Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2011-08-04 22:28 | |
![]() | S_yster, så man vet vilka som har legat med den som man raggar upp krogen? Varför skall man inte få sälja sex om man vill det och folk vill betala för det? För det handlar ju lika mycket om rätt att få sälja sex som att köpa. Vems frihet är det man begränsar? Varför skall du och jag moralisera över hur andra vill ha sex? | |
| mrperfect | 2011-08-04 22:30 | |
![]() | ..därför att det ställer till med elände för många personer och att missbruk ofta följer i prostitu´tionens spår, sedan tillkommer de moraliska aspekterna dessutom | |
| Måns_E | 2011-08-04 22:34 | |
![]() | Vilka moraliska aspekter? | |
| Ronny82 | 2011-08-04 22:38 | |
![]() | bla mrperfects sätt att se ner på människor som jobbar inom denna bransch förmodar jag. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-04 22:47 | |
![]() | Samvaron, utbytet av tjänster och pengar, kanske inte sker på så jämlika villkor som några vill göra gällande. Om ni talade med prostituerade skulle ni kanske få höra vad de tycker om sina kunder egentligen (jag har hört många) och att förvånansvärt många torskar har vigselring och barnstol i bilen. Förmodligen skulle torskens familj lida skada av att få vetskap om vad han gör förutom risken för sjukdomar då. Det kan ju vara en moralisk aspekt. | |
| Marashgolgol - Ej medlem längre | 2011-08-04 22:54 | |
![]() | Låter som en god idé! Längtar redan! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-08-04 22:56 | |
![]() | Vad är det för skillnad på att gå på bordell och betala för sex, göra det man ska och gå hem eller att gå ner till Stureplan vilken helg som helst, köpa 3-4 drinkar till damerna som mer än villigt tar emot och sen lämna stället tillsammans för väldigt uppenbart sex. Och sen göra om proceduren helgen efter med ny dam. Förklara gärna skillnaden, även moraliskt om ni så önskar. | |
| Optimisten | 2011-08-04 23:02 | |
![]() | Skillnaden Locomondo är att damerna som vill ta emot sex efter ett par drinkar inte gör det sju-åtta ggr per kväll med olika män och i många fall är tvingade till det........ | |
| sallads | 2011-08-04 23:03 | |
![]() | Jag undrar hur många här som faktiskt någonsin pratat med en prostituerad | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-08-04 23:04 | |
![]() | så om man gör verksamheten laglig med fackförbund och kontrollmyndigheter så kan vi ju plocka bort dom som är tvingade till det. | |
| Optimisten | 2011-08-04 23:05 | |
![]() | Jag har, och deras syn på männen är inte vacker, de flesta karlar som köpt sex skulle få komplex och men för livet om de visste vad deras "prestation" uppskattades. | |
| sallads | 2011-08-04 23:05 | |
![]() | Hur är det med såna som är tvingade att ta ett jobb i kassan på Ica eller att jobba i kolgruva? Det har väl också sina hälsorisker med monotona rörelser, smuts och risk för depression? | |
| Optimisten | 2011-08-04 23:14 | |
![]() | Ok, fackförbund och kontrollmyndighet. Då skall också lediga tjänster annonseras ut på arbetsförmedlingen och syokonsulenterna eller vad det heter nu förtiden skall ha med det i yrkesvägledningen........ .. ärligt talat skulle någon rekommendera detta "yrke" till sina döttrar? Eller är det bara ok om det är andra vi pratar om när vi pratar legalisering, staliga bordeller osv? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-08-04 23:16 | |
![]() | Optimisten: Är du prostituerad? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-04 23:18 | |
![]() | salladds,skapa en tråd om det,eller är du på den nivån så att du inte förstår skillnaden mellan ett jobb på Ica och att vara prostituerad ? | |
| sallads | 2011-08-04 23:22 | |
![]() | Ja jag är på den nivån, förklara skillnaden för mig är du snäll. Så kan vi kanske titta på likheterna sen. | |
| smartisrules | 2011-08-04 23:23 | |
![]() | Lagar hit och dit jämt och ständigt. Vad hände med människans fria vilja? Om jag vill skjuta heroin trots att jag vet följderna av det så är det MITT val. Att röka kan anses puckat men trots det väljer människor att göra det oavsett all information om riskerna, det är deras val. Skulle jag vilja sälja min kropp så borde jag få göra det, man har väl ett eget tänkande. Inom sex säger man att INGET är fel så länge individen i fråga gör det av eget val och samtycke med partnern. Ingen ska må dåligt av sex. Kommer fler människor till skada om det är olagligt som nu eller ett lagligt arbete? Det är frågan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-04 23:31 | |
![]() | så du tror på allvar att dessa människor njuter av det så kallade sexet?en gång satt jag med en grupp prostituerade kvinnor i samtal,när dom beskrev sina fejkade orgasmer ,Dom skrattade åt sina torskar.Och jag tror skrattet är viktigt att kunna skratta åt torskarna var så viktigt att det blev en 9:a när vi bad dom skriva in det på en skala som gick till 10 | |
| Optimisten | 2011-08-04 23:34 | |
![]() | Vad får dig att fråga det Locomondo? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-08-04 23:37 | |
![]() | Men hur gör vi med alla dessa kvinnor som mår dåligt och går ut och dricker varje helg och hamnar i säng med nya killar helg efter helg? De dricker sig ju redlösa och dagen efter när de vaknar har de ångest. Ska vi förbjuda drinkar, barer eller kvinnor? Alla är inte såna men vissa är det så då måste vi skydda de. Varför inte införa utegångsförbud för kvinnor efter kl 18? Jag efterlyser fler åtgärder från er som vet mitt (eller kvinnors) eget bästa då vi tydligen inte är vuxna (eller skarpa) nog att fatta egna beslut. Då är det bra med såna som "vet" vad rätt eller fel är. Fram med förbuden bara, kom igen. | |