Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-10 21:58 | |
![]() | kajix,det är specielt att Gud utgav sin ende son,han viste att han skulle dö,dö för våra synder som vi gjort och kommer att göra.Nu hade han bara en son | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-10 22:07 | |
![]() | www.zerohedge.com/ne...ti -monster | |
| Måns_E | 2013-08-10 22:28 | |
![]() | Linders har helt rätt | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 08:39 | |
![]() | Johannes svarade: "Ingen människa kan ta emot något utan att det ges henne från himlen." Johannes 3:27 | |
| Svediska | 2013-08-11 08:42 | |
![]() | Det är icke möjligt, så hur skulle det då gått till? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 08:44 | |
![]() | vad är det som är så speciellt med att gud utgav sin enfödde son? jesus och fadern är väl ett och samma? och gud kunde väl skaffa hur många söner som helst, allsmäktig som han är. kanske t o m döttrar (gud förbjude). - Jesus var det högsta och endaste offer från Gud. Några mer offer behövs inte. Varför skulle Gud behöva sända fler söner, när det bara behövs ett? Det offer Gud offrat gäller för evigt. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 08:46 | |
![]() | På ett bildligt sätt kan man säga att Gud har kastat ner en stege i ett stormigt hav fullt av människor. Det är upp till var och en att upptäcka stegen och att använda den. | |
| Svediska | 2013-08-11 08:48 | |
![]() | Du in ser inte att det hela är en bluff? Då är det ju i så fall en väldans tur att inte religionens inflytande är så stort i vårt land, även om det fortfarande detta till trots ändå är för stort, uti världen är det betydligt värre. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 08:49 | |
![]() | Om någons vägar behagar HERREN, gör han även hans fiender till vänner. Ordspråksboken 16:7 | |
| Svediska | 2013-08-11 08:54 | |
![]() | Som svar på vad? Ska du bara svamla är det ingen ide att du kommenterar. Samhällets i särklass största problem är oärligheten, vilket religionen är ett tydligt exempel på, tyvärr. Ska den stå som en garant för att legitimera detta? Är det oärliga människor som hänger kvar vid denna myt? | |
| jellyflower | 2013-08-11 09:04 | |
![]() | Usch, ordminna, man ryser inför dina otäcka upprapningar av bibelcitat. Ju mer jag läser av det du skriver, desto mer tacksam blir jag över att vårt land är jämförelsevis sekulariserat. Herren är som en psykopat till pappa som utdelar godtyckliga bestraffningar och belöningar och kräver hutlösa grymma bevis på hans barns kärlek till honom. Offra sitt barn och liknande. Han plågar Job som ett känslomässigt stört barn barn plågar ett litet djur, bara för att han kan, bara för att han är större. Religion är vedervärdigt. Du må finna tröst i dina vanföreställningar, men i samma amsagor finner jag bara förtvivlan och självanklagelser och ja, jag växte upp med en far som var en godtycklig, egofixerad hustru- och barnaplågare med humörsvängningar och uppblåst självbild. Likheten med din grymme Gud är slående. Fy för hondan säger jag bara. Religion är äckligt. | |
| Svediska | 2013-08-11 09:12 | |
![]() | Det håller jag med om, ganska enkelt att konstatera om än just vedervärdigt.Är ju enbart en maktfaktor som aningslösa köper. Skrämmande. Dess avarter i form av förtryck, och ja, listan blir lång så låt oss slippa,men det är dags att bli av med religionens ok. Bort med sekter,medium, helare, o.s.v. Bort med förtryck,fängslande,torty r o.s.v. | |
| siwu | 2013-08-11 09:45 | |
![]() | Håller med dig stuvels, svediska. Bort med sekter, medium, helare, förtryck, fängslande, tortyr. Tänk om vi kunde leva efter det JESUS predikade! Störst av allt är kärleken, älska din nästa. Jag gråter en tår för alla som farit illa i religionens namn. Jag har gjort det med så jag vet vad jag pratar om. Men Jesus förändras inte för att dårar tolkar honom fel. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 09:50 | |
![]() | Herrens ord består för evigt. | |
| krysopras | 2013-08-11 09:55 | |
![]() | Å, men har du inte sagt det förut ordminna? Det är lika givande som att påstå att solen är en stor kanin. Jo, men jag VET ju att solen är en stor kanin. Alltså är den det. Kaninen är evig och kaniner kan ju inte ljuga, därför finns den. Ni kristna gör verkligen dålig reklam för er tro i den här tråden. Och det tycker jag är bra, de som läser era egna ord kan ju inte undvika att förstå att det är en samling knastar som är troende. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 09:59 | |
![]() | V Men Herren, Kristus, skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp. Men gör det ödmjukt och respektfullt i medvetande om er goda sak, så att de som talar illa om ert fromma liv i Kristus får skämmas för sitt förtal. Bättre lida för goda gärningar, om det är Guds vilja, än för onda. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 10:01 | |
![]() | Kryopras- Dom som Gud har gett en tro och en längtan kommer självmant till Honom. Därav mina ord lite tidigare. "Ingen människa kan ta emot något utan att det ges henne från himlen." Johannes 3:27 | |
| krysopras | 2013-08-11 10:04 | |
![]() | Det känns fantastiskt bra att få veta att goda gärningar är bättre än onda gärningar. Det kunde jag aldrig ha räknat ut själv. | |
| dinodog | 2013-08-11 10:28 | |
![]() | Det som stör mig mest här är. Ständiga bibelcitat. Lovprisningen till Gud Jesus och Heliga anden. Ja jag vet vad tråden heter men... Kan man inte diskutera sin tro utan bibelcitat och lovprisningen, den tillför ingenting mer än att jag blir irriterad. För det verkar som om några har skygglappar och inte vill ta till sig någonting av vad andra skriver. Det är lite som om jag HÖR vad du säger men jag LYSSNAR inte. Och det är åt båda håll ibland. Har man en fundering eller slänger ut en fråga. Får man ett svar i form av ett bibelcitat oftast. Varför kan man inte komma med en eget svar på hur man själv tycker/tänker. Eller är man så (ursäkta att jag använder ordet) 'hjärntvättad" att man hellre slänger in ett bibelcitat än ge ett eget svar. Bibeln är som en tröst för er, precis som snuttefilten är en tröst till en baby. | |
| Svediska | 2013-08-11 11:12 | |
![]() | Dom troende i tråden ger uttryck för den blindhet som är en nödvändighet och samtidigt så oerhört farligt för mänskligheten.Det är enbart den kategori av människor som kan ta till sig denna påhittade saga. | |