Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 20 028 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:52 | |
![]() | Nu är du väl ändå ute och cyklar Nattis? Ta inte i så att du spricker. Att de begått ett brott som inte beror på något de kan behandlas för innebär inte nödvändigtvis att de begår fler brott när de blir utsläppta. Dessutom kan människor förändras utan att ha blivit behandlade. Men visst, kasta fortkörare eller snattare från ett stup du. | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:52 | |
![]() | Jag förstår inte konceptet fängelse. Det kostar bara pengar till ingen nytta. Antingen tror man att personen kan ändras och komma ut och leva ett normalt liv och då bör den må bäst av human vård, eller så är personen bortom räddning, och då är det ju ingen poäng att ha den vid liv? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:53 | |
![]() | Hahaha. Well said, hfranke. Alltså låter jag bli morot. | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:54 | |
![]() | Det är möjligt att jag är ute och cyklar. Då är det väl bra att jag frågar, så jag slutligen hoppar av cykeln? Cyklister är galna! | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:56 | |
![]() | Vem avgör vem som har rätt att leva och vem som inte har det? | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:56 | |
![]() | Fortkörning och snatteri tycker jag borde rendera i böter och samtal, snarare än fängelse. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:57 | |
![]() | Jag cyklar dagligen. | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 15:57 | |
![]() | Solen: Samma person som avgör vem som ska sitta livstid eller inte, antar jag? | |
| hfranke | 2013-10-16 15:59 | |
![]() | Man skapar ett drägligt liv för dessa patienter utefter deras förutsättningar, och jobbar mycket med att ge dom möjligheter att påverka sin vardag. Om jag tänker på de (få) patienter som man räknar med att de ska bli kvar, så lever de bra liv med tanke på sjukdomen de har. Det är ju svårt sjuka människor. Jag förstår ditt resonemang, nattis, men vem ska bestämma att du får leva, men inte du. Jag tror inte att Sverige som samhälle skulle ställa sig bakom ett sånt system. Rätten till dödshjäp är en helt annan fråga. Men då krävs det ju i så fall att den kriminelle är fullt frisk mentalt för att det i så fall skulle beviljas. Och är man fullt frisk, blir man massmördare då? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-16 16:00 | |
![]() | Det är stor skillnad på att döma någon till inspärrning under humana förhållanden - dvs bortsett från själva inspärrningen - och att de ska dö. Vem ska sedan utföra avlivningen? Jag skulle då inte vilja ha det jobbet. | |
| hfranke | 2013-10-16 16:04 | |
![]() | Exakt. Och jag tror till skillnad från nattis att fängelse faktiskt kan ha effekt. Frihetsberövande är en stark motivator till att inte upprepa ett brott, om man provat på det. | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 16:06 | |
![]() | Jag undrar hur det är för en person som Breivik att komma ut igen. Ingen lär vilja veta av honom. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-16 16:07 | |
![]() | Han kommer väl inte ut? | |
| hfranke | 2013-10-16 16:08 | |
![]() | Fast han kommer väl inte ut? Det vore mycket märkligt, jag tror att när den dagen börjar närma sig så kommer man på nåt. Så gör man ju här... | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-16 16:08 | |
![]() | Och nej, han skulle knappast vara speciellt önskvärd någonstans. Utom möjligtvis bland sina gelikar och de är förhoppningsvis få. | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 16:09 | |
![]() | Ang. dödshjälp tycker jag det borde finnas: www.youtube.com/watc...-v RpQ0YyYo Fast de får finjustera kommandotolkaren lite. | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 16:13 | |
![]() | Brukar inte livstidsdömda få komma ut på gamla da'r, om de skött sig? | |
| kajix | 2013-10-16 16:13 | |
![]() | innan Breivik blev fängslad, vem ville veta av honom då? och kan vi leta upp liknande människor och låsa in dem innan de handlar? | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 16:15 | |
![]() | Inplantera chip i alla nyfödda. Så fort de tänker fel tankar får de en elchock. Och där tog vi död på mänskligheten! | |
| Nattsvamp - Ej medlem längre | 2013-10-16 16:25 | |
![]() | Och även tråden. Och diskussionen. Allt, egentligen. | |