Spelrum
Giraffen | 48 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 76 |
Mobilspel
Pågående | 20 101 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Måns_E | 2015-02-19 18:14 | |
![]() | Jag tycker att du har fått källa nog. | |
nogfog | 2015-02-19 18:30 | |
![]() | Så du har inga seriösa källor ? Vikipedia är som du säkert vet en högst osäker källa. | |
Måns_E | 2015-02-19 18:35 | |
![]() | Titta i källhänvisningen då på wikipedia om du är intresserad av att veta mer (vilket du egentligen inte verkar vara) | |
nogfog | 2015-02-19 20:57 | |
![]() | Har kollat källhänvisningarna. Har du verkligen gort det Måns ? Flera av dom motsäger ju ditt påstående om Stor-Israel. | |
Rhotheta | 2015-02-20 06:36 | |
![]() | Totravel Du skall nog försöka att maximera joint-storleken till en medelstor tax. Det enda som gick att uttolka var att du inte gillar mig. Jag vet, totravel. Jag vet. Tänk att jag betyder så mycket för dig. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-02-20 08:46 | |
![]() | www.dagensmedia.se/n...88 5634.ece "Programledaren hamnade helt enkelt fel. Det är en väldigt erfaren programledare som vi har fullt förtroende för, men som samtidigt också bara är människa. Ibland blir det fel i direktsändning. När det händer måste vi vara tydliga och be om ursäkt. Det gjorde vi direkt i sändningen, i sociala medier, i redaktionsbloggen och på Studio Etts förstasida." | |
ingson | 2015-02-20 08:58 | |
![]() | Kan det vara aktuellt att avskeda reportern? | |
kovikstippen | 2015-02-20 09:15 | |
![]() | Varför då? Avskeda? Är du helt från vettet Ingson? Vad är sanning vad är lögn? Vad är rätt vad är fel? Svaret beror helt påvem du frågar. Varför är judarnas sanning mer värd än Palestiniernas? Kamma till dig | |
kovikstippen | 2015-02-20 09:24 | |
![]() | Ps. Intressant att se vilka av er som är judar/Israelvänner. Några av er har helt tappat sans och vett i tråden. Inget fel med starka ställningstaganden men risken blir att man tappar i förtroende även i andra frågor. Att kräva bevis på att det finns en "dold" agenda är ett bottennapp. Ett annat exempel som torde bli svårt att källhänvisa är att Putin tänker återerövra delar av forna Ryssland. Men är det någon som tvekar på att det är hans intention? Av någon anledning säger han precis tvärtom. Ligger det måhända i sakens natur? Gick Hitler till val på utrotande av Judar eller på att modernisera Tyskland? | |
nogfog | 2015-02-20 09:34 | |
![]() | Kovik Man bör ju i rimlighetens namn ha belägg för det man säger eller skriver. Påstår man att det finns en dold agenda så bör man ju ha underlag för påståendet. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-02-20 09:36 | |
![]() | "Kovik Man bör ju i rimlighetens namn ha belägg för det man säger eller skriver. Påstår man att det finns en dold agenda så bör man ju ha underlag för påståendet." Håller med! Måns: jag vill också gärna se var du hittar stöd för dina teorier. Att du kan tro något respekterar jag. Men uttryck då det och inget annat. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-02-20 09:39 | |
![]() | Kovik. Är det rimligt att alla judar i hela världen ska skuldbeläggas för vad som händer i Israel. Ska alla svenskar stå till svars för till alla dina nedlåtande inlägg? | |
janne121212 | 2015-02-20 09:56 | |
![]() | Avskeda reportern, nädå. Hon blir förmodligen befordrad. Sånt här smäller högt i dagens massmedia. Att utsätta personer, som man lärt sig från journalisthögskolan att tycka illa om, för kränkande frågor. Jämför gärna med intervjun med Victoria i Auschwitz där Rolf Fredriksson givetvis måste fråga om hennes morföräldrar nazistiska åsikter. Två mycket flagranta övergrepp som om det inte hade blivit folkstorm, säkerligen belönats med ryggdunkningar på både SR och SVT. | |
boffertomte | 2015-02-20 09:56 | |
![]() | Jag tycker nån reporter ska fråga någon muslimsk talesman om muslimerna har sig själva att skylla för antiislamismen i samhället. Det vore festligt. Jag förstår inte heller hur random medlem av den judiska församlingen kan vara skyldig till skeendena i Israel. Men det är det kanske inte nån som tycker. Det är väl mer hämnd. | |
Måns_E | 2015-02-20 10:10 | |
![]() | Vänta ett ögonblick, det är inga teorier, jag blev bara lite trött på den fullständigt enfaldiga debatten här, att muslimer per definition är onda, och att allt ont de gör har de stöd för i koranen, och alla andra är goda, och om någon gör något fel så är det då verkligen inte religiöst. Jag nämnde storisrael och de israeliska bosättningarna, som själva tycker att de har stöd för ett storisrael i sina heliga skrifter. Något som borde vara helt okontroversiellt överallt, bortsett från i Betapets forum då. | |
kovikstippen | 2015-02-20 10:16 | |
![]() | Så sant Måns. Trampa inte på känsliga judiska fötter | |
nogfog | 2015-02-20 10:22 | |
![]() | Mäns det du gör (ivrigt påhejad av kovikstippen) är att sprida lögner och desinformation. Och detta för att du inte gillar debatten ! | |
Måns_E | 2015-02-20 10:32 | |
![]() | Så du menar att israeliska bosättare inte existerar? Case closed. | |
ingson | 2015-02-20 10:33 | |
![]() | kovikstippen 9:15 Det är möjligt att jag är helt från vettet och att jag behöver kammas, men det är ovidkommande. Den erkänt erfarna reportern har enligt dennes arbetsgivare begått ett grovt fel. Graden av tillrättavisning kan sägas vara ett mått på hur allvarligt arbetsgivaren tycker felet är. Därav min fråga | |
kovikstippen | 2015-02-20 10:35 | |
![]() | Nora. Nedlåtande inlägg? Från mig? Jo, det kan nog hända att jag är nedlåtande mot dig och några till här. Men det beror i allmänhet på att jag uppfattar er diskussinsteknik ohederlig och inkorrekt. Ska man föra ett samtal bör man ju försöka förstå avsändaren. Men om man rycker ut en mening eller ett ord ur en text blir det ju fel varje gång. Skuld-kortet är en mysig undanflykt man kan kasta i ansiktet på någon när orden och tanken tar slut. Det enklaste svaret är JA. Världen styrs i huvudsak av politiker oxh företag. Om vi människor tycker politikern/företaget har fel förlorar man nästa val/försäljning. I val efter val vinner den mest krigiska sidan i Israel. De som vill fred och försoning förlorar i val efter val. Samma sak i tex USA där vapenindustri och andra dikterar pilitiken. Muslimsk extremism kan existera eftersom muslimer inte anser att deras ideer är helt fel. Den dag man unisont förklarar extremisterna "persona non grata" kommer företeelsen snart försvinna. Alltså är alla muslimer i någon del skylldiga. Mobbing i skolan existerar för att vi föräldrar mobbar och tycker det är bra. Kanske inte alla - men tillräckligt många för att det inte går att utrota. Vi föräldrar är skyldiga till mobbingen i skolan. Men i dagens debatt görs alla till offer och personligt ansvar är tabu. Dock bör "alla andra" självklart stå till svars för allt möjligt jordbävningar, översvämningar, ett förfluget ord, en handling utförd i extrem press osv. Det är hyckleri att inte inse att ingen betyder allt, men alla betyder något. | |