Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Megaherz | 2013-09-19 14:30 | |
![]() | Nopror heter det kanske på svenska | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-09-19 14:35 | |
![]() | En gång i månaden?!? Det gäller nog inte mina vitala och snabbväxande strån, tyvärr. :p Jag får noppa ögonbrynen mycket oftare än så, och det är ju lite samma precis. Men de kanske har olika växtcykler, vad vet jag mitt arma lilla... Näe, men då finns det kanske hopp i alla fall. :) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-09-19 14:37 | |
![]() | Skulle stå: samma _princip_ | |
| Megaherz | 2013-09-19 14:43 | |
![]() | Rakar jag skulle jag kunna göra det två ggr om dagen, växer som ogräs. Epilering var 3-4 vecka :) Man måste peela benen annars orkar de små håren inte ut | |
| Megaherz | 2013-09-19 14:47 | |
![]() | Tips: duscha varmt innan -> öppnar porerna, håren plockas lättare -> gör lite mindre ont skölj av kallt efteråt, smärtlindring + porerna sluter sig, då kommer det in mindre skit som gör fula "rakningsfinnar" | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-09-19 14:51 | |
![]() | Tack MHz för tipsen! :) | |
| hfranke | 2013-09-19 15:16 | |
![]() | Jag epilerar ibland, främst om vintern. Upplever att stråna på benen blir sprödare på sommaren och bara går av, inte rycks upp. Bikinilinjen funkar men gör sjukt ont enligt en väninna. En annan provade armhålorna och det var det värsta hon varit med om. Jag har bara provat benen och det gör betydligt mindre ont än man tror. Man blir dessutom lite bedövad efter en stund. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-19 16:10 | |
![]() | Bikinilinjen funkar om man har hög smärttröskel. Personligen tycker jag nästan att det gör ondast på ankeln, mitt på ovanför fotryggen. Ibland gör det skitont just där medan det funkar hur bra som helst andra gånger. :) | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-19 16:27 | |
![]() | Bra tips från Megaherz. Håller med om 3-4 v. Som tidigare nämnt orkar visst inte mina hår växa ut sen sist p g a hormonell inverkan. Smärtan måste bero på hårtäthet och känslighet. Jag är inte så pjoskig och fixar även armhålorna genom att bita ihop, köra på och tänka på glass. Bikinilinjen får rakas eller vaxas (smärtsamt men snabbt). Epilatorn tuggar ihjäl sig annars och känslan är nästan olidlig. Rekommenderar någon form av aftershave eller lotionmassage efteråt. Gör inte detta: Inför ett festligt tillfälle med kort varsel ville jag bli riktigt fräsch, epilerade armhålorna och duttade på AbsolutTorr (skitstarkt!). Det frätte i stort sett sönder armhålorna, blev brännskaderött och jag grät högt i 10 minuter samtidigt som jag baddade med kallt vatten. Akta småsår, myggbett och leder. Jag har en underbar men ganska billig kombiapparat epil/rakhuvud från philips, köpte på Claes Ohlson. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-19 17:25 | |
![]() | Pendeln svänger vad gäller tycke, smak, och idealen växlar med tiden. Någon gång är alla moderna och fina... För övrigt anser jag att folk får se ut hur de vill. Om de trivs och inte gör någon annan illa, så bryr jag mig inte. Vad man attraheras av är ju väldigt olika. Tur att folk är olika. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-09-19 21:37 | |
![]() | Oj, Pink Ribbon det måste ha varit väldigt plågsamt med Absolut Torr. Det medlet sticker ju och bränner på huden ändå. Stackars dig alltså i det ögonblicket. Jaa, jag funderar lite till innan jag slår till och köper en tror jag. ;) | |
| itsonlydana | 2013-09-19 22:11 | |
![]() | 125478: jag epilerar både ben, armhålor och bikinilinje. Inte är det skönt, men som någon skrev här ovan: det är viktigt att spänna huden! Sen är det också viktigt att håren inte är för långa, då "luggas" det mer än om håren är mindre än en halv cm. F.ö. kan jag tillägga (till den här härliga hårdebatten) att jag AVSKYR kroppsbehåring på mig själv, men bryr mig inte ett jota om andra har håriga ben eller inte... Jag gör det helt för min egen skull. :-) | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-19 22:35 | |
![]() | Det sved inte längre nästa dag :) Ja just det, om man bara har lite utväxt eller kör trimmer först, funkar säkert epilator på bikinilinjen, även om det kan bli stort område (flera ajaj-minuter) beroende på hur mycket man vill ha bort. Å andra sidan håller det sig hårfritt över längre tid, bra på sol- och badresa. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-19 22:43 | |
![]() | Alla är födda med hår. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-09-19 22:44 | |
![]() | Och skägg. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-19 22:46 | |
![]() | Tänk vad mycket tid som läggs på hårborttagning utifrån vad som skrivs i den här tråden. För att inte tala om hur ont det verkar göra med epilering. Masochister? Föredrar rakhyvel på benen. Går ganska fort och gör inte ont. | |
| Sote | 2013-09-19 22:48 | |
![]() | Tror allvarligttalat inte att särskilt många män skulle hålla på och plåga sig så som kvinnor verkar göra för att känna sig fina för sig själva eller andra. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-19 22:49 | |
![]() | Tror som du, Sote. Fast yngre män verkar vara ganska nojiga över hår på den egna kroppen också. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-19 22:53 | |
![]() | Jag epilerar ju hellre en gång i månaden än harvar på med rakhyvel flera ggr i veckan och riskerar skärsår. Tar verkligen inte lång tid. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-19 22:59 | |
![]() | Ja, om det funkar för dig så är det ju bra, pink ribbon. Men jag rakar hellre benen eftersom det inte gör ont. :-) | |