. Muslims should rule the entire planet with Islamic law. The ‘Islamic Republic of Britain’ will only be possible if Muslims use the current political system to their advantage. Tror han vinner över Park och Pegida på k.o. i 1:a ronden. Om du inte är det minsta bekymrad över att han talar till svenska unga muslimer, ja då vet jag inte vad jag ska tro om din förmåga att bedöma vad som är lämpligt eller inte, tror inte det räcker med en GPS för din del. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-02-05 22:01 | |
![]() | Janne, Då får du väl leta upp där jag skriver att jag inte är det minsta bekymrad över att den där galningen bjuds in att tala till unga muslimer. Det kan ju vara ditt första uppdrag. Sedan kan du försöka jämföra vilket genomslag Dan Park´s s.k. konst har med vilket genomslag virrpannan al-Haddad har. Den jämförelsen går inte att göra, men ändå gjorde du den i ett tidigare inlägg. Det kallas för att dra förhastade slutsatser eller ännu värre dra slutsatser utan faktaunderlag. Varför kan du inte hålla med om att både Pegida och al-Haddad är fel ute och såvitt vi vet båda ställer till skada och polariserar ett redan farligt polariserat samhälle? Du mer eller mindre försvarar Pegida. Om jag behöver en GPS så behöver du en blindhund. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-05 23:58 | |
![]() | Plötsligt känns min snart nottioåriga mors citat aktuellt. "Jag är inte rasist. Det är idioter jag inte tål". | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-05 23:59 | |
![]() | *nittioåriga | |
Rhotheta | 2015-02-06 00:00 | |
![]() | Jag har sagt mitt i frågan. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-06 01:00 | |
![]() | Ok | |
Rhotheta | 2015-02-06 07:08 | |
![]() | Det var inte till dig :-) | |
janne121212 | 2015-02-06 11:43 | |
![]() | totravel om du orkar besvära dig med att läsa mitt tidigare inlägg där jag skrev så här: "Dessutom är det ju sådana idioter som drar igång en tråkig motreaktion, som man väl får räkna Pegida till." Alltså för att vara tydlig, JAG GILLAR INTE PEGIDA!!! Dom är dock inget hot mot vårt öppna samhälle som predikanten uppenbarligen är, och Pegida har uppkommit endast som en motreaktion på saker och ting i vårt samhälle som är på väg att utvecklas åt fel håll. Du skrev "Demokratiskt tvivelaktigt med preventiva beslut mot brottet "Hets mot folkgrupp", men kanske ett riktigt beslut." Jag tolkade denna kommentaren, med bl a ett lite märkligt kanske instoppat, som att du inte bekymrade dig något nämnvärt över rashetsarens föreläsning, upplevde det som att du jämställde Pegida och Dan Park med honom. Glad om jag har fel och även du kan inse skillnaderna. | |
kovikstippen | 2015-02-16 11:01 | |
![]() | Kan någon förklara varför muslimer hatar judar? Det är någonting i den senaste tidens terror jag inte förstår. | |
mz_lzrd | 2015-02-16 12:26 | |
![]() | Jag kan inte förklara, Koviks, men jag undrar vad du menar med orden: "Jag har aldrig uttryckt eller menat att ifrågasätta allas rätt till egen åsikt. Det står inte i motsättning till att denna frihet kan vara villkorad." Hur kan det INTE stå i motsättning? Menar du nåt i stil med att alla får tycka vad de vill bara de tycker "rätt"? Tycker man "fel" måste man däremot hålla käften annars ska man kunna bli lagförd. Aftonbladet och Expressen är inne på samma linje. | |
Rhotheta | 2015-02-16 19:55 | |
![]() | Varför muslimer hatar judar. www.svd.se/opinion/l...33 8183.svd | |
kovikstippen | 2015-02-17 08:35 | |
![]() | MrIzrd. Du väljer om du diskuterar för att förstå eller för att missförså.......... Väljer du det senare har vi inget att diskutera du och jag. Ett inlägg passar in i sin kontext och det är sorgligt ofta flera av er rycker ur en mening ur sitt sammanhang. Och sedan vill ha en förklaring. Det är en ynklig debatteknik och framställer avsändaren som outbildad och korkad...... MEN........ Jag menar att alla ska ha sin rätt att tro på vad man vill. Men rätten att inte tro är lika stark. Jag menar att religionsfrihet inte innebär att alla alltid har rätt att dyvla på sin tro på andra medmänniskor. Därför ser jag inga problem med att förbjuda religiösa attribut i det offentliga rummet. Både troende och icke troende har lika rätt att inte provoceras i det offentliga rummet. Personligen är det mig egalt hur andra klär sig men jag ser upp upplever att många av dagens konflikter kan härledas till klädsel och olika religiösa krav på sin omvärld. För mig är det onödigt att kasta glåpord, håna, spotta och misshandla någon pga deras klädsel. Men min åsikt är att så sker varje dag i Sverige. Religionsfrihet absolut Yttrandefrihet absolut Åsiktsfrihet absolut Religiös maskerad är inte okey, bl.a. för att det väcker anstöt på vissa medmänniskor. Det är stor skillnad mellan en niqab och en kort kjol eller annan provocerande klädsel. | |
mz_lzrd | 2015-02-17 09:38 | |
![]() | Ok, Koviks. Jag missförstod dig. Jag ber om ursäkt. | |
kovikstippen | 2015-02-17 10:00 | |
![]() | :-). Okej | |
kattamaran | 2015-02-17 13:29 | |
![]() | Gud välsigne alla judar och Israel. | |
janne121212 | 2015-02-17 13:36 | |
![]() | Håller med dig katta, men tyvärr lär det inte hjälpa. | |
kovikstippen | 2015-02-17 14:38 | |
![]() | Undrar om gud inte hör böner bättre om Israel direkt efter bönen slutar gå ut och utrotar Palestinier??? Ibland känner jag tvivel att guds vilja är att invadera ett annat land och slå ihjäl dess invånare - bara för att man känner sig hotad. Mord är alltid mord. Krig är alltid krig. Mord och krig är alltid fel. Alltid I någon mån hoppas jag att gud är mer barmhärtig mot vår nästa, än att den/det förordar utrotning som en lösning. Dessutom i händerna på en grupp som själva hotats av utrotning för inte så länge sedan. Jag känner mig tveksam till hela den där religiösa köret. Speciellt när det sker så mycket hemskt i han/hennes namn. | |