Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 19 955 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Anna Ellie - Ej medlem längre | 2014-02-19 10:59 | |
![]() | Vad roligt Lady S:) När man hittar riktig kärlek så är livet riktigt fint. Ovärdeligt! Amber- hmm... Den är svår till en 14-åring. Kanske någon herrbutik av trendigare slag som inte bara säljer svart?! | |
amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 10:59 | |
![]() | Såna hemska vita? :D | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:01 | |
![]() | Jag tror faktiskt att de flesta föredrar svarta? I alla fall om jag ska utgå från de yngre tonåringar som figurerar i min omgivning. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:02 | |
![]() | Men om jag vore du skulle jag köpa ett paket sådana och sedan ett eller två par lite flashigare strumpor, bara för att. :) | |
amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:02 | |
![]() | Jag känner honom inte, så får bli något "safe". Hans mamma hade vädjat till giving people om hjälp med mat & förbrukningsvaror, den biten löste sig snabbt så jag frågade henne om barnen (14-årig kille & 17-årig tjej) önskade sig något särskilt utöver the basics. Strumpor. <3 | |
amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:02 | |
![]() | Det låter som en plan! :) | |
Snuttoli - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:03 | |
![]() | LadySol där sade du något, exakt som ett kinderägg ^^, amper sand - jag tror han säkert blir glad över att du köper flera färger, kanske inte riktigt med figurer på utan bara med färger. I den åldern börjar de ju vara så att det är "pinsamt" om man har ex. gröna grodor eller nått annats på :) :D | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:05 | |
![]() | Jag tror att en 14-årig kille som haft dåligt med strumpor och kanske har slitit ut de han har skulle bli överlycklig över ett tolvpack från en sportbutik. Hedervärt, amper. <3 | |
amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:05 | |
![]() | Ja, inga grodor och seriefigurer och trams ;) | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:05 | |
![]() | Jag gillar kinderägg. :) | |
Snuttoli - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:06 | |
![]() | Jag hann inte läsa de ni skrev fören ja postade. men ja håller med ladysol ja tror han blir överlycklig hur dom än ser ut! :) Och va underbar människa du e! | |
amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:11 | |
![]() | Tack. Men jag har råd att bidra med lite strumpor :) Tycker giving people är ett jättebra sätt att hjälpa, f ö. Synd att det ska behövas, men lätt att hjälpa till. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:15 | |
![]() | Jag hjälper till genom dem när jag kan. Det är en fantastisk förening. Och som du säger, det är tragiskt att den behövs, men de gör det på ett bra och värdigt sätt. | |
amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:18 | |
![]() | Precis. Värdigt var ordet. | |
Snuttoli - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:20 | |
![]() | De e roligt att ni har sådana föreningar. Jag har försökt kolla runt den senaste tiden och sökt efter härbärgen, men har inte hittat något. Men har fått en nummer nu till en diakon som har hand om matutdelning och sådana saker. Så kanske man skulle kunna hjälpa till på något sätt. Jag bakar ändå så mycket så jag skulle inte ha nått emot att ge bort. :) | |
amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:22 | |
![]() | Bra idé ju :) GP finns på facebook, dom lägger upp "fall" från hela landet, så kan man hjälpa någon i närheten, eller t ex om någon behöver något man har och kan ge bort. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:23 | |
![]() | Har du facebook Snuttoli? Giving People är baserade där och söker hjälp kontinuerligt. De lägger upp ärenden och i vilken stad hjälpen behövs, sen anmäler man att man vill hjälpa till och då förmedlas kontakt med familjen i fråga. | |
Snuttoli - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:25 | |
![]() | Aha just de ja :) Men då gäller vell det bara Sverige eller? Jag vet inte men här i Finland så på nått sett har jag fått intrycket av att vi gömmer undan våra hemlösa. Eller kanske dom redan får den hjälp dom behöver? jag vet inte.. | |
Snuttoli - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:27 | |
![]() | Jo jag har nog facebook :) Måste gå in och kolla lite. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:28 | |
![]() | Aha. Jag har ingen koll på Finland. Men det finns kanske något liknande? Då Giving People hjälper familjer som har boende men saknar andra medel borde det finnas i alla länder. Mindre bemedlade människor finns överallt. | |