Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade18
Mobilspel
Pågående19 505

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132016-01-10 12:42
Antal inlägg: 17540

mollee
Jag har blivit våldtagen av flera okända vid samma tillfälle .. Det är jätterart att du har "sympati" för kvinnor -- det har jag inte sagt något om.

Det är din brist på insikt och dina haltande jämförelser jag vänder mig emot.

mollee - Ej medlem längre2016-01-10 12:48
Antal inlägg: 6087

Okej. Jag förstår vad du menar.
Trist att du blivit våldtagen :-/ <3

micro1132016-01-10 12:49

janne121212
Ironi på mycket hög nivå - och det är under all kritik om inte ett genmäle kommer från Hanne Kjöller eller DN.

Fast samtidigt skulle det väl inte förvåna om de försöker ducka bort detta också.

Mormodern492016-01-10 12:49
Antal inlägg: 8354

Det är ju självklart att hon har , den insikten har jag då märkt av att Mollee har för länge sedan här i tråden . Att inte du har gjort det , är för mej en gåta .

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-10 12:50
Antal inlägg: 2885

micro. Du behöver nog jobba lite på din självinsikt.

Mormodern492016-01-10 12:56
Antal inlägg: 8354

Sympati för kvinnor syftade jag på

janne1212122016-01-10 12:57
Antal inlägg: 4722

Jag måste erkänna att jag är grymt besviken i så fall på Hanne Kjöller, tycker hon många gånger har stått upp för en vettig syn på diverse olika samhällsfenomen.

Mm22016-01-10 12:58
Antal inlägg: 693

Vi skriva ner hur jag tänker i denna fråga.
Jag vill betona att detta handlar om vad jag tycker, jag tänker inte nu lägga ut länkar som stödjer mitt tyckande.
Att jag tycker som jag gör beror säkert på rädsla som logiskt förklarande inte kan bota.
För övrigt så tror jag ju att mycket av min rädsla kan vara befogad, för denna anstormning av tiggare och flyktingar är alldeles för stor för att våra lagar ska hinna göras om så att de även omfattar de som kommer hit.
Våra politiker och poliser är alldeles för konflikträdda för att ta tag i detta.
Sen så vet dom nog inte heller hur de ska handskas med problemen.
Och det är detta veliga beteende som startar rädslor och ilska.

Ta först tiggarna.
De väller in till Sverige.
Bygger upp kåkstäder och bosätter sig lite var de vill.
Inga lagar verkar gälla för dem.
Och de lagar vi har i Sverige är inte utformade för denna problematik.
De kan bosätta sig på min gård om de vill och jag har ingen möjlighet att få de avhysta eftersom de inte har dokument på vilka de är, vilket tydligen är ett måste för avhysning.
Och även OM de skulle gå att identifiera så räcker det att de flyttar sig några metrar så kan de fortsätta utnyttja min mark och skräpa ner hur mycket de vill.
Sånt beteende retar svenskar.
Irritationen över tiggarna har gått så långt att de knappt får några pengar i sina muggar och vad kommer det att leda till?
Jo desperata åtgärder som inbrott i tomma sommarstugor, rån och ännu mera närgånget, påträngande tiggeri.
De kommer att ta sig in och sova i trappuppgångar, hissar, busstationer, järnvägsstationer, tunnelbanetåg mm.

Sen har vi flyktingarna då.
Jo, jag vet att jag har haft tur som är född i Sverige och att det naturligtvis är fruktansvärt synd om människor som måste fly för sina liv, men löser vi något genom att ta emot den ström av flyktingar som kommer hit nu?
Borde inte världens länder gå samman och försöka få bort dessa diktatorer som driver sitt folk ut ur deras länder?
Ska de tömma sina länder på folk?
Och sen då?

Det jag känner är att våra resurser inte kommer att räcka till alla dessa flyktingar som kommer.
Vi har inte ens bostäder till ungdomar som vill flytta hemifrån.
Vi har inte arbeten till de svenskar som vill ha arbete.
De svenskar som behöver hjälp från socialkontoren får idag kämpa för den hjälpen och kommer att få kämpa ännu hårdare i konkurrans med alla flyktingar.
Lägg så till den kvinnosyn många flyktingar kommer hit med.
De kommer från länder där kvinnor knappt får synas utomhus och då enbart ifall de har täckt hela sin kropp, eller så kommer de från länder där kvinnor inte betyder något.
Läste för ett tag sen om en man från något afrikanskt land som på frågan om varför han våldtagit en massa kvinnor svarade: "-Jamen jag hade ju lust till det" och han såg det inte som speciellt anmärkningsvärt, för hon var ju bara en kvinna och vad hon tyckte eller ville spelade absolut ingen roll för honom och den synen på kvinnor finns över hela Afrika.

Jag vet inte så mycket om Sverigedemokraterna, det jag vet är att de vill ta tag i frågan om invandringen.
Det går inte att välkomna hur många som helst till Sverige, inte i denna snabba takt iaf.
Sen att flyktingar kommer från länder där de riskerar att bli dödade och har fräckheten att klaga på VAR i Sverige de blir tilldelade boende, DET gör mig helt förbluffad?
Om en människa får skydd och slipper vara rädd för att bli dödad, var då liite tacksam över den hjälpen och klaga inte.

Och EU, vad gör ett tandlöst EU?
Inte mycket verkar det som.
De borde för längesen ha agerat mot Bulgariens behandling av sina romer, så hade vi sluppit alla tiggarna på våra gator.
Flykting- och tiggarproblemet borde gå att lösa på annat sätt än att välkomna alla hit till Sverige.

proposition2016-01-10 12:59
Antal inlägg: 509

Har micro fallit bort från trådtiteln, "hur tänker ni om micro?" Eller hur tänker ni undvika micros argument kanske.

mollee - Ej medlem längre2016-01-10 12:59

Micro, jag måste eventuellt ta tillbaka det jag skrev. Efter att ha läst igenom texten flera gånger kan jag hålla med om att om man läser mellan raderna så verkar det som att författaren skriver att det handlar om flyktingar. Jag ville bara ta en poäng, men poängen blev missriktad och hade kanske passat bättre i en annan kontext.

Mm22016-01-10 13:05
Antal inlägg: 693

Menade Rumänien isf Bulgarien..

mollee - Ej medlem längre2016-01-10 13:06

Jag tror alltså att jag förstår vad du menar med att förringa. Du tänkte på fenomenet och inte själva förringande av kvinnorna? I så fall kan jag hålla med dig.

micro1132016-01-10 13:16

mollee
Ja, jag menade fenomenet - inte kvinnorna.

Bristen när man talar över ett forum är ju att det lätt blir att man pratar förbi och missförstår varandra och när man skall försöka förtydliga så blir det för retoriskt tillspetsat istället för nyanserat.

Jag ber om ursäkt om jag formulerat mig så att du kände dig trampad på i dina erfarenheter - för det var inte min avsikt.

mz_lzrd2016-01-10 13:18
Antal inlägg: 2498

Artikeln jag länkade till var inte skriven av en journalist, det är en artikel på opinions-sidan. Vem som skrivit den står tydligt angivet. Det hände på Helsinborgs tåg-och färjestation Knutpunkten och skribenten var näppeligen ensam där, så många torde ha upplevt samma sak och/eller ha bevittnat eländet.

Att man inte skriver ut etnicitet på de män det handlar om är just för att rara människor som t ex Mollee ska tänka att det lika gärna kan ha varit etniskt svenska män som omringade och trakasserade folk. Och, ännu viktigare, för att människor som inte är så rara inte ska få tuppjuck och börja anklaga tidningen för att förgifta våra okritiska ungdomars sinnen och ha en agenda som går ut på att misskreditera muslimer. (Nej, jag säger inte att de som betedde sig illa på Knutpunkten var muslimer. Jag har ingen aning om deras religiösa tillhörighet).

mz_lzrd2016-01-10 13:23
Antal inlägg: 2498

Nora, om du misstror skribenten kan du kontakta Helsingborgs Dagblad och säga det. Här får du ett färdigt förslag till mejl som du kan copy+paste: "Hej, jag har aldrig varit i Helsingborg och vet inte vad Knutpunkten är för nåt men jag tror inte alls på att det kan ha gått till så som det står i artikeln så jag vill att ni tar ner den och ber alla muslimer om ursäkt."

Helsingborgs Dagblad är bra på att svara på mail från sina läsare. Jag har själv ibland skrivit och undrat saker om deras artiklar och de har alltid svarat.

mollee - Ej medlem längre2016-01-10 13:28

Okej, Micro. Vi skakar hand på det :-)

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-10 13:33
Antal inlägg: 2885

mz-lzrd. Jag blandade ihop vem som skrivit vad i de två länkarna som lades ut efter varandra, men det förändrar ingenting i sak ang min fråga.

Var står det att de kom ifrån en annan kultur? Du tror väl inte att de kom ifrån djungeln för att hon skrev att det var "djungelns lag rådde här"?
I annat fall vet jag inte vad som var anledningen till att du länkade ut den

mollee - Ej medlem längre2016-01-10 13:34

Jag tror man syftar på detta stycke Nora:

Jag föreslår att det satsas resurser på en upplysningskampanj där experter inom bland annat jämställdhet får i uppdrag att brett informera om att vi i Sverige har lagar som kommit till för att förhindra sexuella trakasserier och annat ofredande mot kvinnor. Och att det i Sverige finns värderingar om att kvinnan är lika mycket människa som mannen. Uppenbarligen är det här något som många män saknar information om. Denna satsning måste såväl stat, landsting och kommuner vara engagerade i utifrån sina respektive ansvarsområden.

mollee - Ej medlem längre2016-01-10 13:35

P.S. Stycket skulle vara inom citationstecken.

micro1132016-01-10 13:45

mollee
Det gör vi :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?