Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 836

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-19 00:11
Antal inlägg: 31064

apbur har väl inte anmärkt på ditt skryt? Det är inte ditt största problem som debattör. Ditt största problem är att du projicerar och kallar andra fördömande ( i en väldigt fördömande ton). Det gör din kritik lite svår att ta på allvar.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 00:13
Antal inlägg: 2212

Malman:Bra beslut tycker jag!=)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 00:14

Sylvia: Nu är du här igen med ditt trams om hur ett debatterande skall gå till. Kan du inte skriva en bruksanvisning och ett regelverk, så ses vi om ett par veckor.

apbur2010-06-19 00:15
Antal inlägg: 9699

Att du vill provocera genom att uppträda illa är det nog ingen som inte förstår. Jag ifrågasatte mest att du gjorde detta för de svagas skull. De behöver nog inte fler som du.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 00:16

Sylvia både du och din vapendragare har uttryckt att ni anser kvinnor som gör skönhetsoperationer som bimbos och svagare människor, och det med en mycket negativ klang. Är det felaktigt att kalla er dömande då? Är det inte dömande så vet jag inte vad som skulle kunna vara det.....

malman2010-06-19 00:18
Antal inlägg: 1457

som TS har jag ett ansvar att se till att vi har en trevlig, öppen och seriös diskussion.
men just nu så tycker jag att stämningen mellan vissa börjar urarta. så snälla försök att respektera varandra vi kan inte tycka samma om allt men vi kan välja att respektera andras åsikter.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-19 00:21

Du har hakat upp dig, Nouba. Byt spår och försök respektera TS önskan ovan samtidigt.

Mouche - Administratör2010-06-19 00:21
Antal inlägg: 24193

malman har redan sagt det jag tänkte säga så jag ber er alltså att noga läsa hennes inlägg här ovan.

Vissa personers ständiga oförskämdheter börjar att bli mycket tröttsamma.

Mouche

Mouche - Administratör2010-06-19 00:40
Antal inlägg: 24193

Respektera TS:s önskan!

Tre inlägg raderade.

Mouche

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 00:55

Jag kan inleda tråden med min åsikt.

Jag tycker inte att det är rimligt att dra en gräns för vilka skönhetsoperationer som är ok och vilka som inte är det.
Alla människor är som bekant olika och lägger olika tyngd i olika saker.

Jag tycker att det är väldigt synd att människor döms ut pga sitt yttre. Jag dömer inte ut människor som korkade eller svaga pga deras yttre, utan väntar in människan bakom skalet innan jag gör någon värdering alls.

Jag tycker alltså att alla skall göra de dem själva vill. Även om min yttersta önskan i detta naturligtvis är att människor ska trivas med sin själva som dem är.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-19 01:01
Antal inlägg: 3604

Ligger det inte i generna att vi bedömer folk efter utseende?

kremlan - Ej medlem längre2010-06-19 01:04
Antal inlägg: 364

Om det verkligen känns nödvändigt, så ok då!!

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 01:06

Det tror jag faktiskt inte, det ligger möjligen i generna att hitta en partner med vissa yttre egenskaper. Men människor man möter på stan behöver man nog inte lägga någon större tungd i att försöka döma?

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-19 01:06
Antal inlägg: 3604

Eftersom gränsdragningen mellan medicinskt berättigad plastikkirurgi och ren kosmetik är rätt diffus, varför över huvud taget gnälla på de som vill fixa till sig själva?

Satyra2010-06-19 01:28
Antal inlägg: 4561

Ingen som ser något osunt och sorgligt i det faktum att man skapar en ond cirkel av ytfixerade, komplexfyllda, operationsjagande kommande generationer, i och med att fler och fler av de "äldre" de ser under sin uppväxt kirugiskt korrigerar diverse mänskliga "skavanker" och därmed förmedlar vidare att det inte är ok att se ut som man gör och/eller som livet/tiden kantstöter skalet? :-o

Borde man inte sträva efter att bredda toleranser för olikheter istället för att stenhårt försvara fårskocksmentaliteten där man genom hjärntvätt från barnsben föses in i en känsla av att måste ingå i någonslags likartad mall? Är tillgänglighet till skönhetsoperationer verkligen något som kan betraktas som en utveckling för människan och dess förmåga att känna sig lycklig?

Jaja ... tror jag vet hur de flesta här resonerar redan men ändå ... den sorglösa synen på det hela berör mig illa likförbannat. Godnatt.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 02:06

Jag tror faktiskt inte att det blir mer ytligt och komplext än det är idag. Jag tror att skönhetsoperationer har förlorat mycket av sin glans just för att det blivit så vanligt. Vi har fått tagit del i det som tidigare var vigt endast för eliten. Klart att det kittlat hos många.

Bara Vetskapen om att man skulle kunna förändra sitt yttre med ganska enkla medel, om det var tillräckligt viktigt för en själv, tror jag är till stor hjälp för många med svårigheter att att acceptera sitt yttre. De kan nog få en mycket stor självkänsla i att dem faktiskt gör det aktiva valet att fortsätta se ut som dem gör.

Botoxen och andra enklare medel som hjälp emot ålderspår tror jag är här för att stanna. Operationer för att förändra utseende har nog redan sett sina glansdagar skulle jag tro.

Jag tycker inte att vi skall vara så himla oroliga över våra ungdomar, vi måste sätta ett större förtroende till att dem faktiskt, sin unga ålder till trots, vet vad dem pysslar med.

krill_master - Ej medlem längre2010-06-19 06:42
Antal inlägg: 1576

den märkligaste skönhetsoperationen måste väl ändå vara den prinsessan viktorias man gjorde för att likna boxer robban?

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-19 09:16

Ha ha! Ja, eller Silvias för att likna Jokern. :)

Satyra2010-06-19 10:15

Nouba - Det handlar inte om att ungdomar skulle vara pantade utan om att det hör åldern till att man är väldigt självcentrerad, sökande, ofta vilsen kring saker och ting och framför allt i det egna jaget. Mitt i hormonruset ska man även klura ut vad man vill yrkesmässigt, vem man är överhuvudtaget och det med den konstanta hetsen i nacken om att nummer ett är att se bra ut.

ATT ungdomar (eller ännu tidigare till och med) generellt, känner just den pressen på sig och är otroligt komplexfyllda och diskuterar tidigt, tidigt om vilka kroppsdelar de vill operera om så fort de fyllt 18, det är en verklighet som jag haft/har rätt stor inblick i, genom diverse barn/ungdomsverksamheter jag varit djupt involverad i och såklart genom mina egna barn (nu vuxna) och deras vänner.

Det är alltså inte någon inbillad tro jag tycker mig ha om att ungdomar av idag faktiskt är mycket mer missnöjesfixerade vid sina utseenden än vi generellt var i min ungdom. Så jag tror alltså tvärtom, att tillgängligheten till skönhetsoperationer skapar MER negativt granskande av den egna kroppen och MER fixering vid eventuella "skavanker". Och att ju fler som gör dessa operationer, ju mer "normalt" det blir, desto mer tyngd lägger man på den press som redan finns.

Satyra2010-06-19 10:22

Kikade igår lite stötvis på konsertprogrammet tillägnat V & D och konstaterade att Silvia - som ju i grunden är en väldigt vacker kvinna - ser totalt förstörd, konstlad, snudd på läsklig ut idag. :-(
Men förhoppningsvis kan hon kanske då i alla fall fungera som ett dåligt exempel och avskräcka andra från att vilja låta sig tillstramas, utfyllas, ommejslas ...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?