Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-18 23:34 | |
![]() | bara du inte skjuter raketen från balkongen ... | |
Incidental - Ej medlem längre | 2011-12-18 23:42 | |
![]() | ^^ | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-19 00:38 | |
![]() | 2011-12-18 23:34 LOL | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-19 00:41 | |
![]() | "Då skulle det kännas bra i mitt redan svarta hjärta" Du skryter. :-I (575 minus) | |
Satyra | 2011-12-19 03:54 | |
![]() | "min lägenhet var tvungen att saneras innan jag flyttade in eftersom folk varit för jäkla lata för att masa sig ut på balkongen." (Lillstölla) Jag röker inomhus (i köket) och det beror inte på att jag är för lat för att gå ut, utan på att jag inte VILL gå ut. Så länge jag fortsätter röka tänker jag göra det på ett behagligt vis. Lyckligtvis har jag inga grannar som vare sig klagat eller tittat snett på mig, tvärtom, vi pratar och är trevliga mot varandra till och med. Förövrigt så försvarar jag inte rökning, som någon här påstod att "alla" rökare gör. Jag tycker också att det är jävligt trist, dumt och onödigt att jag började med den olaten som tonåring och inte lyckats sluta. Men jag tänker heller inte be om ursäkt över min last och jag tycker att anti-rökare är lite väl hysteriska, på gränsen till löjeväckande. Lägg åtminstone samma krut på att avsky alkoholbrukare/brukande, som ju dessutom kostar samhället bra mycket mer, i både pengar och lidande! Godnatt! | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-19 08:18 | |
![]() | Vill först och främst fastställa en sak. Man röker inte för skojs skull. Det är skadligt, det är dyrt och tidskrävande. Men här i tråden framställs nästan rökare som dumma, ondskefulla människor, som kunde sluta lätt som en plätt när de ville. Nu är det inte fullt så enkelt som vissa vill påstå, då hade jag slutat för längesen. Jag har dessutom slutat några gånger, med allt vad det innebär, svår ångest, ständig oro, en ständig kamp timme för timme, dag för dag. För att efter några helvetes månader trilla dit igen. Vi människor har olika psyke, jag vet att en del klarar att sluta lätt, oftast är de de värsta pådrivarna sen. Och ni som aldrig rökt tycker jag inte ska uttala er, ni vet ingenting. Säger det igen, ett balkongförbud skulle bara leda till rökning inomhus, det fattar väl var och en, och skulle man gå ut och stå nedanför dörren stiger isåfall röken lika mycket rakt upp som om man stod på balkongen, | |
wertigo | 2011-12-19 08:25 | |
![]() | Jag kommer osökt att tänka på ett gammalt djungelordspråk. "En död fanatiker är en bra fanatiker". | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-19 08:45 | |
![]() | ja det är dumt att röka,eftersom det dödar,det finns roligare saker att dö av en lung canser och väljer man den vägen hur smart är man då | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-19 09:14 | |
![]() | "Lägg åtminstone samma krut på att avsky alkoholbrukare/brukande.. ." Ehh? Och varför skulle jag det? Hostar jag ihjäl mig av alkoholångorna om grannen nedanför sitter ute sin balkong och super livet av sig? Folk och folks "logik"! *muttrar* | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-19 09:21 | |
![]() | 2011-12-19 08:25 Duu.... :-I Noterade visserligen att du inte bryr dig, men nu har du hursomhelst precis skaffat dig 15 julaftnar utan klappar. Och fortsätter du så här, så är du f*n snart utan midsommarfirande också. NÅT ska väl ändå bita på den där. *muttrar* | |
BSKV - Ej medlem längre | 2011-12-19 10:23 | |
![]() | Har skummat lite i tråden (och har därför ev missat lite) men vad förvånansvärt få verkar ha förmåga att notera är vad som är skadligt eller inte, och jag talar inte för brukarens dal utan omgivningen. Många har använt förevändningen att om man nu inte bör röka för att det är skadligt och kostar skattepengar så bör man heller inte få dricka alkohol, knarka (vilket man iofs inte får heller), äta fel, skaffa barn med allt vad det innebär...ja överhuvudtaget göra negativa saker som kan var en kostandsmässig börda för samhället. Men tänk efter då på hur alla dessa ursäkter för att röka verkligen skadar omgivningen jämfört med just rökning, och JA - jag är fullt medveten att det finns mer som snuddar på den gränsen. Dessutom... Om man räknar med ett mörkertal och vill dra till en siffra till rökarnas fördel så kan man, om än lite överdrivet, komma fram till att ca 20% av landets befolkning är rökare. Kan någon i så fall förklara för mig varför 80% av Sveriges invånare ska ta hänsyn till att 20% har en ovana som inte bara skadar dem själva utan även dess omgivning? | |
minimaj | 2011-12-19 10:43 | |
![]() | BSKV: livet är inte rättvist, kommer aldrig bli rättvist. Odågorna (däribland rökarna! ) i samhället kommer alltid att ha rätt att finnas till även om din matematik föreslår motsatsen. Att sträva efter en perfekt värld, dvs utan rökare, är inte en vettig målsättning. ( Du kallar rökarna för "brukare" vilket ger mig kalla kårar eftersom jag vet var det hemska ordet egentligen hör hemma ). Jag tycker nog att en kraftigt alkohol- eller knarkpåverkad person är lite läskigare än en rökare! Intolerans är inte heller en bra egenskap men svår att förbjuda. Tråden om balkongrökning har verkligen utvecklats till en rökar-tråd. Funderar på att starta en tråd som heter "Jag älskar rökning" men den blir nog stängd eftersom det inte är politiskt korrekt att säga så! Jag röker dock varken på balkongen, i ansiktet på folk eller ner i barnvagnarna. | |
dannyboyFFS | 2011-12-19 10:52 | |
![]() | Perfekt värld hahaha! Ska alla tycka likadant då? | |
minimaj | 2011-12-19 10:54 | |
![]() | Tvärtom, det är ingen vettig målsättning | |
Filurflizan | 2011-12-19 10:57 | |
![]() | <Pandina: INgen har klagat på min balkongrökning någonsin, har bott på flera olika adresser förstår du, har heller aldrig hört att någon i min närhet som röker fått det klagomålet . Men det är tydligen ett gigantiskt problem för ett x antal människor i sverige , tyvärr tror jag inte ni kommer komma så långt med det ( och ja det är fortfarande synd om allergikerna , är du allergisk så kom till mig och säg till om jag skulle röka i din närhet ) eftersom fördelar kommer vägas mot nackdelar. Jag tror inte bostadbolagen kommer ta tills sig detta då det kommer medföra dom stora kostnader i renovering .. och människor kommer inte följa detta , jag säger bara vad jag tror .. Du får vara på vilken sida du vill, men dra inte med mig i din protest som saknar finess , jag ösnkar jag kunde sluta röka och den här diskussionen eller lagen får mig inte att önska det mer - sorry | |
Filurflizan | 2011-12-19 11:00 | |
![]() | Jag vet inte om du menade mitt inlägg Nanna, du citerar tidpunkter och tiden stämde inte . | |
minimaj | 2011-12-19 11:01 | |
![]() | Filurflizan 10.57: sista raderna. Instämmer helt. | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-19 11:11 | |
![]() | Håller helt med, den här lagen och diskussionen får mej absolut inte att vilja sluta, får nästan nån sorts primitiv lust att gå bort och blåsa rök rätt i nyllet på de här antirökarna och deras överdrivna rädsla för lite rök. Obs sa n ä s t a n..... | |
dannyboyFFS | 2011-12-19 11:16 | |
![]() | Jag är ingen quitter =P | |
Satyra | 2011-12-19 13:05 | |
![]() | "Folk och folks "logik"! *muttrar*" (__Nanna___) Riktade såklart den uppmaningen till dem som hänvisar sitt gallaspyende här till de skador/kostnader rökningen/rökarna för med sig. Såg det alltså ur lite vidare perspektiv än just din personliga hosta. ;-) | |