Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:25 | |
![]() | Det skulle alltså kunna vara något att råna en kiosk med jämna mellanrum? | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:26 | |
![]() | Det suger ju dock, om man inte åker in för sina ringa brott, utan bara döms till böter. | |
| hfranke | 2013-10-16 15:28 | |
![]() | Nej. Du sover fortfarande på en obekväm brits och blir inlåst, och får inte ens pissa utan sällskap. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:30 | |
![]() | Uppmuntra honom inte, hfranke. | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:33 | |
![]() | Haha! Nu var du allt trolig. | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:35 | |
![]() | Ni som jobbar inom området, typ; vad säger ni om idén att lägga ner alla fängelser och utöka vården? Kan man vårda alla, eller måste en del låsas in och bara förvaras? | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:35 | |
![]() | Men vad då trolig?!?!?!!? ROLIG!!!!!!!!!!! | |
| hfranke | 2013-10-16 15:35 | |
![]() | instagram.com/p/fh7IrqoKf u/ Hehe. Dom sågar utanför mig nu. | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:36 | |
![]() | Hatar livet. | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:36 | |
![]() | Har man sett för många skräckfilmer om man tänker på annat än trevligheter när man ser den bilden? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:38 | |
![]() | Det är en svår fråga, Nattis. Jag tror inte att alla brott begås för att personen lider av något som går att behandla och därför bör nog fängelse vara den bästa förvaringen av dem när de begått brott. Däremot tycker jag helt klart att de medan de sitter i fängelse ska ha obligatoriska kurser om saker som kan få dem att tänka till inför frigivningen. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:40 | |
![]() | Det tutar någonstans, det irriterar mig. | |
| hfranke | 2013-10-16 15:43 | |
![]() | Nej jag tror verkligen inte att fängelse är körningen. Men vi har ju patienter som faktiskt måste "förvaras",deras tillstånd går inte att bota. Men sen kommer en annan aspekt in. Ska man låsas in och glömmas bort som exvis massmördare? Jag tror ju liksom att alla människor är i grunden goda, men droger, uppväxt och sjukdom är det som får dom att göra brotten. Jag menar alltså inte att man ska släppas fri. Det hoppas jag alla förstår. Men det är en oerhört komplex fråga, som verkligen inte kan besvaras med massans vrål om "strängare straff och dödsstraff"osv. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:43 | |
![]() | Tinnitus eller någons billarm? | |
| hfranke | 2013-10-16 15:44 | |
![]() | Körningen? Ska stå lösningen... Och följas av 'på allt'. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:46 | |
![]() | Är glass en bra morot? Eller blir jag bara slöare av att moffla i mig sådant? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:47 | |
![]() | Jag hoppas det är någons billarm, rätt nöjd om nuvarande tinnitus håller sig i schack. | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:49 | |
![]() | Men om det nu finns människor som inte är behandlingsbara, är det då inte humanare mot dessa individer att helt enkelt avrätta dem än att bara låsa in dem och kalla dem hopplösa fall? Jag kan inte tänka mig att det finns någon som hellre lever instängd i ett rum, utan möjlighet att, i någon större utsträckning, påverka vad som finns i det rummet, än dör? Dessutom är det ekonomiskt försvarbart för samhället. Plus att de inte kommer ut igen och riskerar återfall (det brukar väl ofta sluta på det viset?) Man borde i alla fall ha rätt till dödshjälp om man döms till livstid? | |
| hfranke | 2013-10-16 15:50 | |
![]() | Glass är glass och morot är morot. Man blir glad av glass och orange av morot. Jobbigt med tut. Traktorn tutatde rätt mycket. Sågen tjöt sig genom gatans asfalt. Läskigt. Hoppas det slutar snart null. Och att det är ett larm. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:51 | |
![]() | "Glass är glass och morot är morot. Man blir glad av glass och orange av morot." hahaha! | |