Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 867 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-11-11 22:40 | |
![]() | Skickar nattkramar till de som behöver och förtjänar Om sex veckor går vi åter mot ljusare tider.... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:14 | |
![]() | Tjoho gjorde en robban:) Och du kaparn....tack för din positiva inställning- x-tra kram till dig från mig *släcker datorn och lampan* zzzzzzzzz | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-12 09:35 | |
![]() | Lex Sarah o Lex Maria är väl bra?.. Det är för vår och patienternas/boendes säkerhet ju! Jag ska visa film idag också. Ska till Österängens äldreboende, där har jag aldrig varit förut så det ska bli spännande! Chefen frågar mej varje gång jag vart ute på filmvisning: Jaha, och vad har du sett dag som du vill att jag ska fixa fram?? Det är kul att se hur andra har det och hur de har gjort sitt äldreboende fint..Både för de boende och inte minst för personalen! Så nu håller chefen på att kolla priser på massagestolar!! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-12 11:22 | |
![]() | Jag förtjänar kanske ingen nattiskram men jag snodde en ändå :) Skickar er alla en kram och lycka till med dagens uppgifter. Husdjur brukar göra underverk på äldreboenden. Det stimulerar verkligen till rörelse och emotionellt med en hund eller katt, som tassar omkring bland patienterna. Jag läste om en orolig, senil kvinna, som blev lugn och glad med en katt hos sig. Det kan kanske hjälpa med en go nalle i sängen också. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-12 11:33 | |
![]() | katter o hundar gör underverk hos de "gamle"..Jag önskar att vi hade en katt hos oss, men tydligen är det någon i personalen som är allergisk!! Det finns ÄBO som inte anställer personal med allergier..eftersom de vill ha husdjur hos de" gamle" Mommes: Du förtjänar väl ALLTID en kram oavsett om det är natt eller dag!.. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-11-12 11:35 | |
![]() | Förtjänar du väl visst det, mommes ;) Tack för lyckönskningen och så här långt har dagen varit helt OK Undrar hur det skulle vara att ha en sån chef som benny?? Här säger dom alltid att allt är för dyrt..... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-12 11:37 | |
![]() | Kaparen, hoppas att vi träffas på bennybolls mysiga äldreboende sen :) Vita_Syrener ska också dit. Då ska vi ha bastu och nallar i sängen åt alla. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-11-12 11:37 | |
![]() | Men mommes...du får en dagkram av mig i alla fall, för det är du värd. Och på det boende där jag jobbar så har vi katter på två våningar och på min våning har vi fiskar och två nymfparakiter, som förresten heter Lena och Lennart. Och det är två riktigt lustiga figurer, vi har alltid burdörren öppen så då kom komma och gå, (eller dom flyger ju med) som dom vill. Och vet ni vad? när vi äter så äter dom med :) Och vad ska jag säga om fiskarna? dom säger ju inte så mycket...möjligtvis...blu bb..blubb??? fast för ett tag sedan när en liten dam (som förresten är en riktig spelevink) fick för sig att mata hela årets ranson, så var det faktiskt några fiskar som låg med magen uppåt ;) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-12 11:39 | |
![]() | hahaha, Vita_! Nu är jag junte chef, Kaparn...men om jag skulle va det, så skulle inte pengar få styra... Förresten, är det ingen rik människa här på Beta som vill finansiera vårt ÄBO? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-11-12 11:46 | |
![]() | Räknas det att vara rik av kärlek till medmänniskor så går det bra att sätta in på kontot....www.tjoflöjt.be tapet.se -kärlek -respekt -värme -empati -integritet -självbestämmande -humor | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-12 11:50 | |
![]() | Allt det där har vi ju redan Vita_, men vi MÅSTE få in lite pengar oxå! Det går inte att endast leva på kärlek... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-11-12 11:51 | |
![]() | jag gör det *mumlar i det skägg jag inte har* | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-12 11:53 | |
![]() | På tal om pengar o chef... Systemet är ju så jäkla knäppt allså... Iår har vår avd gått med plus, så då får chefen lite panik, för vi får inte behålla pengarna till nästa år utan det går till dom som har det lite sämre..Alltså så börjar hon att handla..PANIKARTAT alltså!! Iof så gick vår avd väldigt dåligt förra året, så vi behövde ju inte ta med förlusterna till detta året... Men just detta att det måste köpas en massa...Låter ju inte klokt eftersom kommunen har miljarder i sparkrav 3 år framåt... | |
| Cajsa-Stina | 2008-11-12 11:57 | |
![]() | Hej svejs i lingonskogen!!! Först en GRUPPKRAM till mommes, vita, kapis och benny...sedan kram till övriga familjen!!! Kanske vi skulle börja med någon form av insamling till Tjoflöjt inför julen. Vi människor brukar ju lätta på vårt dåliga samvete genom att skänka en slant till något behjärtansvärt ändamål...och Tjoflöjt kommer att behövas i en framtid. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-11-12 12:01 | |
![]() | Hej Cajsa....vad trevligt att se och höra dig!!! | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-12 12:01 | |
![]() | Vi tackar och bugar för insamlingen, C-S..Alla bidrag är välkomna, men vi tar helst inte emot knappar o dyl, för det har vi alldeles för mycket av allaredan!:) Vart ställer du insamlingsbössan C-S? | |
| Cajsa-Stina | 2008-11-12 12:06 | |
![]() | Utanför Systembolaget tror jag kan vara ett bra ställe... Kom gärna med andra förslag:) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-11-12 12:08 | |
![]() | Kan hälsokostaffären vara ett ställe? | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-12 12:08 | |
![]() | Det blir alldeles utmärkt...Är det nån som vill skänka en flaska glögg eller nåt annat, så går det bra det oxå!:) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-11-12 12:09 | |
![]() | utanför hälsokost? | |