Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 18 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-10-19 09:13 | |
![]() | MiniLudd sån banal fråga...inte meningen att man ska använda en gåva till sånt. Sen bara för det finns medium eller man är medial lagd behöver det inte betyda att man kan se in i framtiden | |
| LisaLong | 2010-10-19 09:19 | |
![]() | Jag håller med Leopardkvinnan, detta börjar spåra ut, man blir arg o ledsen över vissa inlägg som bara är här för att förlöjliga, vara ironiska och hålla på, ni som är så kan väl skriva i tråden "vad ska du äta till middag" eller "IDOL 2010", lite mer ytligt och bra för er kanske. Nån sa att mediumen inte ska låsas in i fubeboxar eller hur han uttryckte sig, men det är ju precis vad många gör här heheheh. Sen att dom ska lösa ALLA brott, tala om vem som mördade Olof Palme etc...ja herre gud säger jag....Så om en person jobbar som snickar anser ni också att den snickaren ska bygga ALLA hus till ALLA i Sverige. | |
| le-lou | 2010-10-19 10:27 | |
![]() | Lisa Long - Det är inte MENINGEN att man ska använda en gåva till sånt ? exakt vad är skillnaden? Använda den till att få pengar genom att vinna på lotto? Använder den till att få pengar genom att ordna "kurser", storseanser och ta betalt ordentligt från människor som söker hopp? Tror du att Terry Evans ställer upp i det Okända gratis? Moraliskt sett är det andra 100 gånger mer förkastligt. | |
| le-lou | 2010-10-19 10:39 | |
![]() | www.youtube.com/watc...WS -Uq6W0qI Handfasta, raka tips till er som ska gå på sittningar med medium. Vad man bör tänka på (för att få det mesta ut av en sittning), lite tips - och det är själv ett medium som berättar. Detta var väldigt intressant. | |
| le-lou | 2010-10-19 10:47 | |
![]() | hehe ett tips där var ju riktigt bra. Att man ska i minnet innan seansen försöka tänka på en anhörig tex som dött, så att den personen(anden) kan känna att du ska på sittning. Men man ska inte komma överens med den döda anhöriga om att han el hon ska säga vissa speciella saker som bara jag och anden kan veta ....som ett bevis då - för det "funkar uppenbarligen inte så". Varför vill inte en ande ge sig direkt till känna, anden serverar ofta sitt namn till mediumet men varför inte bara servera anhörig som man vill tala med, namn och personnnummer straight away liksom? Finns det nån förklaring till varför andar inte beter sig som normalt folk liksom? Jag undrar också precis som han gör i filmen....varför tex min nära döda anhörig skulle babbla om nåt helt meningslöst som ett stängt fönster på vinden istället för att verkligen säga nåt av betydelse när han/hon väl får chansen att prata till mig. Skulle NI göra det om ni dog och sen fick pratat med nån anhörig som fortfarande levde? Skulle man inte fråga el prata om saker som verkligen handlar om er? resonera kring det, i alla fall ni som tror. Frågar ni er aldrig själva om såna här rätt konkreta frågor? | |
| le-lou | 2010-10-19 10:56 | |
![]() | Här är vår tråd i ett nötskal. Bägge lägren argumenterar kring medium och om medium funkar, och de gör det bättre än vi gör. El tja iaf en sida av lägret. Notera James Randis frustration/miniutbrott som sker med jämna mellanrum :D En fröjd för ögat. 3 medium mot en skeptiker. jag älskar den här tråden förresten. www.youtube.com/watc...re =related | |
| LisaLong | 2010-10-19 13:02 | |
![]() | lelou orkar....Nej självklar gör han det inte gratis, jobbar du gratis?? Okej eftersom du inte ser skillnad drar jag en ganska överdriven paralell Det är lika fel som att använda religon i krigssamanhang | |
| LisaLong | 2010-10-19 13:04 | |
![]() | Alla är inte mediala lelou, eller kanske ska säga alla har inte en utvecklad medial förmåga, som svar på ditt inlägg 2010-10-19 10:47 | |
| LisaLong | 2010-10-19 13:09 | |
![]() | herre gud vilken dum skeptiker sitter och skrattar ihjäl mig hehehehehehe | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-19 13:23 | |
![]() | James Randi är mycket. Men dum är inte en av de sakerna. Nämn EN grej som han säger som är fel. Undrar förresten om killen med den buskiga mustaschen går på helium med den rösten. :) | |
| LisaLong | 2010-10-19 13:25 | |
![]() | Resurrection nä han går inte på helium men har en sjukdom. Ja tex när han först sa att han inte nämnt nån födelsedag men han hade ju det....och säger men han sa inte att det var personens födelsedag....dah?? Kalle ankas?....heheheh | |
| LisaLong | 2010-10-19 13:27 | |
![]() | ta en titt på detta istället www.youtube.com/watc...ky ov63FnWQ | |
| Dyslekso | 2010-10-19 13:56 | |
![]() | John Edward: www.youtube.com/watc...x0 Jt2jnLOQ Han gissar hejvilt, riktigt kul att se. | |
| Bim1964 | 2010-10-19 14:18 | |
![]() | Hm får väl berätta en episod till i mitt liv då. För många år sedan var jag och spådde mig. Jag behöver inte gå in i detalj av det hon sade till mig. Hon berättade mycket om min barndom och mitt förhållande till min bror respektive mina föräldrar. Och det var för detaljrikt för att kunna gissa sig till. Och nej jag visade ingenting inga ofrivilliga ögonryckningar eller läpprörelse. (som nämnts i tidigare inlägg). Visade heller inget av igenkännande genom leende eller höjda ögonbryn. Hade dessutom mina händer mellan knäna under bordet, så hon kunde inte se dom heller. Nu till det mest som är häpnadsväckande enligt mig. Hon tittade forskande på mig och sa. Jag brukar aldrig förmedla något som jag vet att vederbörande inte skulle klara av att höra. Och så sa hon följande. Du vet om att du är sjuk och att du ska opereras. Det kommer att bli inom en snar framtid. Du kommer att behöva många operationer, men allt kommer att gå bra. Det kommer att bli tufft ett tag, för du kommer att få problem med att gå. Men med din envishet kommer du att nå dit du vill. Tja vad kan jag säga i början av juli månad var jag där och två veckor efter det fick jag en kallelse till operation i augusti månad. Om inte det är inom snar framtid så vet jag inte vad det är i så fall. Och jag var sjuk och skulle opereras men det stod ju inte skrivet i pannan på mig precis. Men jag visste inte hur många operationer det skulle bli. Det blev totalt 4 operationer varav den sista var akut (som jag nämnt tidigare). Efter sista operationen var jag förlamad från midjan och uppåt. Detta berode på blödningen i halsen jag haft, och de kunde inte säga om det skulle gå tillbaka. Men den gick tillbaka för ni ska veta att jag kämpade och gav aldrig upp, sköterskorna på sjukhuset skojade och sa du var den mest envisa jag har träffat, ger du dig aldrig? Precis innan jag skulle gå sa hon som spådde mig. Du kommer att bli gift med du får vänta ett par år. Och det märkliga med det hela var att jag hade skojat, med min man om giftermål dagen innan. Och två år senare gifte vi oss, och är forfarande gifta. Jag kan ju inte bevisa för någon att det här är sant, för jag var ju där själv. Men jag har heller ingen anledning att sitta och hitta på detta. Hur som helst jag tror på något som inte kan förklaras, sen får alla skeptiker säga vad dom vill. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-19 15:19 | |
![]() | förlamad från midjan och uppåt? | |
| Bim1964 | 2010-10-19 15:23 | |
![]() | Ja jag kunde röra benen men inte armarna. | |
| LisaLong | 2010-10-19 15:55 | |
![]() | Bim intressant läsning, hoppas du är helt återställd nu:) | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-19 16:58 | |
![]() | Bim1964 2010-10-19 14:18 Bim, jag både gläds och berörs djupt av det du berättar. Jag gläds över att du har gått igenom dessa ruskiga prövningar som vinnare, men berörs till tårar över dom samma. Fy så jobbigt du måste ha haft det. Det är otroligt generöst av dig att vilja/kunna berätta. Och visst är det så, att det finns krafter och dimensioner som alla ännu inte är medvetna om - eller vill/vågar vara medvetna om. Jag tycker att det är både tacksamt och fascinerande att dessa finns. Det jag har fått från "därifrån" är en jäkla massa hjälp, och det är jag evigt tacksam över. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-19 17:10 | |
![]() | Nån här skrev: "...detta börjar spåra ut, man blir arg o ledsen över vissa inlägg som bara är här för att förlöjliga, vara ironiska och hålla på, ni som är så kan väl skriva i tråden "vad ska du äta till middag" eller "IDOL 2010", lite mer ytligt och bra för er kanske." Jag har gett upp. Det finns inte en chans att tvivlarna skulle kunna lämna ifred den här tråden, för det finns alldeles för många här ute på nätet som bara är tvungna att ta ut sina frustrationer och tillkortakommanden på något. Så är det bara, och det är inte lönt att bli förbannad - fast visst kan man säga ifrån ändå. Men trevliga humorister tycker jag är mer än välkomna hit. Jag fullkomligt smälter av vissas sätt att skämta. :) | |
| le-lou | 2010-10-19 17:14 | |
![]() | "lelou orkar....Nej självklar gör han det inte gratis, jobbar du gratis??" Ok, så bara de som har cash att betala får ta del av denna gudomliga gåva. Väldigt fint sätt att dela sin gåva på. Om nu medium är så högt moraliskt bevandrade menar jag... att de inte vill använda sin gåva till att få gott om pengar (ingen skulle ju få veta om man prickar alla rätt på lotto ) ... så är det ändå helt ok att ta 60.000 för att "Lära andra gåvan". Det är nonsens, Lisa. I det ena fallet vinner man på lotto - i det andra snor man pengar av folk som sätter sitt hopp till en man som säger sig kunna tala med döda människor. Det ena är ok men inte det andra? alltså...kunde dessa medium, synska människor verkligen det de säger sig kunna - så skulle väldigt mycket hända. Folk som går på deras sittningar skulle aldrig behöva gissa sig till vem mediumet pratar om. Vi skulle lösa i princip alla brott som finns. Dessa medium skulle varit miljonärer varenda en - istället ser jag på dessa "spåtanters" hemsidor att de tvärtom väldigt ofta är mindre begåvade tanter, gamla som unga - som inte har lyckats med något annat i livet och därför "odlar" en förmåga som de till slut själva tror på. Hela deras liv byggs upp kring andar och drömfångare. Att majoriteten av dem saknar utbildning och går på bidrag alt jobbar med något inom hemtjänsten är väl mer en regel än ett undantag. Okunniga men duktiga på att prata. Jag baserar det inte på statistik och vetenskapliga fakta, utan precis som ni baserar era påståenden.......på vad jag tror och räknas ert som fakta, så ska mitt också räknas som det. och att det är lika fel att använda religion i krigssyfte? Vad är ok att använda i krig menar du då om det är fel? Det är väl fel att använda krig hur som, och där är ju enda liknelsen med vår tids bluffmakare. | |