Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 193 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fulsnack | 2013-08-19 17:42 | |
![]() | Retar mig på att hfranke påminde mig om att jag bör klippa gräsmattan. Eller nej. Jag stör mig på att jag måste klippa gräsmattan! | |
| Matthias M | 2013-08-19 17:47 | |
![]() | Att jag har blivit ett år äldre men fortfarande har jag inte lyckats åstadkommit nånting på dom här 22 åren.... Suck!!!! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:54 | |
![]() | Hej! Hur mår du Matthias? Längesen man såg dig. Retar mig på att du känner så. 22 är inte mycket. Jag är 26 och har inte heller "åstadkommit" något. Aldrig haft ett jobb ens en gång. Men det löser sig sen! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:56 | |
![]() | Finns alltidd något att vara stolt över. Du verkar ju vara en snäll brorsa till exempel. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:57 | |
![]() | Vad tror du att andra åstadkommit när de fyllt 22, Mattias? Shit, jag är 40 och känner fortfarande inte att jag åstadkommit något. Det är tyvärr en del av livet. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:59 | |
![]() | www.quora.com/Life-A...t- too-late | |
| fulsnack | 2013-08-19 18:00 | |
![]() | Retar mig på att jag är äldre än Matthias M och fortfarande drabbas av samma (ganska felaktiga) känsla då och då. Jag tror dock inte på att du inte har åstadkommit något Matthias. I de flestas fall tror jag att det nog bara är en spontan känsla, tills man verkligen börjar blicka bakåt och analyserar vad man faktiskt gjort. | |
| Matthias M | 2013-08-19 18:05 | |
![]() | Hej mollee2 :D nja det får väl duga, själv då hur är det med dig? :) jo jag har inte vart inne på forumet på ett tag nu å jag haft mycket tankar på allt möjligt. Nej 22 kanske inte är så mycket men när man tänker på vad alla andra i min ålder å även yngre har åstadkommit så känner man sig duktigt misslyckad. Fast 26 är ju inte mycket heller å att du inte har haft jobb är ju för att du pluggar så det är ju inget fel med utbildning :) det är bara bra att du pluggar!! :) jo nån gång borde det väl göra det men jag är väldigt otålig nu när det gått så himla lång tid. Ja bilen är jag ju ENORMT stolt över men jag har ju sparat ihop till den sen jag var liten. Tack det var snällt sagt å det stämmer faktiskt :) | |
| Matthias M | 2013-08-19 18:11 | |
![]() | Ladysol: jag har kompisar i min ålder å yngre som har förhållande, sambo, gift, egen familj med barn, egna lägenheter eller hus, bil, bra jobb å sånt å det enda jag har är min bil. Fulsnack: jo det är kanske sant men jag satt å tänkte över allting igår å bilen är det enda jag kom på att jag har lyckats med. Jag hatar verkligen att fylla år för varje år så tänker jag för mycket :( | |
| hfranke | 2013-08-19 18:17 | |
![]() | Fulsnack, jag vann över den!!! Retar mig dock så in i norden på att jag har en stor tall på tomten. Eller ja, jag retar mig på att jag måste plocka ca 200 kottar varje gång jag ska klippa gräset. | |
| jannican - Ej medlem längre | 2013-08-19 18:19 | |
![]() | Men kottar som är så roliga! När jag var liten lekte man med kottar och då behövde inget Internet minsann... ;-) | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2013-08-19 18:25 | |
![]() | Hej Matthias! Jag tycker att du ska vara glad att du inte har gift dig och skaffat familj än, du är bara 22, lev lite först! :) Allt det där andra hinner du med tids nog. Retar mig på att jag inte har kommit ur sängen idag annat än för att hämta mer glass :( | |
| Matthias M | 2013-08-19 18:31 | |
![]() | Yogamama: jo att jag inte är gift å har familj än är jag nöjd med men jag skulle iaf vilja ha tjej men den turen i livet har jag aldrig haft :( men absolut håller jag med dig om att jag ska passa på å leva nu innan jag skaffar familj :) om jag nu nångång får den turen :/ | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-19 18:34 | |
![]() | Håller med yogamama. Att vara 22 år och redan ha hus, barn, bil och sommarställe, känns inte som någon vanlighet? När jag var 22 så söp jag och sova hela dagarna :-/ När jag börjar tänka i sådana banor, så brukar jag istället vända tanken och fråga mig själv: "Vad är jag tacksam över?" Vad är det med oss människor och känslan av att vi måste "åstadkomma" saker? Man får vara nöjd över det man har, sen så tror ju jag att livet är fullt av möjligheter bara man fångar dom. F.ö retar jag mig på att jag har tandvärk, men inte råd att gå till tandläkarjäveln. | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2013-08-19 18:38 | |
![]() | Jag träffade min blivande man (fast nu är vi skilda sen flera år) när jag var 25, hittade det jag ville jobba med när jag var 42 (kul än så länge) och bor fortfarande i hyresrätt :) Bil äger jag inte längre men det går bra ändå. Vad jag försöker säga är att allt brukar reda ut sig med tiden, jag minns hur det var att ha den känslan du har nu, att alla andra har kommit så jäkla långt. Dom flesta av oss har den känslan hela livet då och då :) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-19 18:39 | |
![]() | Jag tror att dina chanser till att hitta tjej, ökar den dagen du inte ser ner på dig själv och berättar om hur dåligt ditt liv är. Att du är ful, är bara skitsnack. Kan det inte vara så att du hela tiden påpekar för andra att du är ful och värdelös som påverkar din situation? Helt ärligt... Om en kille raggar på mig och samtidigt påpekar att han är ful och dålig och att han inte åstadkommit något med livet, så ökar inte chansen för att det ska bli något... tyvärr. Jag tror tvärtom, att många kan bli skrämda av det :-( Retar mig på att du tror att du aldrig kommer att få en tjej för att du är ful. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-19 18:39 | |
![]() | Jag tror att dina chanser till att hitta tjej, ökar den dagen du inte ser ner på dig själv och berättar om hur dåligt ditt liv är. Att du är ful, är bara skitsnack. Kan det inte vara så att du hela tiden påpekar för andra att du är ful och värdelös som påverkar din situation? Helt ärligt... Om en kille raggar på mig och samtidigt påpekar att han är ful och dålig och att han inte åstadkommit något med livet, så ökar inte chansen för att det ska bli något... tyvärr. Jag tror tvärtom, att många kan bli skrämda av det :-( Retar mig på att du tror att du aldrig kommer att få en tjej för att du är ful. | |
| Matthias M | 2013-08-19 18:41 | |
![]() | Jo mollee2 det är sant å jag håller med om att det är kanske inte är vanligt men en sån vanlig sak som att lyckas få flickvän klarar tydligen alla utom jag å det är deprimerande att konstant leva i ensamhet å inte va älskad av nån. Jag kanske borde försöka göra som du å vända tanken åxå :) va jobbigt att att du har tandvärk å nu stör jag mig igen på att vi bor så långt ifrån varann för annars hade jag hämtat upp dig å kört dig till tandläkaren å pröjsat så du slipper tandvärken :( | |
| hfranke | 2013-08-19 18:44 | |
![]() | Jag började plugga när jag var 43. Jag har förvisso barn, men inget förhållande eller man. Klokt skrivet, mollee. Ska jag nu reta mig på nåt så är det att jag måste åka och handla. Har inget att äta till frukost imorgon. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-19 18:45 | |
![]() | Matthias M, den dagen du älskar dig själv så kommer du med största sannolikhet att hitta någon som älskar dig för den du är. Man drar till sig rätt sorts människor när man älskar sig själv. Haha, jag skulle aldrig ta emot pengar :-) Men tack för att du är så gullig! Retar mig på att du är för snäll. | |