Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-08-08 13:51 | |
![]() | Milt uttryckt, antar att man blir sån när man hänger sig åt abstrakta föreställningar som kräver att man är blind, d.v.s., oförnuft, ologisk och irrationell tankeverksamhet. Det blir som religionen i sig självt, motsägelsefullt, osammanhängande,ologiskt, osannolikt etc. | |
| Kuralo | 2013-08-08 20:21 | |
![]() | Jag respekterar alla religioner och anser inte att den ena är mera rätt än den andra. En muslims tro och han eller hennes böner är inte sämre än en kristens. Man är farligt ute om man ser sig som bättre vare sig det gäller ens sociala ställning eller religiösa tillhörighet. Det gäller att tänka till - före. | |
| krysopras | 2013-08-08 21:22 | |
![]() | Muslimerna betraktar Jesus som en profet, men inte som Guds son. Därmed är de inte frälsta. Man kan inte bara gilla Jesus ord, man måste tro på honom som Kristus. Och då är man kristen och inte muslim. Big deal, kan man tycka här i det sekulariserade Norden. Men tillräckligt big deal för att folk ska vara villiga att dö och döda för den - och jag menar inte på korstågstiden utan nu, idag. Det mest infamt korkade med religion är ju att alla VET att de har rätt. Bara en sån sak borde ju rimligtvis bevisa att det är nåt vitalt fel på religion, för om Gud fanns kunde han varit tydligare. Han är ju ändå förmodat allsmäktig. Jag vet inte vilken religion jag skulle tro på. Kristendomen ligger ju nära till hands, svenskfödd som jag är, och Jesus var en ganska sympatisk prick. Men vem har sagt att Gud är sympatisk? Är det inte lite kärringaktigt att välja tro utifrån hur charmig frontfiguren är? | |
| Kuralo | 2013-08-08 21:36 | |
![]() | att Gud är sympatisk? Är det inte lite kärringaktigt att välja tro utifrån hur charmig frontfiguren är? Inte kärringaktigt men väldigt dumt :)) Jag tycker inte att någon väg som leder till Gud är fel. Det är ju bara vägen som ser lite annorlunda ut, målet brukar vara detsamma. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-08 21:44 | |
![]() | Sote,Du skriver om du ställs emot tx Göran vem har då mest rätt?varför skriver du så?Är det vad du tror att tro är vem som har mest rätt? | |
| stuvelsberg | 2013-08-09 05:41 | |
![]() | Hahahahaha, ttiittii, du är fortfarande på villovägar ser jag, man förundras ibland att människor över huvud taget kan bedra sig själva genom att tro, men inte i ditt fall.Det får vi ju trots allt leva med, alla människor är olika, aningslösa, snälla och okritiska, dessa utnyttjas tyvärr varför det är viktigt att vi har ett samhälle som står så långt utanför villfarelser som möjligt. | |
| siwu | 2013-08-09 08:23 | |
![]() | Stuvels......ditt inlägg är ju helt obegripligt. Men du lyckades göra narr av ttiittii. "Ser du en man som är snar till att tala, det är mer hopp om en dåre." | |
| överqvist | 2013-08-09 08:33 | |
![]() | Intressant tråd, man orkar inte ta del av hela men det räcker ändå för att förstå dom olika lägren.Jag kan rekommendera ett intressant program på tv, söndag tror jag det var, ang. ämnet.Man förskräcks över religionens framfart, ett tydligt exempel på varför den kommit till, makt,pengar,sex. | |
| stuvelsberg | 2013-08-09 09:14 | |
![]() | siwu; Är mitt inlägg obegripligt säger det mer om dig än om mig.Eftersom gud är ofattbar blir det ofattbart att tro, men fram för allt att låta denna villfarelse få ett sånt stort inflytande över människor. | |
| Sote | 2013-08-09 10:07 | |
![]() | Ttiittii- jag frågar rultan därför att hon själv hävdar att just hennes väg är rätt. Hon skriver själv att hade hon fötts som muslim så hade hon säkert varit övertygad om att det hade varit sanningen även om det hade varit fel. Vilket ju måste betyda att hon ser sitt sätt att tolka vägen till Gud som den absolut rätta oavsett hur månha andra vägar det tycks finnas. Hesses är ju då även mer rätt än din. Men om hon ställs då mot Göran vid yttersta dagen, då undrar jag om hon verkligen tror att det kommer vara så att bara dom som tror "rätt" kommer in och resten får vänta utanför och om inte varför? Om alla ändå kommer in oavsett tolkning då finns det ju ingen sanning eller rätt väg till frälsning och himmelriket, bara olika. Varför lägga pannan i djupa veck och försöka förstå och krångla till allt om det i slutändan inte spelar någon roll. Alla ni som tror oavsett inriktning, profeter, gudar och regelverk kommer in just för att domtror så finns det inget " vägen sanningen och livet" då är det mer vägarna, osanningarna och livet efter döden. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-09 10:08 | |
![]() | Överqvist: Vad är det för program? | |
| siwu | 2013-08-09 10:16 | |
![]() | Jag tror att den som tror på Jesus tror rätt. Det är det som är kärnan i kristendomen. Jag kommer inte att få frågan vad jag tycker om homosexuella eller aborter. Vid Pärleporten får jag frågan om jag vill dela evigheten med Jesus. Om jag älskar Jesus. I andra religioner är kärnan annorlunda. | |
| dinodog | 2013-08-09 10:20 | |
![]() | Hur vet man att det är en pärleport? | |
| dinodog | 2013-08-09 10:30 | |
![]() | Och om det är en port måste det vara en typ av byggnad eller ett staket runt om. Och vad finns i så fall utanför det? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-09 11:25 | |
![]() | siwu ja men alla muslimer tror ju på jesus med ju? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-09 11:27 | |
![]() | dinodog samma som utanför det expanderande universum vi lever i. | |
| Salka1 | 2013-08-09 11:35 | |
![]() | Dinodog, utanför staketet står alla vi som tror fel! | |
| Salka1 | 2013-08-09 11:39 | |
![]() | Det är en viktig del i diskussionen här som fallerar. Någon påstår att man kan tro rätt eller fel. Som kristen tror man rätt och som muslim tror man fel. I själva troendet finns ingen vetskap om detta för då hade det varit kunskap ist för tro. | |
| omeganoll | 2013-08-09 11:45 | |
![]() | Salka 1 - till slut kommer Gud att bli "Allt i alla" enligt 1 Kor 15 22-28 tror jag. Tips: berndtisaksson.dinst...y_ 175.html | |
| stuvelsberg | 2013-08-09 12:54 | |
![]() | Det kommer garanterat att bli väldigt rörigt,man kan ju dessutom få svårt att hitta, hoppas det funkar med gps. | |