Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 571

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 11:21
Antal inlägg: 2212

Vi har naturligtis olika referenser som ger oss just olika åsikter i frågan. Jag kan bara utgå ifrån det jag själv ser och det mina och sambons släktingar i tonåren berättar för mig.

Det som är farligt för våra ungdomar är nog snarare de föräldrar som ska fostra sina barn till starka och trygga individer samtidigt som dem själva ligger på grova komplex inför sin egen kropp.

Jag tror däremot att föräldrar bör vara mera nogräknad med hur man tillåter sina barn att klä sig. Det är en betydligt farligare yta enligt mitt tycke,

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 11:30

Jag kan också tycka att det är väldigt synd att vår drottning har skönhetsopererat sig. Hennes arbete är att vara en förebild och talesman för folket.
Fast man får väl anta att hon i sitt eget tycke inte åldrades på ett värdigt och vackert vis, och att hon redan innan operationen gjort bedömningen att hennes yttre var viktigare för henne än folkets eventuella åsikter.

Elinvelin2010-06-19 11:38
Antal inlägg: 216

Det är upp till var och en vad den personen vill göra med sin kropp.
Jag tycker personligen att det är mycket bra att det finns sådan teknik.
Den används inte bara till att "förnya" till utseende, för många som har varit med om olyckor och liknande är den till stor hjälp.

Exempelvis, det med att förstora brösten för att blir sexigare, det känns lite meningslöst.
Men som sagt, det är upp till var och en.
Det är bra att det finns om man nu mår så mycket bättre av att få förändra sitt utseende.

Alla har väl sina skavanker som gör att man ibland tänker att man vill göra någonting åt. Jag har tänkt det många gånger men personligen så kan jag heller inte tänka mig min kropp med någonting "tillsatt", jag menar; detta är ju JAG.
Dessutom kostar plastikkirurgi något så fruktansvärt och det är aldrig 100% på att det går lyckat. Jag har skrämts för mycket av alla dokumentärer för att ens tänka tanken att förändra mig!

Och botox och sådant för att ta bort någon rycka, det låter ganska harmlöst. Men har man gjort det en gång så är det rätt så garanterat att man kommer att göra det igen.

Skönhetsidealet nu för tiden är nästan att skämmas åt!

felstavad2010-06-19 11:40
Antal inlägg: 62

Som tur är baken som smaken.
Jag tycker att om man verkligen vill och anser sig ha pengar till operation så kan man göra det. Vem är jag, som bestämmer att Hon/Han är snygg som den är, även där är smaken olika.

Viktigast är att man trivs med sig själv, med eller utan operation.

Själv har jag tagit bort cirka 40st leverfläckar på överkroppen med laser (ej sjukvården). Alla sa att det är ju du, du duger som du är.
Men jag ville inte behöva skämmas varje gång jag hade linne/bikini. Nu mår jag mycket bättre och känner att energi som jag la ner på att dölja/må dåligt m.m. kan jag lägga på annat skoj nu.

Så jag tycker det är upp till var och en! :)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 11:49

Med tanke på kostnaden och att det faktiskt ofta innebär ganska allvarliga operationer som kan ge komplikationer, och ger ett lidande under en tid, så utgår jag ifrån att de flesta operationer är oredentligt genomtänkta där man vägt för och nackdelar. Inget man gör under kafferasten. Bortsett då botox och andra fyllningspreparat.

Elinvelin2010-06-19 11:51

Att va' söta, men lika som bär, vad är det att ha?
Att va' anorlunda är inget fel att va'!

Tess 082010-06-19 11:53
Antal inlägg: 18003

Satyra- Jag tycker det är synd att du är så inne i dine egna ideer att du inte kan ta till dig vad andra skriver. Helst om man inte håller med dig.
Känns lite inskränkt, tycker jag. Lite dömande och fördomsfullt!

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 11:54

Elinvelin: Det var en söt liten dikt:) Jag tror inte att människor strävar efter att vara lika iofs.

Elinvelin2010-06-19 11:59

Ingen dikt. Det kommer ju från "trasdockorna", barnprogram som gick på 90-talet.

Tess 082010-06-19 12:00

Felstavad- Låter som om du kan skutta runt hela somrarna och vara lycklig :)
Det är lite det jag syftar till också...
Jag vet om flertalet personer som gort diverse ingrepp och vissa kan jag förstå medan andra är jag mer fundersam till. Dock anser jag att det är upp till personen att bestämma ...

En vuxen (jepp, farligt farligt) tog bort ett födelsemärke hon hade över ögat. Hon har alltid sminkat det ögat med massor med hudfärgat smink, men bestämde sig att ta bort märket. Många blev förvånade och tyckte att det var ju HON eftersom hon såg ut så, men hon förklarade att hon hade mått dåligt över detta märke sedan hon var barn... Hade alltid lagt liiite av sin energi på detta.
Jag tycker det är hennes eget beslut och eftersom hon är den som levt med detta och får fortsätta leva utan detta så gissar jag att det var rätt beslut av henne :)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 12:04

Elinvelin: Haha oki jag minns bara delen "trasiga och knasiga...." Men jag är nog lite för gammal;)

Satyra2010-06-19 12:06
Antal inlägg: 4561

Tess - Jag känner ganska många som har gjort diverse skönhetsoperationer/vill operera sig, så mina "ideér", som du kallar dem, har jag inte enbart kokat ihop i mitt egen inskränkthet utan fått tillskott till även "utifrån".
Och IGEN, (har skrivit det förut men det tycks inte gå in hos vissa ....), min syn sträcker sig till fenomenent i sig och riktar sig alltså inte till enskilda personers operationer eller orsaker till dem.

Megaherz2010-06-19 12:08
Antal inlägg: 3304

En i min familj har gjort ett mindre ingrepp, vilket har lett till mycket större självkänsla och ett avslappnare liv.

Själv har jag låtit skära bort ett par leverfläckar. Tycker det är bra att det finns, och när folk låter det gå till överdrift får de stå för de själva.

Satyra2010-06-19 12:09

... "min egen" heter det förstås, inte mitt.
Skyller språkliga felaktigheter just nu på att jag blir distraherad av de bröllopslivesändningar jag har på i bakgrunden samtidigt. ;-)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-19 12:11

Vi har redan bråkat så mycket i den här tråden så jag tycker vi ska hålla oss på mattan lite.
Så länge man dömer ut ett fenomen och inte specifika personer/grupper så tycker jag inte att man är dömande. Andra personer har stått för de direkt utdömande åsikterna här och att känna en oro inför kommande generationer beskriver sina farhågor och inte sitt dömande.
Tycker jag iaf.

Tess 082010-06-19 12:13

Jo, hos mig har det gått in att du pratar om fenomenet i sig, men jag anser inte att det behöver vara så som du förklarar fenomenet... Det är ett rätt smalt sätt, detta fenomen, enligt dig. Jag anser att det inte är så.
Och om du menar fenomenet och andra (tex jag, men även andra) beskriver sånt som inte passar in i fenomenet så existerar ju inte fenomenet så som du menar.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-19 17:59
Antal inlägg: 3604

Tess, erkänn att det där vackra leendet inte är äkta!

Tess 082010-06-19 22:48

Ajfan! Du kom på mig!!
Jag köpte det dyrt... men säg inget till någon!!

Satyra2010-06-20 01:18

Tess - Du behöver inte hålla med mig bara för att jag uttrycker hur jag tänker/känner, precis lika lite som jag behöver ändra mina åsikter bara för att du eller någon annan ger er vinkel på saken. Det är ingen tävling om vem som har rätt.

Nouba - Det var vänligt av dig att kunna se det så som jag menar det, tack för det.

ramsay - Ej medlem längre2010-06-20 21:38
Antal inlägg: 9204

apropå plastik så hittade min stackars mamma en bh stl 75 E när hon städade hemma hos mig idag och ett ljus gick upp för henne efter 7 år. hon stirrade på mig som om jag var en alien resten av besöket. lilla mamma...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?