Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 7 |
Inloggade | 17 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-10 12:12 | |
![]() | Med det sagt så avfärdar jag inte att det skulle kunna ha varit invandrare eller asylsökande som skribenten syftade på i artikeln. MEN jag avfärdar inte heller att det kan ha varit Svenskar eller en mix av Svenskar och invandrare. | |
micro113 | 2016-01-10 12:13 | |
![]() | mollee Det framgår av artikeln att det som adresseras är män som behöver information om svenskar värderingar -- alltså inte svenska män. Svenska män är nämligen ena delen i vårt samhälle som skapar och upprätthåller svenska värderingar. Men de hoppade inte ur bilen, omringade er och tafsade på era kroppar .. där ser man ... Busvisslade .. jaja, det är ju nästan jämförbart. Du får ursäkta - men jag blir faktiskt mest förbannad när jag hör att du vill likställa det du berättar med att bli omringad och attackerad av flera män .. Nej, dina upplevelser är faktiskt inte jämförbara med de övergrepp som beskrivs. Det betyder inte att du inte har skäl att tycka de var obehagliga och kränkande - till och med skrämmande ... Vilket i och för sig borde ge dig en vink om vilka gränser dessa gäng går över och hur de kvinnorna måste ha känt sig .. Istället för att förringa dessa brott till något jämförbart med fula ord och busvisslingar. | |
Rhotheta | 2016-01-10 12:17 | |
![]() | Jag ser ingen som behandlar frågan om varför detta händer just nu på flera ställen? Många simultana händelser brukar ha en gemensam utlösande faktor. | |
Mormodern49 | 2016-01-10 12:20 | |
![]() | Nu har du väl ändå , haft sista ordet i det resonemanget Micro ,som är så viktigt för dej . Du är bara för mycket , tycker jag . Ursäkta . | |
micro113 | 2016-01-10 12:22 | |
![]() | Rhotheta Fast det är inte ett nytt fenomen som händer "just nu" - utan just nu har det sket i stor omfattning och på flera platser i Tyskland, Europa och Sverige .. troligen på grund av många nyinkomna och en festnatt där många kvinnor blev tillgängliga ... (är min gissning) ... och därför kan man inte längre lägga locket på och fortsätta låtsas som om det regnar. | |
micro113 | 2016-01-10 12:22 | |
![]() | *skett | |
Mormodern49 | 2016-01-10 12:23 | |
![]() | Nej , vad fel jag hade ! | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-10 12:25 | |
![]() | Micro, var i artikeln står det att männen gjorde annat än att busvissla och förfölja? Ok, de stal en väska, men vart står det om övergrepp? Jag kanske har problem med min läsförståelse. Jag kan ta upp ett till exempel som är värre än bussvisslingar och glåpord om du vill? På en fest blev jag uppmanad av två killar att klä av mig och bli nakenfotograferad. Jag gick givetvis inte med på det, men jag kan säga att de tjatade och var väldigt framfusiga. De tafsade även om insinuerade att de ville ha en trekant. Det var väldigt kränkande. Jag var 16 år och skör... Har i efterhand hört att samma män gjort liknande saker mot tjejer andra tjejer, och även förgripit sig på dem sexuellt. | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-10 12:27 | |
![]() | Det jag vill säga är att även om sannolikheten är hög att männen i artikeln är invandrare, så behöver det inte betyda att de är invandrare. Man kan givetvis spekulera, men inte med säkerhet veta. Inte du, inte jag. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-10 12:29 | |
![]() | punatulkku Ge mig en länk som inte är av rasistisk karaktär så kanske jag orkar läsa länken. Jag läser inte från källor där fantasin är större än sanningshalten. ""Nyheter Idag”registrerades först 2011, samtidigt som Avpixlat av Sverigedemokraten Kent Ekeroth och den tidigare medlemmen i SD, Chang Frick" och "Innehållet är av klar främlingsfientlig och rasistisk karaktär." slutpixlat.blogspot....pI -lhXhDIU | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-10 12:30 | |
![]() | Jag förringar inga brott. Där har du fel. Och det är ohyfsat av dig att påstå något liknande. Jag försökte föra en vänlig debatt med dig, men det verkar vara ett omöjligt uppdrag? Bli förbannad du och jaga upp dig, det skadar bara dig själv. | |
micro113 | 2016-01-10 12:30 | |
![]() | Mollee .. Precis i början på artikeln beskrivs detta; Under den korta tid jag befann mig på Knutpunkten innan tåget till Kastrup avgick 06.12, hann jag bland annat se en ensam och rädd tjej omringas av ett gäng ”nyfikna” män, och en familj som nästan blev bestulen på sin resväska (de skrek förtvivlat och tjuven släppte väskan och sprang iväg). ......................... ......................... .............. Båda dessa ageranden som beskrivs är mer påtagliga, direkta och hotfulla än att någon på håll busvisslar eller ropar kommentarer .. Synd att inte ens du som kvinna kan förstå skillnaden... eller vill förminska grovheten (vilket det nu är) Jaja, du har varit på fest (bland vänner/bekanta antar jag) också .. och interagerat med killar betedde sig illa .. och det är jämförbart menar du? | |
micro113 | 2016-01-10 12:32 | |
![]() | Jo, det är precis vad du bör Molle .. du förringar det dessa kvinnor utsatts för. | |
micro113 | 2016-01-10 12:32 | |
![]() | *gör | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-10 12:34 | |
![]() | Nu förringar du mig micro. Jag var ensam med de där killarna, som jag inte alls kände. Jag förstår skillnaden, men ville bara ge ett exempel på när svenska män i grupp har nedsättande kvinnosyn. | |
Mormodern49 | 2016-01-10 12:34 | |
![]() | Orkar ! | |
micro113 | 2016-01-10 12:35 | |
![]() | Nora1 Kanske duger DN själva då ... "På liknande sätt var det i augusti förra året. Då arrangerades Europas största ungdomsfestival ”We are Sthlm” i Kungsträdgården. I publikhavet framför scenen, där stjärnor som Zara Larsson uppträdde, passade stora killgäng kväll efter kväll på att trycka sig mot unga flickor och stoppa in sina händer innanför tröjor och byxor. [...] En av de poliser som deltog i insatsen, och fick lägga mycket tid på att stötta de drabbade tjejerna, säger att saken betraktades som känslig. Killarna som skickades iväg bedömdes nämligen till övervägande del vara ensamkommande nyanlända. [...] Varför de omfattande sextrakasserierna mitt i centrala Stockholm, med något litet undantag, hamnade i medieskugga är för mig oklart. Men blotta misstanken om att övergreppen ansetts som besvärliga att beskriva innebär ett svek mot de drabbade. " www.dn.se/nyheter/va...te -offras/ I sista stycket tas det upp just detta med underlåtenheten att rapportera om det inträffade ... | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-10 12:36 | |
![]() | Jag har en nära släkting som blivit våldtagen och misshandlad av den man hon levde i. Så kom inte här och säg att jag inte har sympati för kvinnor som utsätts för våld och kränkningar av män. Du känner inte mig och dina påståenden stämmer inte. Ren spekulation p.g.a usel slutledningsförmåga. Precis som din analys av artikeln. Adjö. | |
janne121212 | 2016-01-10 12:36 | |
![]() | Om det som står i punatulkkus länk är sant är det en skandal utan like. Är det inte sant kan ju Hanne Kjöller gå ut och dementera det hela, men det verkar bli svårt eftersom det tydligen finns inspelat. En liten intressant iakttagelse, i min bokhylla står boken "En halv sanning är också en lögn" av just Hanne Kjöller. Den handlar om hur vissa journalister missköter sitt granskande uppdrag. Ironi på hög nivå. | |
micro113 | 2016-01-10 12:39 | |
![]() | mollee Kan du inte se att dina jämförelser haltar så är du bara att beklaga .. Jag lämnar det där och hoppas att du slipper råka ut för dessa grupper av främmande män som attackerar kvinnor. | |