Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jellyflower | 2013-08-11 13:06 | |
![]() | tiitttiii, för det första så var det jag som rös, och det över hur bibelcitat används. Det har ju visst betydelse för oss som är icke-religiösa eftersom vi påtvingas religion och religiösa värderingar på olika sätt. | |
| Rultatultan | 2013-08-11 13:07 | |
![]() | @ordminna Du skrev: "man påverkas av denna världens ande" Men det gör väl alla? Kristna som icke-kristna? Vi lever ju alla i världen så länge vi lever, liksom... | |
| Rultatultan | 2013-08-11 13:10 | |
![]() | @ttittii Jag håller med dig: inget konstigt att det finns bibelcitat i en tråd som handlar just om kristendomen, som har bibeln som helig skrift. Men ändå: att slänga ut citat utan att förklara sammanhanget är knepigt. Inte bara för att det kan misstolkas, utan för att det inte riktigt går att tolka alls. Och som...dinodog var det?...sa: jag vill veta vad DU tänker, hur dina tankar går - inte i första hand få reda på vad bibeln säger. Den kan man alltid slå upp i själv. | |
| Sote | 2013-08-11 13:13 | |
![]() | Finns fler som ryser...... Verkar ju jäkligt smart att först skapa allt detta för att sedan låta den omde ta över det hela och härja fritt, skicka sin ende son för att offras med vetskapen om att inte det heller kommer att hjälpa. Jag skulle ju aldrig bygga ett hus och sedan bara låta det förfalla, ringa efter arga snickaren för lite nödhjälp för att återigen skita i det och låta det förfalla. Väldigt dåligt entrepenörskap det där känns det som. Lite för mycket Timell på nåt sätt, lite hobbysnickeri sådär bara. | |
| dinodog | 2013-08-11 13:17 | |
![]() | Precis Rultan :-) Jag vill ha/ läsa din/er högst personliga mening. Varför just DU blev kristen, vad fick dig att bli kristen? Vad det en händelse i ditt liv eller är du född in i en gemenskap? Man kan berätta sådant utan köra jag "älskar Jesus köret". | |
| Sote | 2013-08-11 13:17 | |
![]() | Ordminna- om du nu ska anmärka ord när det geller andra som tex att Jelly skriver " man" när hon pratar om sig själv. Du använder ju själv det ordet så hur menar du då? Är det du eller gör du dig till talesman för alla? Så som du ansåg att jelly inte kunde göra. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 13:23 | |
![]() | Sote- Tror du skrev till fel person nu. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-11 13:27 | |
![]() | jellyflover,var har jag skrivit att du ryser?ingenstans,vad har jag påtvingat dig någonting?ingenstans.var har jag pratat om den fria viljan?över allt Om du blir påtvingad en massa saker rekomenderar jag dig starkt att byta umgänge.det finns massor med trådar som inte är religiösa tx vem vill du ligga med för knappast kommer någon tvinga dig att liga med personen under men i ditt umgänge vet man aldrig | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 13:30 | |
![]() | Rultan, Jag tror du förstår skillnaden i att vara frälst och inte frälst och i vilken mån man påverkas av denna världens ande och av otro. Det finns ju olika slags mörker man kan befinna sig i. | |
| dinodog | 2013-08-11 13:36 | |
![]() | Jaha finns det "olika slags mörker man kan befinna sig i"? Vilka är dom då? | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-11 13:41 | |
![]() | Här ser man hur olika man kan tro, även med samma bibel som grund. Men det ingår ju i religionsfriheten. Ni som blir upprörda av bibelcitat och tankarna om den onde, får försöka bortse från detta. Det påverkar er inte mer än ni vill att det ska påverka er. De som predikar gör det bara av den anledningen att de vill att syndigt leverne ska upphöra och att guds ord ska råda. Det är i grunden kärleksfulla handlingar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-11 13:42 | |
![]() | deprison,om någon dött,och så det mörker man är i som inte Kristen,sett från våran sida,för ni tycker ju inte ni är i mörker | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-11 13:44 | |
![]() | Vi Kristna brukar säga att även det minsta lilla ljus syns i mörkret,att ljuset övervinner mörkret | |
| Gunilla _ | 2013-08-11 13:49 | |
![]() | ttiittii; "deprison,om någon dött,och så det mörker man är i som inte Kristen,sett från våran sida,för ni tycker ju inte ni är i mörker" - nu förstod jag inte riktigt. Menar du att vi som inte är religiösa kan bli deprimerade och ledsna om någon dött och se det som ett "mörker" medan ni kristna ser ljuset och därmed varken kan bli deprimerade eller ledsna..? | |
| Sote | 2013-08-11 13:54 | |
![]() | Ordminna- my bad. Sorry men du och rultan spelar liksom i samma liga och är snarlika i era skriverier även om rultan inte spammar bibelcitat på samma sätt som du. Om man inte följer tråden 24/7 utan har ett jobb och ett liv som gör att man inte kan läsa varannan minut så hamnar ibland inläggen långt idrån dom man syftar på och det är lätt att tappa bort sig. | |
| Sote | 2013-08-11 13:57 | |
![]() | Om man inte blir ledsen och knäckt ett tag när man förlorar tex ett barn då är man inte en fullt fungerande människa anser jag. Som en ung tjej jag jobbade med för många år sedan vars föräldrar och syskon dog i en bilolycka och hon på fullt allvar menade att det var Guds vilja och inte hennes sak att gråta över för nu var dom hos Gud och det var det bästa som kunde hänt dom. Då är man ju riktigt körd om man ser livet så enkelt. Man måste faktiskt ta sig tid att sörja. | |
| dinodog | 2013-08-11 14:06 | |
![]() | Hängde inte med i ttiittiis resonemang. Men jag lever absolut inte i något mörker! !!! Jag ser livet som en hinderbana (bildligt talat). Jag vet vart jag ska i livet . Ibland är mina hinder i livet lättframkomliga. Ibland nästan oöverstigliga så jag måste ta och gå runt för att kimna fram | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-11 14:10 | |
![]() | dinodog- vad har du för mål? | |
| dinodog | 2013-08-11 14:38 | |
![]() | Att leva mitt liv till fullo här på jorden. Att få uppleva att det jag gör får en mening. Om jag kan hjälpa någon annan på det ena eller andra sättet och på så sätt få de att må bra. Mitt liv har vart fullt av hårda motgångar, men jag är ödmjuk för livet som jag fick tillbaka. Vad som komma skall är en gåta och ska så förbli. Det är inte meningen att vi ska veta och egentligen så ska vi inte "tro" heller vad som händer efter döden. Det har nämnts här ett par gånger att man skulle "typ ångra" sig när man möter vår skapare. Men ingen här på vår jord "vet" vad som händer efter döden. Vad har du själv för mål ordminna? | |
| Sote | 2013-08-11 15:10 | |
![]() | Skriver under på Dinodogs inlägg. | |