Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 867 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2008-11-11 12:21 | |
![]() | Det var väl en gammal film då.....jag har varit perfect länge :) ( en gång visades en film på TV och i den gjorde jag en insats, då var jag nog c:a 12 år .. ) | |
| Tess 08 | 2008-11-11 12:29 | |
![]() | Mamsen smyger in bara för att vända i dörren. Sitter och borde skriva lite nu (INTE rapport!!) Jag ska nu ta mig en god kopp sparris-soppa och njuta i ca 5 minuter innan jag fortsätter göra något. Har haft en klasskompis här, men vi snackade mest skit och inte mycket skolarbete...som var planen då vi håller på med grupparbete. Men skitsnack är kul, bra och hälsosamt ibland... ;-) Hare bra familjen! | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-11 12:54 | |
![]() | Jag kan ju inte sjunga som ni vet, men att vifta med en "pinne" ska väl inte vara så svårt?? Dirigent kan jag va.. Ska iväg och visa film igen..Hade tänkt ta en promenad genom stan, men det öser ner regn så det blir bussen idag!! Hejsvejs! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-11 13:03 | |
![]() | Nog tror jag att du kan sjunga, bennyboll. Nu är ni ju några stycken som kan turas om med taktpinnen också. Min pappa brukar prata om de "sjungande kärringarna" på servicehuset där han bor. Några damer i hans ålder är borta från dag och värld, nästan okontaktbara. Men när frälsningsarmén kommer på besök och spelar några gamla läsarsånger, då sjunger tanterna. Med ord och allt. Musiken når fram till deras medvetande och de minns texterna från 30-talet. Det är fascinerande. | |
| Tess 08 | 2008-11-11 13:27 | |
![]() | Låter jättekul Benny!! och även mommes pappas boende verkar roligt..;-) Själv sjunger jag hellre än bra och skulle aldrig få för mig att sjunga annat än i duschen. Och inte ens där ;-P ...hmm... men en pinne bode kanske även jag bemästra....? | |
| Tess 08 | 2008-11-11 13:27 | |
![]() | Måste man vifta i takt? | |
| Tess 08 | 2008-11-11 14:30 | |
![]() | Vääär aaar jo, maj fämmilyyyy??? *skriiiming aot laod* | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-11-11 15:45 | |
![]() | *fnissar lite* Jag tror att vi överlåter ackompanjerandet till mrperfect, bjöne och lilla-röd ;) Nessa kan sjunga första sopran så kan vita ta melodin... jag e ju faktiskt alt jag och sjöng även tenor i skolkören ;) Men du mrperfect... mina bullar får du då inte knåda... finns en annan bagare som kan ta hand om (på) dem :P | |
| Cajsa-Stina | 2008-11-11 17:41 | |
![]() | Det kan ju vara bra att ha tre dirigenter i kören...om...utifall... någon är upptagen med annat...vilket jag har svårt att tro...men ändå... Ska bli spännande att se hur kören växer:) Btw, jag är sopran:) | |
| fpsorknet | 2008-11-11 17:58 | |
![]() | *borstar av mjölet från fingrarna och säger hej till familjen* | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-11-11 18:02 | |
![]() | Om ni behöver någon som kan ta en vill-ton, så säj bara till... Som det har regnat här idag.... | |
| Cajsa-Stina | 2008-11-11 18:12 | |
![]() | Aha...vår brorsa är inte bara sork...han är bagare också....intressant:) Kapis och bagarsorken ska naturligtvis ta plats i kören, fattas bara:) | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-11-11 18:14 | |
![]() | Jag lovar C-S... du vill inte höra mej sjunga :) | |
| Cajsa-Stina | 2008-11-11 18:20 | |
![]() | Fel, fel, fel...enligt min körledare kan alla sjunga. Man måste inte jämföra sig med en "värstingsångare" utan starta från den nivå man behärskar. Du kommer att passa in kapis...du behöver inte vara solist i kören :) | |
| fpsorknet | 2008-11-11 18:21 | |
![]() | Jag skulle vilja att kören isåfall sjunger den här Karaokelåten, där tror jag att alla röstlägen passar. www.youtube.com/watc...q2 PQm6FqVY Alternativt att inget läge passar... | |
| Cajsa-Stina | 2008-11-11 18:28 | |
![]() | Den kan vi ha som startlåt och du sorken får vara leadsinger:) Är det den sången du brukar sjunga för en viss fröken? | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-11 18:33 | |
![]() | jag har väl berättat om då jag som 10åring skulle vara med på avslutningen i skolan?? Vår klass skulle sjunga och vi övade o övade..Det lät INTE bra enl. vår fröken Nora..Hon försökte med allt möjligt, men till slut sa hon: Annika, kan du vara tyst ett tag? och jag tystnade och hon sa: Nu låter det bra!!! Sedan dess har jag endast mimat vid gemensamma sånger o dyl... | |
| Cajsa-Stina | 2008-11-11 18:36 | |
![]() | Men fy vilken elak fröken, benny....i vår kör får du vara med i alla fall. Du kan ju ta hand om noterna och bära dirigentens pinne t.ex. :) Alla får vara med^^ | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-11 18:41 | |
![]() | Egentligen var hon väldigt snäll Nora, så jag fattade intevarör hon gjorde så.. Träffade på henne för några år sedan..Hon bad mej om ursäkt, men inte för denna grejen utan att hon hade utnyttjat mej som tolk!! Detta var ju på 70-talet då många finnar kom till Sverige, och jag kan ju som sagt finska, så hon hade dåligt samvete för det... Detta kom jag inte ens ihåg, men visst fanns det några i klassen som inte kunde ett ord svenska det kom jag ihåg... Nästa gång ska jag sannerligen säga till henne om körsången * grrr* Om hon lever dvs.. | |
| MyNy - Ej medlem längre | 2008-11-11 18:48 | |
![]() | Men gud så mysigt! Jag tar mig nog friheten och hänkar på den här tråden! | |