Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2013-08-09 20:38 | |
![]() | Rultatultan; och det är precis det som är problemet med (all) religion. Vore vi utan så funnes det inget att "skylla" på, varken vem som har rätt, mindre, mer eller mest... Tror jorden hade varit betydligt trevligare då. | |
| Rultatultan | 2013-08-09 20:44 | |
![]() | @Gunilla_ Jag förstår inte varför det måste vara ett problem. ATT det är det, det vet jag. Det räcker med att kika i första bästa dagstidning. Jag har inget problem med att andra tror annorlunda, hur mycket eller hur litet övertygade om sin religiösa tro de än må vara - inte så länge friheten finns där för alla att tro på sitt vis. Jag tycker att alla barnen kan få vara med och leka, men huvudregeln måste vara respekt. | |
| dinodog | 2013-08-09 20:47 | |
![]() | Så vad händer då med en muslim som dör och kommer till himlen Sorry men du är inte välkommen om du inte tro på Jesus eller vad????? | |
| Gunilla _ | 2013-08-09 20:49 | |
![]() | Rultatultan; "Jag förstår inte varför det måste vara ett problem. ATT det är det, det vet jag. Det räcker med att kika i första bästa dagstidning." - det får du ta med dina religiösa gelikar... | |
| Sote | 2013-08-09 21:06 | |
![]() | SÄger som Tabita ( Mia Skåringer) " det ä för mycket fokus på skuld o skam i religonerna idag.dä va inte de profetera sa,profetera kom med kärleksbudskapet, sen har di gjort omet vet du religionerna, så ska en bara gå med krökt höve o be om förlåtelse för allt en gör. Nej för fan de tror ja inte på utan en ska passe på o ha et gött menans en ä här o unne sig lite " | |
| Sote | 2013-08-09 21:17 | |
![]() | Rultan- det du inte tycks fatta som är själva problemet är ju att du hävdar att den enda vägen till Gud är genom Jesus eftersom det är det du tror på. Du tror att det som står skrivet är sanningen men grejen är att en muslim vet att du har fel för jesus var inte guds son alls utan bara en profet bland andra. Även judarna vet att du har fel. Men ni har alla fel just bara för att ni använder ord som vet och sanning. Sluta med det så kanske man kan ta dig på allvar. För då blir du nämligen mer trovärdig. | |
| Rultatultan | 2013-08-09 21:19 | |
![]() | @dinodog Du skrev: "Så vad händer då med en muslim som dör och kommer till himlen Sorry men du är inte välkommen om du inte tro på Jesus eller vad?????" Ärligt talat så vet jag inte. Bara Gud vet hur en människa "har det ställt med Gud" så att säga. | |
| Rultatultan | 2013-08-09 21:20 | |
![]() | @Gunilla_ Du skrev: "- det får du ta med dina religiösa gelikar.." Jo, det görs en del, samarbete ekumeniskt inom olika trosinriktningar och också mellan olika trosriktningar, i alla fall i västvärlden. Men det borde inte behövas göras något. Det borde vara helt naturligt att låta alla leva i fred. Tycker jag. | |
| Rultatultan | 2013-08-09 21:22 | |
![]() | @Sote Saken är den att jag bryr mig inte ett SKVATT om ifall jag är trovärdig i dina, eller någon annans ögon. Det enda som betyder något är att JAG vet att MIN relation med Gud är sund och gör mig gott och att jag personligen inte gör något skadligt mot någon annan. | |
| Sote | 2013-08-09 21:25 | |
![]() | Rultan- då förstår jag ärligt talat inte varför du överhuvudtaget bryr dig om att diskutera detta? Verkar ju jävligt onödigt om du ändå inte bryr dig. För ingen av ateisterna här inne lär ju bli frälsta genom dina eller nån annans predikningar. Så nåt missionsvärde har du ju inte heller. | |
| Rultatultan | 2013-08-09 21:47 | |
![]() | @Sote Du skrev: "Då förstår jag ärligt talat inte varför du överhuvudtaget bryr dig om att diskutera detta?" Om du med "detta" menar -vägen, sanningen och livet- och allt som ryms i den här tråden, så hänger jag här för att jag LÄR mig en massa. Jag är inte här för att visa upp mig. Jag är inte här för att jag har ett behov av att få folk att tycka om mig. Jag är inte här för att omvända någon. Jag är här för att jag tycker om att tala om andliga ting. Det ger mig mycket. Jag växer som människa. Varför är du själv här? Är ditt mål i Sanningen-och-livet-tråde n att se till att du blir den mest trovärdiga? Det är inte mitt mål. | |
| Kuralo | 2013-08-09 21:59 | |
![]() | Sote Du är bara för mycket , man känner aggressionen vibrera genom mobilen lägg ner! | |
| SämstpåBeta | 2013-08-09 22:10 | |
![]() | Nu har jag gjort mitt tusende inlägg, tyvärr fick jag inte publicera den för mouche så i stället har jag skickat den till alla berörda privat till trådskrivarna! Kolla er inbox och ta det lugnt!! | |
| Rultatultan | 2013-08-09 22:11 | |
![]() | @Sämstpåbeta Detsamma och tack för gott skratt <3 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-09 22:13 | |
![]() | Sote,tror du att det är det som är meningen fortfarande?att atteisterna ska bli frälsta?Sämst jag har kollat inboxen och jag är oerhört glad att jag fick betyget ofalig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-09 22:14 | |
![]() | Såmst varför skrev du det pm ?vad är meningen lixom? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-09 22:15 | |
![]() | Ja, lite roligt var det ju. hoppas du korrigerade stavfelen som jag påminde om. hela biten om mig var ju felskriven till exempel :-) | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-09 22:17 | |
![]() | Jag fick inget PM :( | |
| SämstpåBeta | 2013-08-09 22:19 | |
![]() | Ttiittii,,för att du ska ta ett steg åt sidan och inte ta dig själv på blodigt allvar! Ta till dig omdömet, grunna på det och vänd på det och gör det till din fördel. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-09 22:22 | |
![]() | ja, det är ändå nyttigt att få ta del av hur andra ser på en. kan nog hjälpa en i framtida debatter. men trots det så har jag skrivit mina inlägg med ärlighet. jag tycker inte jag är en sådan som inte "vågar ta ställning" speciellt inte irl. jag står upp för massa saker. dock så ogillar jag att bråka i onödan, och jag har ofta svårt att ta ställning. och jo, kanske är liiite självgod. men det är inte med meningen ;-) | |