Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 10 |
Mobilspel
Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Impala1968 | 2016-08-26 11:23 | |
![]() | Ja jag ångrar inte en dag när jag var hemmafru ... Man har barnen till låns ... Sen poff så är dom utflugna å har sina egna liv .., idag är dom stora å har sina tjejer å jag blivit farmor x2 ... Alla har bra jobb å har det gött ... Har lärt dom det mesta å dom har en bra å ordentlig syn på livet å är trevliga å underbara säger alla ... Å då tar jag åt Mej som mamma å är sååå stolt ,.. Har ju "format" dom lite iaf ... Fast barn får sin egen vilja tidigt ... Phuuu .... Jag fanns verkligen där för dom 24/7 ända tills dom blev myndiga å även efter det ... Sen planade det ut å det blev mindre mindre ... Men dom vet att jag finns för dom om dom behöver mej ... Vi har bra kontakt å har det jätte gött Alla idag ... Känner mej verkligen väldigt stolt att jag klarade av alla fyra å ingen hamnade snett ... Å tror inte dom gör det heller för dom har bra självförtroende nu ... Dom är 25,27,29,30 år sååå men livskriser kan ju alla hamna i vilken ålder det än är ...hälsningar från en stolt 4 barns singel mamma :) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-08-26 20:49 | |
![]() | Det borde vara en rättighet som alla barn bör få att en förälder är hemma åtminstone till dom börjar skolan. Min dotter ska få sitt första barn och hon ska vara hemmafru.stolt över henne. Mina barn säger att dom haft världens bästa barndom.Alla föräldrar som vill borde få vara hemma med barnen till dom börjar skolan . Barn är små så kort tid .alla gamla säger ta tillvara på tiden då barnen är små.och dom här inte fel | |
brina | 2016-08-26 21:11 | |
![]() | Hemmafru, hehehe. Skulle passa mig perfa om jag slapp städa och laga mat. | |
proposition | 2016-08-26 21:15 | |
![]() | Precis, typ Zlatans hemmafru. Det kanske kunde funka. | |
Ruckzuck | 2016-08-27 00:45 | |
![]() | titti: Alla föräldrar får vara hemma hur länge de vill med barnen. Men jag antar att du menar att de ska få betalt för det också. Är det medborgarlön, vårdnadsbidrag eller 6 års föräldrapenning du förespråkar? | |
micro113 | 2016-08-27 01:54 | |
![]() | Ett jäkla glorifierande av att vara hemma med barn måste jag säga ... Jag var själv hemmafru -- inte statlig betald, min man tog ut sina dagar, utan han drog hem lönen och såg till att ekonomin gick ihop... Kan man det - så visst --däremot att tro att staten och kvinnor i samhället skall betala för att somliga gillar att utestänga sina män och äga barnen - NEJ - för barnens skull .. Och nej - att vara hemma och prägla barnen "mest" är inte alls någon bedrift - en bedrift är att låta barnen ta del av båda sina föräldrar .. Inte att en jobbar och en tar barnen .. Börjar tröttna på detta skitglorifierande av kvinnor som väljer "hemmafru" utan att faktiskt fatta att det inte innebär att de skall äga barn och hem -- eller att staten inte skall betala för deras egoism Barn behöver TVÅ (eller fler) föräldrar - inte att bli ägda och präglade av EN. | |
micro113 | 2016-08-27 01:57 | |
![]() | Byt ut - *utan* mot *och* Och han drog hem sin lön sen och såg till att ekonomin gick ihop -- men han har också alltid varit en i vardagen närvarande pappa i sina barns liv .. Barn är ingen ägodel och barn behöver sina pappor lika mycket i vardagen som de behöver sina mammor. | |
micro113 | 2016-08-27 01:58 | |
![]() | Närvarande pappa i vardagen är INTE synonymt med att dra hem pengar .. | |
micro113 | 2016-08-27 02:08 | |
![]() | Och att sitta i efterhand och sucka om "jag ångrar inte en sekund" --- faktum är att det är patetiskt. Ni har uppenbarligen fått era behov fyllda -- det ni bör göra är att ta ett steg tillbaka och fundera på om barnen och pappan - dvs resten av familjen fått sina, eller som de fått stå tillbaka för att ni ville vara präktiga mammor med äganderätten på barnen och deras utveckling .. Samhället går åt helvete p g a folk lever i en Hollywood saga av femtiotals romantik ... Förr arbetade både kvinnor och män -- och ungar togs upp i de vuxnas gemenskap genom att göra rätt för sig .. Sedda av sina pappor blev de i bondesamhället -- däremot inte i folks egoistiska vaggande av sina egna behov i dagens samhälle ... (och jag menar då att majoriteten av denna egoism är just mammor) | |
micro113 | 2016-08-27 02:09 | |
![]() | *denna egoism gällande barnen.. | |
micro113 | 2016-08-27 02:16 | |
![]() | Delad föräldrapenning är självklart - liksom gemensam vårdnad om man lever tillsammans vid barnets födelse. Bort med att staten betalar för ojämställda villkor och bort med att staten betalar för att utlämna barnet åt ena förälderns "behov" ... | |
micro113 | 2016-08-27 02:25 | |
![]() | Tillägg: Pappor som lämnar walk over till kvinnan är lika egoistiska och ynkliga som kvinnor som tar mandat över barnen .. Inte heller de ser till sina barns behov. | |
micro113 | 2016-08-27 02:29 | |
![]() | Ruckzuck Instämmer - och kan säga att 25 000 är mer än familjer jag har i min bekantskapskrets med en förälder hemma är en rätt rejäl summa ... De gör dock ett val - båda skall vara närvarande och delaktiga i barnens liv och det är mer värt än att köpa grejer och resa .... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-08-27 07:00 | |
![]() | Vadå delad föräldrapenning ? Jag har inte tagit ut en dag föräldrapenning.onödigt då jag inte har någon inkomst.så pappan har varit föräldraledig i ca 10 år. Ruck,ja föräldrar som vill borde få vara hemma med barnen med betalning, Skulle lösa arbetslösheten. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-08-27 09:39 | |
![]() | Att vara hemmafru innebär inte att utestänga någon. I min relation gör vi det vi tycker om och är bäst på. Jag avskyr städning och är orationell och dålig på att städa. Jag är kvällstrött och morgonpigg,jag har alla morgnar.kärleken sköter kvällar.Han avskyr att handla mat.jag älskar inte att handla men handlar hällre än städar.Han gillar att betala räkningar jag har inte tänkt tanken på att göra det.vet inte hur man gör. Vi kompleterar varandra. | |
anniekerstin | 2016-08-27 12:27 | |
![]() | Själv har jag nyligen sagt upp mig från mitt jobb och kommer vara ledig utan arbete så länge som jag känner att jag behöver. Det vill säga, tills dess att jag kommer på vad jag vill arbeta med/göra härnäst. Ledigheten kommer vara behövlig! Men att vara utan arbete hela livet? Nej! Det skulle göra mig understimulerad, och dessutom vill jag inte vara beroende av någon annan. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-08-27 13:13 | |
![]() | Handlar lite om hur företagsam man är.bara för man är hemmafru innebär det inte sitta på en stol och göra nada.. Jag gör det jag vill göra i kombination med barn. | |
Mouche - Administratör | 2016-08-27 20:21 | |
![]() | Jag flyttar tråden till Snack... Mouche | |
Mormodern49 | 2016-08-28 14:07 | |
![]() | Ja, nu ser jag Mouche har inte blivit hemmafru ! Blev nyfiken när hans namn fanns på tråden ! Ja ja | |
throwback - Ej medlem längre | 2016-08-28 23:49 | |
![]() | "Ruck,ja föräldrar som vill borde få vara hemma med barnen med betalning, Skulle lösa arbetslösheten." När jag jobbar betalar min arbetsgivare ut lön till mig, vem är arbetsgivare till hemmavarande föräldrar och betalar deras lön? | |