Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kuralo | 2013-08-12 23:44 | |
![]() | Nu måste jag faktiskt säga att jag tycker att du är rent av dum i huvet chupa Jag säger att det inte är konstigt att människor tolkar en text på olika sätt , vi är väl inte skapta med exakt samma hjärnor, vi lägger ju in en hel del (känslor) annat när vi läser, inte sant.MEN det ändrar ju inte texterna grund, som därigenom är lika för alla. Sen häver jag ur mig precis vad jag tycker att jag kan häva ur mig- och det utan din tillåtelse, det hoppas jag att du ska veta nu. Upplever du mina inlägg som virriga så kan du bara scrolla förbi dem, du behöver inte kommentera dem eller på annat sätt visa fig på styva linan och vara rent oförskämd. Move on | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-13 00:02 | |
![]() | Det är ju bara att läsa innantill ("dum i huvet") för att se att du är oförskämd, Kuralo, men hur menar du att chupa är oförskämd? | |
| dinodog | 2013-08-13 00:08 | |
![]() | Ja hur fick du till det att chupa var oförskämd ? | |
| Claysune | 2013-08-13 00:35 | |
![]() | det skrivs mycket på den här sidan om olika saker och påståendan, och det får man tåla. det som är sant är att Jesus är vägen , sanningen och livet!!!. Många är det i världen som upplevt det, och fler lär det bli när vi förkunnar det budskapet. God natt och tack för idag Med vänlig hälsning c.s | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-13 01:29 | |
![]() | Kuralo jag har aldrig antytt att du behöver min tillåtelse att häva ur dig vad du nu vill. Men om du skriver i en tråd på ett offentligt forum får du räkna med att någon kanske svarar på din text och ifrågasätter det du skriver. Vidare får du tycka vad du vill om mig, det påverkar mig inte det minsta. Det hade varit trevligt för diskussionen om du hade klarat av att hålla dina känslor utanför och fokusera på att försöka förstå varandra och komma framåt - i den mån det nu går i en sådan här diskussion. dock finner jag det lite lustigt att det är flera från det kristna lägret som verkar ha mer mörker än kärlek inom sig. | |
| Svediska | 2013-08-13 06:03 | |
![]() | Dom troende försöker göra det enkelt för sig avseende bibeln, kvinnans tystnad, kvinnans underordnande av mannen,stenande av bögar handlar inte om att tolka enär det inte är möjligt att tolka på annat sätt än vad det faktiskt står, likaså att ni troende inte får släppa in icke troende i ert hem för då är ni medbrottslingar inte handlar om att tolka.Det är ju istället så att ni menar att vissa texter inte ska fästas någon vikt vid,en del av er,globalt tycker man annorlunda, ja t.o.m. i vårt land vilket inte minst GöranA har gett uttryck för, så då blir frågan, vem har rätt av människorna att bortse från visst innehåll? Har guds skapelse defekter som bara en del troende kan se? Och kom då ihåg att dom som anser sig kunna bortse från dessa texter är marginella. | |
| dinodog | 2013-08-13 06:49 | |
![]() | Claysune du skriver " det är sant att Jesus är sanningen vägen och livet" ja för de som är kristna så är det så. Men frågar du en buddist eller katolik får du ett helt annat svar. Så frågan är vem har "rätt" ? Det kan vi älta i evigheter här och vi kommer aldrig komma fram till något svar. Jag ser det som så att man ska vara "öppen" för andra möjligheter/synvinklar och inte ha skygglapparna på. | |
| jellyflower | 2013-08-13 07:19 | |
![]() | Kuralo, du kan faktiskt inte hävda att man BÅDE får tolka texter som man vill OCH att texterna i grunden betyder samma för alla. Det är en självemotsägelse. Du verkar snäll och rar, men det hjälper ju inte i en diskussion där man försöker argumentera någorlunda sakligt. Vad betyder det att "om en man ligger hos en annan man så som man ligger hos en kvinna, så gör de båda en styggelse, de skall straffas med döden, blodskuld låder vid dem" 3 Mos 20:13 ? Kan man som troende tolka det som att det faktiskt egentligen är helt ok att vara utövande homosexuell? Att Gud älskar homosexuella? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-08-13 07:21 | |
![]() | www.aftonbladet.se/n...72 83975.ab | |
| Svediska | 2013-08-13 07:47 | |
![]() | Efter röstningen som görs där är 17% troende och 51% ateister. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 07:51 | |
![]() | En knasig undersökning tycker jag. Troende människor tänker mer med hjärtat, men betyder inte att dom saknar logik. Tro har ju inget med logik att göra, så varför ens göra en sådan jämförelse? Det finns många troende som briljerar inom sina yrken, tex politiker, analytiker, forskare mm för att dom har tillgång till både logik och gudomlig vägledning. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 07:53 | |
![]() | Det står också: Man är även självkritiska till vad man hittat, och menar att man endast definierat intelligens som en analytisk förmåga – att resonera, planera, lösa problem, abstrakt tänkande och att kunna förstå komplexa idéer – och inte räknat med kreativ och emotionell intelligens. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 07:54 | |
![]() | Amen :) | |
| Svediska | 2013-08-13 07:56 | |
![]() | Där har du iaf ett rätt minna,religionen har inte med logik att göra. | |
| Måns_E | 2013-08-13 07:59 | |
![]() | Ja, bra forskning är självkritisk, och iq-begreppet säger så klart inte allt. Forskningsresultaten i sig kom ju inte direkt som en överraskning. | |
| jellyflower | 2013-08-13 08:01 | |
![]() | Ordminna, du förstod tydligen inte forskningsresultaten, vilket iofs är precis vad de handlar om. Religiösa tenderar att inte fatta logiska resonemang. Man kan inte både tänka logiskt och med hjärtat samtidigt eftersom "tänka med hjärtat" är en omskrivning för att man inte använder logik i sitt tänkande. Man (och nu menar jag inte bara jag) kan inte både tro att homosexuella måste sona sin styggelse med döden samtidigt som man tror att det är helt ok att vara aktiv homosexuell. Dock räknar jag givetvis inte med att du skall greppa detta resonemang. Heller. | |
| jellyflower | 2013-08-13 08:03 | |
![]() | Det ska vara "t ex" mellan kan och inte. Om någon nu vill märka ord. | |
| jellyflower | 2013-08-13 08:05 | |
![]() | I andra meningen, andra stycket. Jag är lite stressad nu för jag ska iväg med ena kaninen till vet för vaccinering. Jag vågar ej lita på att Gud bevarar honom från myxomatos. | |
| Svediska | 2013-08-13 08:31 | |
![]() | Den enda tänkbara orsaken till en gudstro är att man tycker sig ha funnit meningen med livet och döden, men har man verkligen gjort det om det bygger på irrationellt självbedrägeri? Att fokusera på livet efter detta istället för att vi alla gemensamt strävar efter att uppnå så goda levnadsvillkor i detta livet för så många som möjligt hindras av denna villfarelse. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 08:50 | |
![]() | www.alltomvetenskap....nt elligens Kan man verkligen mäta intelligens? | |