Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kuralo | 2013-08-12 19:19 | |
![]() | Jag kikar där jag anser att jag har lust att kika nicer och inte på kommando av dig, jag är en fri människa, remember? | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:21 | |
![]() | Jag fattar. Du skiter i Guds ord som det behagar dig. | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:22 | |
![]() | Heja Gunilla! Jag tycker som du, skönt att det finns en klok person här som orkar ifrågasätta och ställa frågor. Du skriver ungefär precis det jag tänker,men inte orkar debattera..som ateist känns det som att vattna gäss i denna tråd! | |
| Kuralo | 2013-08-12 19:24 | |
![]() | Hahaha nicer säg att du skojar för du jämställer dig väl inte med Gud hoppas jag :)) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:26 | |
![]() | Bibeln är inte en manual,Bibeln finns för att lära känna Jesus,dom enda igentliga manualen är bara 10 stycken resten är GT,Och vi lever i Nya förbundet Nu | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:28 | |
![]() | Kuralo, jag har inte skrivit Bibeln, nej. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:28 | |
![]() | ttiittii, vad avser du med "dom enda igentliga manualen är bara 10 stycken"? | |
| Gunilla _ | 2013-08-12 19:35 | |
![]() | Kuralo; "Det är nåt helt annat och egentligen helt ointressant ur Bibelns perspektiv." - och ur guds (han som trots allt initierade bibeln enligt er) perspektiv? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:55 | |
![]() | vem jämställer sig med en gud man inte tror på? kristna säger att bibeln är guds ord, sen läser dom den lite som dom vill, hoppar över det som dom inte förstår eller tycker verkar jobbigt. Då skiter man väl i guds ord? Sin egen guds ord. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 19:58 | |
![]() | ttiittii skrev: "dom enda igentliga manualen är bara 10 stycken resten är GT". Är det Moses stentavlor du pratar som så finns de i GT. Eller är det nåt annat du pratar om? | |
| Kuralo | 2013-08-12 20:14 | |
![]() | Gunilla Du vet säkert vad jag menade, så pass smart vet jag att du är nämligen, Vad jag tycker och tror är egentligen inte relevant i förhållande till Guds ord. Gud Är! Oavsett vad jag tycker, | |
| Gunilla _ | 2013-08-12 20:28 | |
![]() | Kuralo; nej, när det gäller er troende och ert förhållande till bibeln så blir jag verkligen inte klok! Bibeln är guds ord, gud är. Ni tolkar bibeln efter eget tycke, men så länge ni älskar gud så är allt frid och fröjd. Jag ifrågasätter fortfarande hur det kan vara okej!? Jag kan ju också säga att jag tror på och älskar gud, för säkerhets skull, så jag kommer upp en level när tid är. Då blir vi liksom hycklare hela bunten... | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 20:45 | |
![]() | Om Gunilla, vars intelligens du tydligen har höga tankar om, inte fattar vad du menar kanske det beror på att din förklaring är luddig, Kuralo ... | |
| Kuralo | 2013-08-12 21:44 | |
![]() | Nice Ja det kan absolut vara så. Gunilla Jag vet inte vad du vill egentligen, ja om du säger att du tror på Gud bara "för syns skull"så borde du rimligen kunna kallas för hycklare. Jag känner mig inte som hycklare för jag tror på Gud och hans löfte. Att bi sen tolkar en del av texterna olika tycker inte jag är konstigt, vi är ju alla olika , men Guds ord gäller ju lika för alla. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-12 21:56 | |
![]() | guds ord gäller lika för alla som tolkar det på samma sätt, menar du? | |
| Kuralo | 2013-08-12 22:06 | |
![]() | Chupa Sa jag verkligen så? | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-12 22:27 | |
![]() | Kanske inte, men i den här tråden är huvudregeln att man tolkar som man vill. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-12 22:39 | |
![]() | kuralo: därav frågetecknet i slutet på meningen. det indikerar att meningen innan inte är ett citat eller någon sorts fakta, utan just en frågeställning. | |
| Kuralo | 2013-08-12 22:51 | |
![]() | Chupa Tror inte att du behöver köra någon grammatiks svenska-undervisning på mig, och det har dessutom absolut ingenting med trådens innehåll att skaffa . Så keep it, vännen | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-12 23:24 | |
![]() | Om du nu inte behöver en förklaring på förskolenivå, varför frågade du som du gjorde då? Den här tråden handlar om vägen sanningen och livet, eller gud och jesus vara eller icke vara eller hur man tolkar bibeln. Lite hit och dit men det är ju iaf kristendomen och bibeltolkningar som står i fokus under den största delen av tråden. En central del av just bibeltolkningarna verkar vara att man får tolka precis hur man vill. Något som är smärtsamt tydligt i just den här tråden. Därför blir jag lite fundersam när du i ett och samma inlägg lyckas både hålla med och säga emot att man får tolka bibeln hur man vill. Du skriver att det inte är konstigt att vi tolkar texterna individuellt men att guds ord gäller lika för alla. Eftersom det är så motsägelsefullt så är det svårt att förstå vad det är du egentligen vill ha sagt och vad du kan tänkas mena med det. Det enda logiska kryphålet du skulle kunna rädda ansiktet med är att endast de som tolkar bibeltexterna likadant håller med om vad som är guds ord, vad som gäller och vad man ska bortse ifrån. Om du tycker att en förklaring på ditt egna virriga snack inte har med trådens innehåll att göra, skriv inte då i tråden från första början för då kan ju knappast det du hävt ur dig tidigare hört till tråden heller? | |