Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 18 611 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
malman | 2010-06-01 20:47 | |
![]() | ingen köper en dyr hund för att försöka få den att kampa de vill ha snabba pengar men vill inte spendera några | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-01 21:42 | |
![]() | Det är klart dem kommer pröjsa, utan snack! Möjligen låter de hundarna gå igenom mer kampträning innan dom låter den gå en match. Vilket innebär bland annat användande av fler stulna byteshundar. | |
malman | 2010-06-01 21:52 | |
![]() | dyrare hundar behöver inte vara bättre så kamp. tror inte man köper en hund med stamtavla och som är avlad till familje hund, när man kan köpa en billig hund. | |
le-lou | 2010-06-01 21:57 | |
![]() | "ngen köper en dyr hund för att försöka få den att kampa de vill ha snabba pengar men vill inte spendera några" Där har du helt fel. De som är intresserade av kamp satsar enorma pengar på att få den absolut bästa hunden. | |
bujum | 2010-06-01 22:00 | |
![]() | Någon skrev för en stund sedan att bara det att köpa en kamphund är en ren provokation. Kunde inte sgat det bättre själv. Ni som har de där äckliga hundarna har inte förstått tjusningen med en riktig hund som man verkligen kan njuta av. | |
malman | 2010-06-01 22:07 | |
![]() | jag njöt till fullo av min hund vi hade skit kul ihop tränade lekte umgicks med andra hundar. och ful knapast, folk som jag mötte tyckte hon var jätte söt och såg inte alls ful ut förutom när hon var utmattad och flåsade som en tok | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-01 22:36 | |
![]() | Malman: Nu missförstår du nog mig. Jag är helt övertygad om att din hund var en jättebra familjehund på alla sätt och vis. Det är mycket möjligt att du tillhör den lilla procenten som faktiskt är en lämplig ägare till en pitbull, men märk väl lilla procent! Jag finner dessutom pitbullen mycket vacker till skillnad från amstaffen tex, så det är en smaksak. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-01 22:43 | |
![]() | Malman: Nu har jag läst igenom och förstår att du inte vill ha någon begränsad avel alls, det enda som framgår är att du vill att pitbullen skall registreras som en ras i skk. Innebär det att du tycker att vi skall blunda för de problem som finns med rasen, och de hundar som lider och bara börja föda upp pitbulls med stamtavla också? Som ett alternativ till dem som eventuellt har seriösa intressen i rasen? | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-01 22:45 | |
![]() | Vad det nu skulle kunna vara, som amstaffen inte lever upp till. | |
malman | 2010-06-01 22:52 | |
![]() | vi ska inte blunda för de problem som finns men om vi får en kontrollerad avel där hundarna har stam tavla så kan man lättare få en hund som inte har avlats på defekta hundar. många som köper en pit och tror att det är som vilken vanlig hund som helst. har man en stamtavla så har man någe att gå på. och då blir det lättare att veta att hunden har fina gener och att föräldrarna har fina gener | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-01 23:17 | |
![]() | Det är endast bra för själva rasens överlevnad (läs människan). Jag tror inte att det någonsin kommer att bli aktuellt för skk att registrera pitbullen som en ras faktiskt. Varför diskussionen känns en smula onödig, däremot tror jag inte att ett förbud ligger särskilt långt borta. Vissa agerar som att vi talar om att gå runt på stan och skjuta alla pitbulls i huvudet eller så. Det är inte alls det vi talar om. Vi talar om att på sikt göra sig med en ras som är alldeles för krävande för gemene människa och som dessutom misshandlas grovt av människor i kamp osv. Pitbullen har precis som alla andra hundraser, aldrig bett om att bli domesticerad och fungera som som sällskapsdjur åt människan (läs fånge) Så vänligen få det inte att låta som att vi vill utrota en stackars ras. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-01 23:21 | |
![]() | Varför inte bara nöja sig med amstaffen? Bara att avla på små amstaffs med så liten hjärtform på huvudet som möjligt, och vips är man framme. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-01 23:25 | |
![]() | Intressant detta faktiskt, vilken egenskap har egentligen pitbullen som amstaffen saknar? | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-02 17:48 | |
![]() | Nu känner jag att det är läge att ta upp "låsningsbeteendet"=) | |
malman | 2010-06-02 19:51 | |
![]() | finns inget mera att diskutera kring den saken | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-02 20:30 | |
![]() | Nej det känns som att vi har gått igenom det mesta, det jag fortfarande är intresserad av är vilken av potbullens egenskaper ex amstaffen saknar, bortsett game. | |
Minta | 2010-06-02 20:31 | |
![]() | Finna det verkligen tillförlitlig statistik som visar att just pitbullar ställer till med stora problem? Är det ägarna som avses? Då finns det andra raser dessa ägare kan göra olämpliga. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-02 20:45 | |
![]() | Blandraser med pitbull i ställer oftast till problem, svar JA, det är jag fullständigt övertygad om. Det är naturligtvis i första hand ett ägarproblem när hundar blir aggressiva. Som jag tidigare skrivit så anser jag att det finns kanske en handfull lämpliga pitbullägare i Sverige, för amstaffen och övriga kamphundar kan jag sträcka mig till några hundra, dock föds många fler kamphundar än så PER ÅR. Sen är det inte fullt så enkelt att få fram en bra hund för kamp, du behöver en hund som både är ledarvek och därav ofarlig för ägaren samt har stor kamplusta, alltså är avlad på game. Där är pitbullen ganska unik. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-02 21:48 | |
![]() | nouba, tror du att amstaffen helt saknar gameness? Vakna. Det är mycket snack om vad DU är fullständigt övertygad om och vad DU anser. Det är fullkomligt ointressant om du tror att det bara finns en handfull lämpliga pitbullägare i Sverige. Hur stora händer har du egentligen? Ett sådant trivialt faktum som att det bor 9 miljoner människor här i landet ställer ditt påstående i tvivelaktig dager. EN sak kan vi vara överens om: det är i första hand ett ägarproblem när hundar blir aggressiva. AMEN. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-02 22:21 | |
![]() | Electric: I mina ögon är det så. Sen så får du och alla andra ha sina egna åsikter, det skiter jag i=) | |