Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-12 18:14 | |
![]() | hur man än väljer att tolka tidsrymden i skapelseberättelsen så blir det fel. om man räknar varje "dag" som tusen, tio tusen eller hundra tusen år så blir jorden fortfarande alldeles för ung jämfört med vetenskapens version. räknar man varje "dag" som en miljon, tio miljoner eller hundra miljoner år så blir det lite fel då människan bevisligen inte är så gammal. Och gud skapade ju människan på sjätte dagen så då skulle vår ras varit två miljoner, tjugo miljoner eller två hundra mljoner år gammal? ska man räkna så det funkar med vetenskapens uppskattnng så är varje "dag" i skapelseberättelsen ca 7-800 miljoner år om jag uppskattar dt hela rätt. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-12 18:15 | |
![]() | hur man än tolkar det går det inte ihop. | |
| jellyflower | 2013-08-12 18:16 | |
![]() | Oj, kuralo, då vill man veta hur du räknar. Hur får du 6000 år att bli 40000? Kan du göra likadant med min lön? Är det samma formel som Jesus använde när han utfodrade en hel flock folk med fem bröd och två fiskar? | |
| Måns_E | 2013-08-12 18:21 | |
![]() | Jag tror att det är SD's budgetformel som hon använder :-) | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2013-08-12 18:27 | |
![]() | Du är en fascinerande person,Tittii! | |
| Kuralo | 2013-08-12 18:34 | |
![]() | Oj, kuralo, då vill man veta hur du räknar. Hur får du 6000 år att bli 40000? Kan du göra likadant med min lön? Är det samma formel som Jesus använde när han utfodrade en hel flock folk med fem bröd och två fiskar? Jelly: Möjligt att det är samma formel, kan vara! Måns: Jämför mig inte på något sätt med SD, du kan inte hitta mer olikheter, jag lovar! | |
| Gunilla _ | 2013-08-12 18:52 | |
![]() | Kuralo; "Om du och jag läser samma roman så är det garanterat säkert att vi inte upplever den likadant förutom vissa fakta som ev kan finnas." - då tolkar jag det som att bibeln inte på något vis är skriven som en "vägledning" utan helt enkelt som fiction, från början för att hålla folk i tukt och förmaning, idag inte. | |
| Måns_E | 2013-08-12 18:58 | |
![]() | Kuralo, det var enbart sättet att räkna på, i övrigt inget så klart :-) | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 18:59 | |
![]() | Kuralo, tycker du fortfarande så här när det gäller artikeln: "ingenting som står i strid med Bibeln heller" Eller? | |
| Kuralo | 2013-08-12 19:00 | |
![]() | Nej Gunilla, det var en kraftig förvridning, att jag nämnde roman var bara en slump/exempel. Jag kunde lika gärna ha skrivit en manual för Electrolux dammsugare. Bibeln är verkligen ingen fiction! | |
| Kuralo | 2013-08-12 19:01 | |
![]() | Yes jag ser ingenting som strider emot Bibeln. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:05 | |
![]() | Hur förklarar du de motstridiga uppgifterna när det gäller Jordens ålder? | |
| Kuralo | 2013-08-12 19:07 | |
![]() | Jag anser att det kan inte vetenskapen ordentligt förklara, så hur kan du begära att jag ska kunna det? | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:10 | |
![]() | Huh? Är det vetenskapens uppgift att förklara varför den ålder som Bibeln ger Jorden inte stämmer överens med verkligeheten? | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:11 | |
![]() | Men då erkänner du i alla fall att det finns motstridiga uppgifter. Hur förklarar du då att du skriver "ingenting som står i strid med Bibeln heller"? | |
| Gunilla _ | 2013-08-12 19:12 | |
![]() | Kuralo; om bibeln ska ses som en vägledning, liksom en manual för en dammsugare, så är tolkningsfriheten ytterst begränsad. I bibeln står mycket noggrant vad som är fel/synd - trots detta bortser många av er från det. Vem ger er den rätten..? | |
| Kuralo | 2013-08-12 19:13 | |
![]() | Jag har inte erkänt nånting kära nicer, det är du som ser motstridiga uppgifter, inte jag | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:15 | |
![]() | Kuralo, hur gammal tycker Bibeln att Jorden är? Du kan ju kika lite på de där stamtavlorna som finns, där man visar från Adam och framåt. | |
| Kuralo | 2013-08-12 19:17 | |
![]() | Gunilla Jag vet inte vad jag skulle ha sagt som tyder på att jag bortser från Bibeln , vad jag däremot har sagt är att jag kanske inte tycker om alla delar lika bra i Bibeln. Det är nåt helt annat och egentligen helt ointressant ur Bibelns perspektiv. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:17 | |
![]() | Eller du kanske inte tycker att man ska ta Bibelns sifferuppgifter på allvar? | |