Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-08-11 11:16 | |
![]() | @pinkribbon Du skrev: "Vad tror ni att själen gör när vi dör? Dör den också, flyttar den till en annan kropp, svävar den omkring i atmosfären eller inkarneras den i paradiset?" Jag tror att kanske (tror som i funderar på att det kanske kan vara så)lämnar själen kroppen vid dödsögonblicket för att hamna i något sorts "väntrum" i väntan på att vi alla ska få träffa Gud för frågan "Känner vi varandra?". Eller kanske så händer det direkt. Jag har inte bestämt mig för vad jag tror där riktigt. | |
| Rultatultan | 2013-08-11 11:25 | |
![]() | Sedan tycker nog att "rysa över otäcka upprapningar av bibelcitat" är lite väl att ta i. Speciellt i en tråd som är knuten till bibeln. Det finns andra, mycket mer, skrämmande saker här i världen att rysa över. Däremot är det irriterande att läsa bibelcitat i tråden som hänger fritt, utan något sammanhang och utan något förklarande. Slöseri med bokstäver if you ask me. | |
| dinodog | 2013-08-11 11:45 | |
![]() | Så mycket kan jag säga att, det är min fasta övertygelse. Att när jag dör lämnar själen min kropp. Däremot så är det inte någon gud inblandad. Däremot förenas man med andra själars energi. | |
| Rultatultan | 2013-08-11 11:53 | |
![]() | @dinodog Tänker du dig då, att själen blir "ett" med alla andra själars energi eller blir själen en av många andra själar? | |
| dinodog | 2013-08-11 11:57 | |
![]() | Nej man blir inte ett med andras själar. Man är sin egen själ/energi. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 12:26 | |
![]() | Dinodog- Du skrev: Det som stör mig mest här är. Ständiga bibelcitat. Lovprisningen till Gud Jesus och Heliga anden. Det förstår jag att det stör :) Det är denna världens ande som talar i dina meningar. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 12:29 | |
![]() | Denna världens ande tål nämligen inte att man lovprisar Gud och citerar Guds ord. | |
| jellyflower | 2013-08-11 12:34 | |
![]() | Jag vidhåller att man ryser av lösryckta bibelcitat och konstiga uppmaningar om Herran hit och Jesus dit, eftersom alltihop är avsett att bestämma över människors liv och handlande i enlighet med en mer eller mindre psykotisk föreställning om något högre väsens befintlighet och relevans. Blotta tanken på att sånt ska få påverka lagstiftning någonstans är väl värt att ägna en rysning eller två åt. Du låter som en dårhuspatient när du yrar om Gud och hasplar ur dig godtyckliga bibelord, ordminna. | |
| dinodog | 2013-08-11 12:37 | |
![]() | Du har verkligen inte förstått någonting ordminna. Jag vill ha din egna ord på din övertygelse utan bibelcitat och jag älskar Jesus köret. Och nu gör du det igen. "Denna världens ande tål nämligen inte att man lovprisar Gud och citerar Guds ord". Exakt vem menar du är "Denna världens ande är"? | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-11 12:44 | |
![]() | Om ni läser Ordminna 12:26 och 12:29, så tror hon att denna världens herre (Satan) talar genom era röster och hon försöker besvärja er med upprepade bibelcitat. | |
| Gunilla _ | 2013-08-11 12:44 | |
![]() | ordminna; "Denna världens ande" - ja, vem eller vad? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 12:50 | |
![]() | Dinodog, du har fått det redan, tidigare i tråden, men det togs inte emot särskilt bra. Pink Ribbon, ja så är det. Har du inte Guds ande levande och verksam i dig så är det världens ande som leder dig. Det finns även många som är besatta av olika sorts andar. Gunilla, Denna världens ande är den onde, eftersom Gud slängt ner honom att regera på jorden. | |
| Rultatultan | 2013-08-11 12:53 | |
![]() | @jellyflower Du skrev: "Jag vidhåller att man ryser av lösryckta bibelcitat" Om du med MAN i meningen menar JAG (alltså du), så visst :) | |
| Rultatultan | 2013-08-11 12:54 | |
![]() | @ordminna Så du tänker att alla de som inte tagit emot Kristus bär på Satan? | |
| jellyflower | 2013-08-11 13:01 | |
![]() | Jo, rultis, jag menar naturligtvis mig själv eftersom jag inte anser mig representera någon annan än jag själv. Jag är icke medlem i någon sekt eller sammanslutning som jag försöker göra mig till talesman för. Du verkar förtjust i att märka ord, har jag noterat under trådens gång. Det tillför inte mycket. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-11 13:01 | |
![]() | Ni ryser av Bibelcitat,varför ryser ny av något som inte har någon betydelse för er,I en tråd som startas av en Kristen så vore det konstigt om inga Bibelcitat var med. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 13:04 | |
![]() | Rultan, Nej, man påverkas av denna världens ande, men det finns människor så klart som bär på den onde också | |
| jellyflower | 2013-08-11 13:05 | |
![]() | "Det finns även många som är besatta av olika sorts andar." Kan du inte utveckla den tankegången lite närmare ordminna? Är det uttomjordingarna nu igen? | |
| dinodog | 2013-08-11 13:06 | |
![]() | Oj då så bara för att jag inte tagit emot "Kristus". Så är jag "ond då eller"? Ser mig själv inte som ond är mån om andra. Är erhört empatisk och medkännande gentemot andra. Sätter min familj och nära vänner före mig själv. | |
| Rultatultan | 2013-08-11 13:06 | |
![]() | @jellyflower Nej, det handlar inte om att märka ord. Bara det att du gör dig för talesman för fler än dig själv. "MAN" ryser inte av random bibelcitat. Du gör det. Några till gör det. Men alla gör det inte. Imho finns det dessutom värre saker att rysa över. Som att sagda bibelcitat - eller citat ur vilken helig bok som helst - ska få ligga till grund för tex lagstiftning. DET är rysansvärt. Jag tycker personligen att uttrycket "rysa" i det här sammanhanget är att ta i. Men det är jag det! | |