Spelrum
Giraffen | 17 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 20 155 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Sote | 2013-09-09 16:58 | |
![]() | Ha ha ha- antingen är det två som trollar eller en som trollar den andre....... | |
mz_lzrd | 2013-09-09 17:03 | |
![]() | Ursäkta mig, men har inte Måns bytt till en väldigt trevligt bild nu?? Jo, det har han. | |
mz_lzrd | 2013-09-09 17:07 | |
![]() | Fler som påpekat detta ser jag nu. Jag kom hem nyss. I ämnet Lundsberg har jag väl inte mycket att tillägga. Di rige di kan, som vi brukar säga här himma i Skaune. | |
mz_lzrd | 2013-09-09 17:47 | |
![]() | www.aftonbladet.se/n...74 32697.ab Så här hoppas jag det är på Lundsberg. Men det är väldigt sorgligt att den vanliga svenska skolan inte funkar. | |
SämstpåBeta | 2013-09-10 08:01 | |
![]() | Vad bra att SI och Lundsberg följde min inrådan! Alltså stäng skolan och starta upp i ny regi, med något mer åtdragna tumskruvar och större insyn. Var kan jag skicka min konsultationsfakturor:):) ? | |
marmotte | 2013-09-10 08:24 | |
![]() | Sämst, vet din narcissism inga gränser alls? De väljer den mest självklara lösningen och du tar åt dig äran. | |
stävaren | 2013-09-10 12:58 | |
![]() | Lundsberg har inte skött tillsynen över eleverna, trots flera påpekanden. De har istället trott och litat på de äldre eleverna. Eleverna borde haft hjälp av skolledningen. Mao alla eleverna skulle kunnat lita på skolans ledning. När alla inte kan det var det rätt att stänga skolan. Det handlar inte om straff. Det handlar om huruvida en skola är lämplig som elevfostrare eller inte. | |
le-lou | 2013-10-02 17:03 | |
![]() | Domstolen friade. | |
sjöstan | 2013-10-03 16:52 | |
![]() | Så den naturliga fortsättningen måste vara att Lundsbergs ersättning utöver skolpeng - dras in. Det är ju inte rimligt att Skol-Inspektionen ska ge bidrag till en verksamhet man sedan inte kan kontrollera. ... Således bör fortsättningen bli indragna statliga anslag. | |
lamaglama | 2013-10-03 17:25 | |
![]() | Det är ju bara en teknikalitet, lagen behöver uppenbarligen ändras så att SI även ska kontrollera elevhem. Tills dess bör som sjöstan skriver inte en skattekrona gå till den vidriga verksamheten. | |
pabster1 | 2013-10-03 17:35 | |
![]() | Sprang på några slynglar vid en fest för c:a 15 år sedan.... Tyckte nog att Lundsberg inte var något vidare efter det. Inte en uppfostran av barn som är lämplig. 1. De kallade min kompis för judesvin när de saknade argument. 2 De var kaxiga och aggresiva men väldigt okunniga när man pratade politik. 3. De söp som djur. För övrigt så händer det nog värre saker på många andra skolor än Lundsberg dagligen. | |
lamaglama | 2013-10-03 18:14 | |
![]() | Jo pabster, men andra skolor tillhandahåller inte offren dygnet runt. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-03 18:31 | |
![]() | Förvaltningsrättens beslut tar visserligen upp elevhemsfrågan, men lyfter också den klart berättigade frågan varför skolinspektionen hänvisar till ett tidigare beslut där skolinspektionen själva friat skolan istället för att göra en grundlig utredning av det fall som föranledde stängningen. Klart skolinspektionen agerat förhastat utifrån gängse rättsmässiga principer. Det är som om man skulle komma på en snubbe från den omtalade gruppvåldtäkten i Tensta med att tafsa någon på brösten -- och genast kasta honom i fängelse utan någon egentlig utredning, med hänvisning till att han ''nästan'' dömts till våldtäkt tidigare. Men visst är det lite som att två olika förvaltningsmässiga filosofier möts, juristernas sekulära rättstänkande mot skolinspektionens lite mer religiösa Kal Drogo-mässiga rättvisepatos. | |
pabster1 | 2013-10-03 23:07 | |
![]() | "Kal Drogo-mässiga rättvisepatos." skrattar högt du är för rolig jappsen | |
sjöstan | 2013-10-04 07:49 | |
![]() | Näe Jaap. Din jämförelse blir mer lika om man plockar bort den tafsande grabben från tjejen och hennes bröst. Personligen gillar jag den. Men du tycker att han får tafsa vidare tills saken är utredd....... Eller i juridisk mening "allt som inte uttryckligen är förbjudet - är tillåtet".......... En farlig och äcklig utveckling som kommer leda till många idag oförutsedda bieffekter.......... | |
sjöstan | 2013-10-04 08:00 | |
![]() | Och om man kommer fram till att det är fel att tafsa på tjejens bröst så överklagar grabben. Allt medan han fortsätter att tafsa. Han tycker dessutom synd om sig själv och anser dig missförstådd. Alla killkompisar håller med och tillsammans blir dom oändligt kränkta. Dom andra tjejerna håller tyst och är mest tacksamma för att grabben inte valde deras bröst att leka med....... A) Har killarna rätt för att dom är många? B) Tjejerna är ju tysta. Betyder det automatiskt att dom tycker det är okej? C) Har någon brytt sig om att fråga tjejen vars bröst blivit invaderat? D) Är hennes upplevelser mer eller mindre viktig än killens? E) Juridiskt sett är det svårt att få kärleksfulla smekningar till mågot fult. Att med juridikens hjälp försvara kladdande grabbar är ganska enkelt och tekniskt. Men är det verkligen okej för grabbarna att fortsätta att tafsa? Juridiken tycker det, vad tycker du? | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-04 08:10 | |
![]() | Jag är inte så insatt i Tensta-fallet. Killarna verkar behöva se över sin värdegrund, för att använda skolinspektions-språk. | |
mz_lzrd | 2013-10-04 08:17 | |
![]() | Men medge att det var lite roligt av sjöstan att använda din egen jämförelse med en tafsande kille, Jaap =) Han får tafsa vidare medan rätten debatterar vem som egentligen har rätt att stoppa honom, eller om någon öht har den rätten. Den utsatta tjejen har ingen talan för det finns andra tjejer på samma perrong som inte har blivit tafsade på och som inte ser tafsandet på andra som ett problem. | |
mz_lzrd | 2013-10-04 08:19 | |
![]() | Dessutom kan det ju finnas andra killar på andra tunnelbanestationer som tafsar på andra tjejer och kanske klämmer dem ÄNNU hårdare på brösten. | |
gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-10-04 09:09 | |
![]() | Det blir ofta en jättebra analys när man hittar på sagor och drar slutsatser om verkligheten ur dem, för att tala sjöstan-språk. | |