Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-22 16:29 | |
![]() | "fettspenar var riktat till larvs förenkling naturlig perfekt byst är bättre än opad byst. sällan har personen som väljer just de alternativen att välja på." Nu känns det som om du förenklat det jag skrev. Iof kan jag skriva under på det ovan också. Min poäng var väl att i vissa fall såg bröstvårtorna förstörda ut efter operation, när de innan kanske inte var perfekta men ändå smälte ihop med resten av bröstet på ett sätt som mitt öga kan acceptera. Här tycker jag att man inte nog kan påpeka att det är skillnad på kirurg och kirurg och att det inte alltid blir snyggt efteråt. Vilket du också har gjort, tack för det btw. Är ju rätt uppenbart att det inte bara är att gå och fixa en perfekt byst om man som du säger måste ha bra utgångsläge från början. Om man nu har bra utgångsläge verkar det å andra sidan inte så nödvändigt. Håller med dig om att man inte behöver vara nöjd. Om det är målet är det lätt ordnat genom att hälla knark i dricksvattnet. De opade verkar ju knappt vara missnöjda eller ha krav på att bli märkbart perfekta. Börjar mer och mer framstå som en fyllegrej, nåt man bara gör :) | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-22 16:38 | |
![]() | Om jag befann mig alltför länge i ett tillstånd där jag är nöjd med det mesta - så skulle jag få stora problem med min självbild tror jag. Jag gillar att inte vara helt nöjd faktiskt. Tyvärr genererar det att bekymmersrynkan mellan ögonen kommer att djupna betäknkligt. Men det går ju att fylla ut den med nervgift om man tröttnar på att vara bekymrad :) | |
| raisingirl | 2010-11-22 16:50 | |
![]() | Jag tycker inte att det generellt är fel med skönhetsoperationer, men nog har det gått lite för långt. Visst att det alltid funnits skönhetsideal, men att fixa till brösten och annat på kirurgisk väg kan aldrig tidigare ha varit så mycket "norm" som det är idag. Bitte skrev ett inlägg för ett tag sen som jag reagerade på: 2010-11-19 16:54 "Egentligen ser jag inte problemet.. låt de som vill operera sig gör det och hoppas det bli lyckligare och de som inte vill lever på det visset, detta är ju ett val som var och en gör ,, Hur ska vi få unga människor att förstå att alla INTE måste se lika ut ,, fast å andra sidan var det likadant på min tid som ung," Alltså allvarligt, så länge vi inte för en aktiv diskussion om de rådande idealen, tycker att vem som helst som är aningen missnöjd med sitt utseende bara kan lägga sig under kniven, så länge vi inte inser att det ÄR press utifrån som gör att en operation känns nödvändig, hur skall unga människor eller nån överhuvudtaget fatta att man duger som man är? Jag kommer ihåg att Jessica Olérs som vann Fröken Sverige 1998 förstorade sina bröst EFTER att hon vunnit titeln. Härligt. Vilka signaler ger det? Inte ens den som blivit fröken Sverige duger som hon är... Jag förstår att man kan vilja "fixa brösten" eller annat om det skett stora förändringar iom en graviditet tex. Men jag tycker också att det är knäppt att så många mår dåligt av en sån naturlig grej, att signalerna i samhället är att det inte skall synas att man levt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-22 16:57 | |
![]() | det bästa är nog bara att sätta sig rakt ner naken okammad stor osminkad och hårig och hojta. kom an bara din jädrans karlsok nu ska du få se på qvinna med Q! så snusen yr. det är härligt och naturligt? så man är en förebild. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-22 17:02 | |
![]() | Hahaha :) Nu är vi där igen... Älgkadavret möter Wonderwoman. Inget mellanting! Hahaha - liderig pälsklädd, stor, okammad och naken med munnen full av snus. Jag dör :D | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-22 17:04 | |
![]() | Jag kna itne satva heller :/ | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-22 17:05 | |
![]() | haha:) ja här ska tillskrivas överdrifter! fö var en av mina stora idoler och förebilder som barn divine. stackars fostermor som skulle fostra genom att berätta om fasansfulla avarter till människor. dawid bowies skivomslag diamond dogs visades också upp och jag formligen grät av lycka inombords för att det fanns andra människor där ute i världen. | |
| Satyra | 2010-11-22 17:11 | |
![]() | raisingirl - Trycker på "Gillar"-knappen. (Kan det förresten införas sådana i Beta tro? ;-)) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-22 17:14 | |
![]() | ramsay: Svårt blir det när man vill avvika från normen och provocera och samtidigt bli accepterad. Smutspunkare som vill komma in i fina salongerna och slippa sura blickar från gamla tanter. | |
| Satyra | 2010-11-22 17:15 | |
![]() | ramsay - Du är i mitt tycke inte ens rolig med dina grottkvinnoliknelser (fast i mer manhaftig variant), om det nu är det du försöker vara. Din upphöjda syn på skönhetsjagande plastikkirurgi känns tragisk för mig. | |
| Twaz | 2010-11-22 17:15 | |
![]() | ta väck saker är väl okej.. sålänge man inte lägger till saker :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-22 17:16 | |
![]() | Alla som opererar sig med Divine som förebild får naturligtvis min välsignelse. Varför sa du inte det från början? Mycket bättre än ditt obegripliga "för att jag kunde" <3 | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-22 17:17 | |
![]() | larv, blir det? jag tycker att det är i skarvarna det brukar glimta till. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-22 17:17 | |
![]() | haha, min opförebild var han icke. tråkigt att göra dig besviken:) | |
| Satyra | 2010-11-22 17:17 | |
![]() | Twaz - Ja ... låter inte så dumt det du skrev faktiskt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-22 17:19 | |
![]() | ramsay: Plastik är liksom något som har kommit att förknippas med Hollywood och att anpassa sig till ett ideal. Om fler opererade sig med Divine som förebild vore det kanske mer troligt att det blev ett uttryck för individualitet. Förutom att alla ville härma Divine då. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-22 17:19 | |
![]() | Fan :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-22 17:19 | |
![]() | :) | |
| Twaz | 2010-11-22 17:21 | |
![]() | Satyra, jag är en smart gosse. | |
| Satyra | 2010-11-22 17:22 | |
![]() | ;-) | |