Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-08-09 12:55 | |
![]() | Fast skit också, jag har ju inte ens adressen, nån? | |
| dinodog | 2013-08-09 13:28 | |
![]() | Trodde "Pärleporten" bara var en väckelssång som skrevs 1917 ca. Så då hävdar ni kristna att den finns alltså! | |
| Salka1 | 2013-08-09 13:50 | |
![]() | Då så, om gud kommer att bli allt i alla, så behöver man inte bekymra sig om att ta ställning i detta förgängliga jordeliv. Allt är ju redan fixat. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-09 15:07 | |
![]() | Visst finns pärleporten, ni har väl hört om när ronaldo, messi och zlatan bultade på och ville komma in? | |
| stuvelsberg | 2013-08-09 15:25 | |
![]() | Fast gud visste inte om dom var kvalificerade utan bollade vidare till, ja vem? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-09 15:29 | |
![]() | Jodå de var jättekvalificerade :) | |
| stuvelsberg | 2013-08-09 15:42 | |
![]() | Himla tur dom hade då? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-09 15:50 | |
![]() | Man vet ju inte om det är tur eller otur? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-09 16:27 | |
![]() | "Jag tror att den som tror på Jesus tror rätt. Det är det som är kärnan i kristendomen. Jag kommer inte att få frågan vad jag tycker om homosexuella eller aborter. Vid Pärleporten får jag frågan om jag vill dela evigheten med Jesus. Om jag älskar Jesus." Amen till det Siwu! Önskar också trevlig helg till alla i tråden! | |
| Kuralo | 2013-08-09 17:29 | |
![]() | Det är bra ordminna, du Visar med ditt inlägg att du ställer dig över dumheter och barnsligheter som många av inläggen handlar om. Heder till Siwu också, verkar rakryggad och normalt vettig. Trevlig helg:)) | |
| Sote | 2013-08-09 18:43 | |
![]() | Jomenvisst kuralo. Dunk dunk i ryggen . Dumheter och barnsligheter. Jodå. För det första ligger tråden i snack i ett helt vanligt allmänt forum, inte i seriöst och inte i ett kristet forum så om det förekommer en och annan barnslighet så får ni nog stå ut med det. Vad gäller sumheter så är du inte så himla dålig på det själv Kuroalo. Eller vad sägs om följande inlägg som du skrev för några dagar sen: "Om Gud skapat ondskan vet jag inte säkert men jag personligen tror att ondskan är direkt kopplad till att människan blev utslängd ur paradiset . Utelämnad till sig själv med obefintliga ramar betr moral och etik måste vara den bästa grogrund för ondska. Min teori är att människan själv tillskansat sig ondskan. Nästa fråga var att Gud måste ha vetat hur människan skulle reagera och haft en plan gör det. Jag tror ju inte att den händelsen som jag nämnde var planerad och därför har han givit oss ett löfte om evigt liv genom Jesus. Jag tror slutligen att Guds kraft kan hela och bota oss från sjukdomar, men jag ser inte Gud som en gubbe som sitter och väljer ut än den ena än den andra.Det är mycket mera komplicerat än så , tror jag. Om man tar i beaktning att människan väljer sitt levnadsöde så vore det direkt oklokt att ingripa om en svår sjukdom skulle ligga i den personens öde. Med den tanken som utgångspunkt blir även hemska saker, som svåra sjukdomar,något mer logiska. Då kan man förstå varför vissa dör medans andra blir friska. " Några av oss ifrågasatte starkt detta påstående men vad jag vet så svarade du inte. Men det var väl för dumt för att svara på antar jag. Det var frågor i stil med hur man kan påstå att man själv väljer att leva i total fattigdom, med en svår sjukdom( i synnerhet när det gäller barn) att man väljer att bli utsatt för övergrepp av olika slag m.m. Att påstå att det på något sätt finns en logik i att vissa blir sjuka medan andra förblir friska är inte dumheter??? Nänä. Du har inga barn va? Hoppas inte det för blir dom sjuka så antar jag, utifrån ditt ovanstående påstående, att du låter dom antingen tillfriskna genom bön eller dö av den sjukdom dom själva har valt. För inte ingriper du väl i deras förutbestämda öde? Eller gällde det bara andra kanske? | |
| Rultatultan | 2013-08-09 19:04 | |
![]() | @Sote Du skrev: "Om du ställs emot tex Göran vem av er har då mest rätt tror du? Vem kommer lättast in i er himmel? Eller har ni fel båda två och bara tror helt enkelt. Krångla inte till det hela genom att använda ord som helt enkelt gör hela resonemanget ohållbart." Det är ingen som "kommer in i himlen på ett lättare eller svårare sätt" HAr man tagit emot Kristus kan man nalkas Gud. Så enkelt är det. Jag kan inte tala för någon annan än mig själv, och jag har tagit emot Kristus. Har du? | |
| Rultatultan | 2013-08-09 19:06 | |
![]() | @Gunilla_ Du skrev: "- du tror det på riktigt? Geez... Det här är riktigt ruggigt!" Hur menar du? | |
| Rultatultan | 2013-08-09 19:09 | |
![]() | @dinodog Du skrev: "Trodde "Pärleporten" bara var en väckelssång som skrevs 1917 ca. Så då hävdar ni kristna att den finns alltså! " Uhm...nä jag vet inte. Men det låter vackert :) Och sången är också ganska klämkäck när man är på det humöret! | |
| Gunilla _ | 2013-08-09 19:49 | |
![]() | Rultatultan; "Den hade dock varit fel - även om jag kanske valt att blunda för det." - tror du på fullaste allvar att du, om du vore muslim, född i ett muslimskt land och troende på Allah skulle smygtycka att det vore fel? Att du borde vara kristen i stället? Då är du mer än lovligt blåögd för att inte tala om "kristet" nedvärderande. Religionens fula ansikte..? | |
| Rultatultan | 2013-08-09 20:12 | |
![]() | @Gunilla_ Du skrev: "Tror du på fullaste allvar att du, om du vore muslim, född i ett muslimskt land och troende på Allah skulle smygtycka att det vore fel?" Nej. Det tror jag inte. Det har jag inte heller skrivit. Jag skrev så här: "Jag menar att jag med största sannolikhet varit lika starkt troende muslim som jag idag är starkt kristen, om jag fötts in i ett muslimskt sammanhang. Jag hade varit ÖVERTYGAD om att Allah är störst och en. DET hade varit min SANNING. Den hade dock varit fel - även om jag kanske valt att blunda för det." Även om det hade varit min sanning, så hade den varit fel. Här är det naturligtvis underförstått, att eftersom mitt fiktiva jag är troende muslim och ser Islam som sanning, så skulle jag inte varken smygtycka eller öppet tycka att min tro var fel. Antagligen hade jag blundat för Kristus som Frälsaren, så som en troende och rättrogen muslim gör då de ser Jesus som en profet bland andra profeter, men helt säker kan jag inte vara. Kanske hade det här fiktiva muslimska jaget fått lära känna Jesus så som mitt riktiga jag har fått. | |
| Sote | 2013-08-09 20:24 | |
![]() | Rultan-skriv som du menar istället för att skriva som du gör då. Du skrev faktiskt att det var fel sanning. Ingenting annat. Inte att du trodde eller kanske kunde ha trott eller nåt annat. på ett forum så kan du inte komma med sånt som att det var underförstått. Det du skriver det skriver du. Min fråga kverstår. Om det inte spelar någon roll hur man tror utan bara att man gör det varför väljer då vissa att leva ett striktare liv än andra hobbykristna? Det är en jävla skillnad på att vara Irländsk katolsk kvinna och att var Rultantultan som kan göra abort om hon släppte till före bröllopet eller bara inte hade lust att få barn. | |
| Gunilla _ | 2013-08-09 20:28 | |
![]() | Rultatultan; så då menar du alltså att all religion förutom den kristna är fel, likväl som ateism? Har för mig att du tidigare påstått att du inte tycker det. | |
| Rultatultan | 2013-08-09 20:34 | |
![]() | @Gunilla_ Jag menar att det enda sättet vi helt kan nå Gud på är genom Kristus. "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till fadern utom genom mig." Jag tror (tror som i funderar, tänker, filosoferar om) att den Gud de människor som söker Gud försöker nå och få en relation med, är samma Gud oavsett vilken religion man än "råkat" hamna i. Eller valt. Men jag tror (tror som att jag är förvissad om) att den ända vägen vi kan komma dit är genom Jesus. Gud är helig. Helighet kräver perfektion på alla plan. Människor är inte perfekta. Jesus Kristus är bryggan mellan det operfekta och det heliga. Vägen, sanningen och därmed livet. | |
| Rultatultan | 2013-08-09 20:35 | |
![]() | uh...ända...menar ENDA... | |