Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-26 20:57 | |
![]() | ateism är ingen frihet ateism är bara sorgligt,fråga alla som varit ateister tx Göran skytte | |
| Gunilla _ | 2013-08-26 21:01 | |
![]() | Kuralo; friheten är väl mer begränsad för den religiöse? Jag kan göra vad jag vill (givetvis inom lagens ramar - kanske bäst jag påpekar det ;)) utan att vara det minsta rädd för att inte komma "till himlen". Jag kan utan problem vara både homosexuell, gifta om mig "utan anledning", äta griskött, visa hår och axlar och svära högt. Det är så gött! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-26 21:05 | |
![]() | Aha, har vi nåt den nivån nu, ttiittii. Är det nu vi ska skriva att kristendom inte är frihet, kristendom suger? I stället för Göran Skytte, prova att fråga de miljoner människor som har tappat tron. | |
| Rultatultan | 2013-08-26 21:08 | |
![]() | @ttittii Saken är den ttiittii, att den icke-troende ser sig själv som fri i motsats till, vad hen tror att kristendomen innebär. De flesta icke-troende har fått för sig att kristen tro handlar om förbud och begränsningar. Därför ser de sig självklart som fria! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-26 21:11 | |
![]() | Jag misstänker att kristna har en definition av ordet "frihet" som avviker från ateistens ... | |
| Rultatultan | 2013-08-26 21:11 | |
![]() | Och det kan nog också stämma, Resurrection. | |
| SämstpåBeta | 2013-08-26 21:19 | |
![]() | Resurrection: du imponerar mer och mer! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-26 21:29 | |
![]() | Rultan ,det är inte kört för dom för det,det är aldrig försent att komma till nästa Level,Du och jag trodde åxå vi var i friheten innan vi blev Krista,men oj så fel vi hade | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-26 21:30 | |
![]() | Hur definierar du frihet, ttiittii? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-26 21:32 | |
![]() | Att ha Jesus som spegel är frihet | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-26 21:35 | |
![]() | Det där var ingen bra definition. Att "visa hår och axlar och svära högt", som Gunilla föreslog, är ju också frihet. Jag frågade hur du definierar "frihet". Du kanske inte förstod frågan? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-26 21:37 | |
![]() | En lämplig början på en definition är "Frihet är ...". | |
| SämstpåBeta | 2013-08-26 21:45 | |
![]() | Har du kurs i retorik Resurrection? :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-26 21:47 | |
![]() | En förutsättning för att kunna diskutera är ju att man menar samma sak när man använder centrala begrepp. | |
| Rultatultan | 2013-08-26 21:49 | |
![]() | @ttittii Det är inte kört för någon enda av oss - Guds nåd räcker för alla och det tackar jag honom för :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-26 21:55 | |
![]() | Res,jag tror inte du förstog svaret,självklart Rultan | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-26 22:23 | |
![]() | Jag förstod ditt svar och det var en kass definition av "frihet". Det hänger antagligen ihop med att du inte är van att definiera begrepp och använda dig av definitioner. | |
| Kuralo | 2013-08-26 23:18 | |
![]() | Resurr eller får jag kalla dig Rickard rättrådig, Du verkar ju så hemma på retorik och definitioner så du behöver väl inte svar från någon egentligen. Så var det med det! Tack till sämst uttömmande svar. Gunilla; Nej jag tror att andra, i det här fallet icke kristna, är de som ser restriktioner. För mig är inte frihet att svära högt eller visa axlarna, utan det handlar om frihet på ett djupare plan. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-26 23:22 | |
![]() | Jag vill gärna veta vad ni kristna i allmänhet och ttiittii i synnerhet menar med "frihet". Hon kom ju med ett påstående som ter sig märkligt för en ateist: "ateism är ingen frihet ateism är bara sorgligt". | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-26 23:24 | |
![]() | Och Kuralo, du behöver väl inte bli så upprörd bara för att någon påpekar att du kommer med ett påstående som är uppåt väggarna. | |