Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-18 11:38 | |
![]() | Keiward: Sluta upp med oförskämdheterna. Det är inte mitt fel att du inte har något att tillföra detta forum. | |
| mariande | 2010-08-18 11:51 | |
![]() | KD(s) | |
| Saxon_x | 2010-08-18 12:15 | |
![]() | Självklart SD! Räcker väl med att titta på Efterlyst eller läsa om pensionärer som blir rånade för att se vart vi är på väg, men ni som inte röstar på SD blir väl nöjda när vi har ett muslimskt parti i riksdagen för det är precis dit vi är på väg. Ett nytt Jugoslavien är att vänta om inget görs NU. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-18 12:37 | |
![]() | Saxon_s: Rasism är inget man skämtar så om. Man kan ju nästan tro att du är sverigedemokrat. | |
| magnusito | 2010-08-18 12:47 | |
![]() | Jag tycker kritiken mot sossarna är densamma som de alltid får utstå. Lika barnslig som småbarn kan rikta mot sina föräldrar. "Är ni inte alltid helt och hållet rättvisa så är ni dumma, kan ni inte alltid svara på alla mina och alla andras behov så är ni sämre och falska. Mycket bättre då med en klar egoistisk förälder (moderaterna) som man vet var man har och som man inte blir besviken på... | |
| magnusito | 2010-08-18 12:56 | |
![]() | En sån förälder kan jag identifiera mig med och behöver inte se mig som bristfällig utan bara som en som vill framåt och inte har en massa besvärliga behov. | |
| le-lou | 2010-08-18 13:02 | |
![]() | Jag tycker kritiken mot moderaterna är densamma som de alltid får utstå. snyft snyft. | |
| Keiward | 2010-08-18 13:10 | |
![]() | De rödas argument är emotionellt grundade medan de blåa bygger mer på förnuft och pragmatism. | |
| Keiward | 2010-08-18 13:16 | |
![]() | "In Denmark, employers have carte blanche to hire and fire, and in most cases laid-off people are guaranteed about 80 percent of their wages in benefits, a figure capped for high earners. Struggling to keep its budget under control after the financial crisis, the government in June cut into its benefits system, the world’s most generous, by limiting unemployment payments to two years instead of four." Detta gjorde det alltså under en röd regering efter att ha märkt att ekonomin inte går ihop och att det börjades sättas i system: "Each year, a remarkable 30 percent of Danes change jobs, knowing the system will allow them to pay rent and buy food so they can focus on landing a new position." | |
| wobbler | 2010-08-18 13:27 | |
![]() | Sossarna, trots att Mona Sahlin är ett fjås. Kan inte med att lågavlönade och pensionärer ska betala höga skatter för att finansiera skattelättnader för såna om redan har höga löner. | |
| Keiward | 2010-08-18 13:31 | |
![]() | 1. Lågavlönade har tvärtom fått det mkt bättre med jobbskatteavdragen. 2. "Pensionärerna beskattas inte hårdare än löntagare" www.dn.se/debatt/pen...-1 .1155214 | |
| Keiward | 2010-08-18 13:36 | |
![]() | Återigen kommer vänsterargument som endast är relativt baserade. Wobbler: hur hög borde den effektiva skattesatsen vara för höginkomsttagare? Finns det någon nivå som är bra? Eller är du bara för att den ska vara så hög som möjligt? För att förtydliga: Låt säga att en lika stor skattesänkning hade skett från 70%. Spelar det ngn roll? Eller är det bara tanken på att de får mer pengar som är stötande? | |
| lottah | 2010-08-18 13:42 | |
![]() | sossarna!!!! | |
| Keiward | 2010-08-18 13:42 | |
![]() | Edit: det ska vara marginalskatten och inget annat. | |
| metanoia | 2010-08-18 13:44 | |
![]() | Vad som helst som inte sverigedemokrater, kristdemokrater eller moderater vinner på. | |
| Svea_Land | 2010-08-18 13:46 | |
![]() | jag röstar på KD | |
| Keiward | 2010-08-18 13:51 | |
![]() | Jag med, stödrösta :) | |
| Savi | 2010-08-18 13:57 | |
![]() | SverigeDemokraterna,De är det enda partiet som tar upp det som ALLA gnäller om men ingen törs säga högt. | |
| magnusito | 2010-08-18 13:57 | |
![]() | Keiward Du vet det står ju redan i Bibeln. "Åt den som har ska varda givet". Ge vanligt folk lite mer i plånboken så vill de inte märka av att utsugningen av det allmäna, av tredje världen, ja you name it, pågår oförtrutet. | |
| magnusito | 2010-08-18 13:58 | |
![]() | Moderateran har äntligen hittat formeln för att lyckas med sin politik och få stöd för den. De är duktiga det kan ingen förneka. Undertiden får vi alla shoppa lite mer och bete oss som lyckliga idioter. | |