Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 19 853 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-25 00:12 | |
![]() | Alltså. Nu pratar vi om SJ, eller hur? De är lite fyrkantiga, vet du. Hade nog insisterat på "betala-ombord-tillägget" ändå. De är lite udda på det viset. :P | |
Tinna | 2011-04-25 00:13 | |
![]() | Tåget var SJ ja.. :P Haha, nä, jag har gjort det förr.. Betalat ombord utan tillägget.. ^^ | |
Måns_E | 2011-04-25 00:14 | |
![]() | Jo men det var faktiskt ganska lustigt, eftersom det går ersättningsbussar därifrån jag bor så vet man aldrig riktigt när man kommer fram, därför hade jag extremt bråttom när jag kom fram till centralen, och mer eller mindre sprang till det spår därifrån uppsalatåget brukar avgå, men då var det flyttat. Därmed fick jag springa till en helt annan perrong, och hann inte köpa biljett på stationen. Nåja tänkte jag, jag köper biljett på tåget. När konduktören kommer fram till mig ber jag om en biljett till Uppsala, det blir 180 kronor säger han, ok säger jag och räcker fram mitt kort. Varpå han säger: - Det här kortet kan jag inte ta. - Nähä säger jag, hur gör vi då? - Då får du gå av i Märsta och köpa biljett - Hinner jag köpa biljett och gå på tåget igen? - Troligen inte. Då tänker jag att jag troligen inte går av i Märsta. Istället så går jag in på toaletten ungefär 2 minuter före Märsta, och tänker gå ut från toaletter ungefär 5 minuter efter Knivsta (då är man ju nästan i Uppsala och konduktören har hunnit kolla igenom alla resande. Vad händer? Jo ungefär 2 minuter efter Knivsta så knackas det på toalettdörren och sedan så låses den upp utifrån, bara det borde ju vara förbjudet? Och en upprörd konduktör står där och säger att jag skall få en tråkig kväll i Uppsala, jag säger att jag faktiskt försökte betala. Sen när vi kommer in till Uppsala station så sitter jag inte kvar och väntar, vilket konduktören hade tänkt sig, å andra sidan så hade han ju tänkt sig att jag skulle gå av i Märsta också. Istället går jag av, och passerar först ett par poliser som står och ser viktiga ut, och sedan en polisbil som står parkerad mitt i vägen i en gångtunnel. Nåja summa summarum så fick jag en trevlig kväll i Uppsala, och eftersom konduktören var tillräckligt inkompetent, vilket förvisso jag även tycker att hans tidigare beteende tyder på, så kollade han inte ens min legitimation. Men jag fick i a f en rolig anekdot att berätta :) | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-25 00:14 | |
![]() | Jupp, såg det nu. Synd. Nåja. :/ | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-25 00:16 | |
![]() | Haha, vilken klant. Trodde det var gängse praxis att kolla leg i ett sådant läge faktiskt. Men det är bara att tacka och ta emot Måns. :) | |
Måns_E | 2011-04-25 00:20 | |
![]() | Ja själv så trodde jag att man skulle få någon form av böter, och så var det nog med det. Men vissa verkar vilja göra sig själv så jäkla märkvärdiga, jag menar så farligt kan det väl inte vara att inte lyckas köpa biljett, och ändå vilja komma fram till resmålet? Om det hade kostat nån tusenlapp så hade det varit surt, men det hade väl fått gå det också. Varför gå och göra sig märkvärdig? Nåja. Måns vs SJ 1 - 0 | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-25 00:23 | |
![]() | Det finns nog många anledningar till varför någon går och gör sig märkvärdiga, men i grunden bottnar det troligen i mindervärdeskomplex. Du gjorde troligen den stackarens dag då han fick ringa efter bylingen. Tur för tid men trist för honom att det slutade med ett sådant antiklimax. :) | |
Tinna | 2011-04-25 00:24 | |
![]() | Måns. Haha.. ^^ Tänk så hade man verkligen suttit på toa när dörren öppnats.. :O | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-25 00:25 | |
![]() | Jag har nog haft lite hjärnsläpp. Hur fasen har jag kunnat lägga in ett dagpass i morgon? Jag gillar verkligen inte att kliva upp tidigt. *suck* | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-25 00:27 | |
![]() | Måns - ska du på nästa betaträff? | |
Måns_E | 2011-04-25 00:32 | |
![]() | Men inte kan väl polisen komma till undsättning en fredagskväll för att någon stackare har misslyckats att köpa en tågbiljett mellan Stockholm och Uppsala för 72 SEK? Jag menar borde inte samhällsresurserna användas lite effektivare än så? Böter från SJ ok, men att kalla in snuten för sådana småsaker? Jo Tinna, jag funderade också på det, tänk om någon annan helt oförhappandes hade suttit och varit magsjuk på tåget, och gått in på toaletten strax för Märsta, jag menar tiden jag tillbringade där inne var väl ungefär 10 minuter. Får SJ's personal verkligen låsa upp toaletten utifrån på så vaga grunder? | |
Måns_E | 2011-04-25 00:33 | |
![]() | Lady, nej är i Göteborg och fiskar den veckan. Skall du dit? | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-25 00:34 | |
![]() | Måns - hörde du honom ringa efter snuten eller spekulerar du i att det var dig de kommit dit för? Jag kan inte tänka mig att de skulle göra ett sådant pådrag för en sådan fjuttig grej. Men, med det sagt får vi påminna oss om att resurserna inte alltid används på ett sätt som verkar vettigt för gemene man. | |
Tinna | 2011-04-25 00:35 | |
![]() | Måns. Haha, ja, det hade inte varit särskilt kul för den isf.. :S :P | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-25 00:35 | |
![]() | Nej, jag är på böljan blå med jobbet just den helgen. Fiskar du efter något speciellt eller blir du glad bara det nappar? | |
Tinna | 2011-04-25 00:38 | |
![]() | Så.. Färdigspelat. Nu ska jag sätta i resterande öljetter, sen sova! :) Natti natti. <3 | |
Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-04-25 00:38 | |
![]() | Jag har sett konduktörer/kontrollanter låsa upp toalettdörrar flera gånger... Varje gång jag bevittnat det, har det suttit en tjuvåkare därinne faktiskt :) Tycker dock att beteendet hos konduktörerna i dessa fall är jävligt osmidigt! Personligen skulle jag aldrig gå in på toaletten under en kortare tågresa av precis detta skäl:) | |
Måns_E | 2011-04-25 00:39 | |
![]() | Nej, jag tror inte att de väntade på mig. Han lämnade ju mig och sa åt mig att stanna kvar och vänta på honom (varför jag nu skulle göra det). Jag tror, och hoppas, att det inte var mig poliserna hade sikte på. Men lite spännande var det så klart att gå förbi såväl viktiga poliser som felparkerad polisbil. Jag gick lite vid sidan om, bakom väntkurer och så för att inte dra åt mig onödig uppmärksamhet, men främst då från den övernitiske konduktören som ville göra det surt för mig :) | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-25 00:39 | |
![]() | God natt Tinna. <3 Uisge-beatha - jag åker sällan tåg, men har nu tagit varning och ämnar undvika att använda faciliteterna ombord på tågen. Har man inte issues med toabesök innan så får man väl det efter en sådan erfarenhet. :P | |
Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-04-25 00:40 | |
![]() | Det gör du nog rätt i, lady :) | |