Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 43 |
Mobilspel
Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-18 22:19 | |
![]() | Hm...det korrekta är kanske; ..att ni rökare har så avtrubbaDE luktsinneN. ? | |
le-lou | 2011-12-18 22:21 | |
![]() | <im sure by now. sporten helo. | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-18 22:23 | |
![]() | Vad säger du, le-lou? | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-18 22:31 | |
![]() | låter väl jättebra med e-cigg | |
dannyboyFFS | 2011-12-18 22:32 | |
![]() | nah det är ju inge nikotin | |
Filurflizan | 2011-12-18 22:35 | |
![]() | Nej jag kan lova dig att jag känner röklukt, jag besväras tillomed av min egen , DU TROR annat :) Naturligtvis far inte röken iväg om det är vindstilla, men det är det väldigt sällan .. Det sistnämnda har jag aldrig hört nån klaga på, men det finns folk till allt | |
Filurflizan | 2011-12-18 22:37 | |
![]() | men jag antar att många är en bunt fegisar då som inte törs öppna käften nån annan stans än på internet | |
Snoosy | 2011-12-18 22:37 | |
![]() | Taskigt mot rökaren. Eller kanske inte?? Kanske blir det en nystart i en rökares liv? Det är inte lätt att sluta röka. Men att behöva ta på sig jackan och bege sig en bit bort från hemmet kan ju en positiv effekt. Eller vad tror ni? Sen för egen del så tycker jag liksom många andra ickerökare att det är jobbigt att andas in cigarettrök!! | |
Tokpet | 2011-12-18 22:38 | |
![]() | 20111218 / dannyboy 5p! Lika njutningsbart att läsa som en god cig till kaffet! God Jul! | |
Pandina | 2011-12-18 22:56 | |
![]() | Jaha oj, så går det när man går efter vad man fått höra. Har faktiskt inte läst huruvida det finns en lag mot det eller inte. Men ok. I vårt hus råder det hursomhelst förbud mot grillning på balkongen. Är det någon mer som tycker att det är taskigt mot rökaren att behöva gå utomhus för att röka? Jag tycker nämligen att det är taskigt mot den som är överkänslig för cigarettrök att behöva gå ut ur sitt hem för att få frisk luft. | |
Pandina | 2011-12-18 22:58 | |
![]() | Filurflizan, vem har sagt att man bara för att man debatterar på internet inte vågar "öppna käften" någon annanstans? Dessvärre fungerar det inte alltid med överenskommelser, offergåvor och kumbayah. | |
Frankfrunk | 2011-12-18 22:59 | |
![]() | rök som rök, avgaserna jag tvingas inhalera från biljävlarna är fan inte bättre. förbjud den röken med så ger jag tummen upp. | |
le-lou | 2011-12-18 23:02 | |
![]() | pandina verkar bo i ett ruckel, så som det drar in. | |
Måns_E | 2011-12-18 23:04 | |
![]() | Jag tror att många framställer sig själva lite väl överkänsliga. För det verkar vara det enda argumentet ö h t. Jag tycker som sagt att det är ett dåligt argument, man kan ju vara överkänslig (eller inbillat överkänslig) mot det mesta, och då kan väl knappast förbud lösa något alls? | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-18 23:04 | |
![]() | 2011-12-18 22:37 Jo, tror jag förstår hur du menar. För många är det lätt att vräka ur sig nästan vad som helst bakom anonymiteten på nätet. Jag törs nog en hel del irl, så hittills har det aldrig hänt att jag skulle hållit tyst av feghet, men å andra sidan, så finns det absolut ingen mening med att vräka ur sig något - eller lägger sig i något - utan eftertanke. Man får välja sina tillfällen...reagera när det verkligen är viktigt och strunta i resten. Så tänker jag. - Allmänt menat då alltså. | |
Filurflizan | 2011-12-18 23:05 | |
![]() | "Jag tycker nämligen att det är taskigt mot den som är överkänslig för cigarettrök att behöva gå ut ur sitt hem för att få frisk luft." Ja som sagt allergiska människor !! Men ni som rynkar på näsan för att du fått för dig att din örngott luktar rök när du andå använder torkskåpet ... ni driver på som huliganer i den här tråden . Så vinner man inte folk till sin sida ! Jag har sagt det pandina : för om det skulle vara så illa som ni påstår , borde ju NÅGON ha sagt något , men jag har inte hört ett piss, tog du åt dig ? | |
Stänkan | 2011-12-18 23:09 | |
![]() | Håller med föregående talare | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-18 23:28 | |
![]() | 2011-12-18 23:04 Jahadu. Empatinivån på det där då? Förmågan att kunna sätta sig i någon annans situation. Gärna din egen uppskattning av skalan på det, tack. | |
Pandina | 2011-12-18 23:32 | |
![]() | filurflizan :) menar du att ingen klagat på röken som kommer från din balkong? Du sa ju att en enda av dina grannar inte röker. Eller det är inte det du menar? Intressant att få veta vad du menar. "Ni driver på som huliganer" haha, jaa. Förlåt. Jag känner mig dock inte frestad att "hoppa över" till er sida heller för jag är då inte övertygad om att jag är mer huligan än den som gnäller på att jag uttrycker mitt besvär över förpestningen av luften i min lägenhet. Detta är ju trots allt en diskussion. Jag har fortfarande inte läst ett vettigt argument utöver att folk tycker att det är jobbigt att gå ut för att röka - och att somliga människor inte får lov att vara känsliga. Legitimitet tack vare Marlboro is the shit. Vem är vem att avgöra vart gränsen går för överkänslighet? Det har kommit upp attacker mot matos, parfym, kroppsoljor och människor som inte kan klä sig (tycker jag mig ha läst). ALLT för att försvara den älskade cigaretten och dess underbara effekter. E-ciggen är jag än så länge positiv gentemot. Inga skadliga effekter, ingen lukt, billigare än rökning - ni slipper gnällspikar. Då kanske ni till och med kan få använda er e-cigg på grannbalkongen. | |
wertigo | 2011-12-18 23:33 | |
![]() | Men seriöst, hur f.n ska jag kunna veta vem eller vad som döljer sig bakom en profil? Hur ska jag kunna ha koll på det? Nä, inget gott kommer ur fanatism, inte som den framförs idag. Kommer heller aldrig att göra det då den ska påtvingas folk. Julklappar, nae, inga såna för mig. Nu är det längesen det var aktuellt Helt rätt där, men nyår kommer att bli super, helt säkert Med lite tur kanske man skadar en fanatiker med en nedfallande raket på nyår! Då skulle det kännas bra i mitt redan svarta hjärta | |