Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bim1964 | 2013-08-13 08:51 | |
![]() | Låt oss säga att det nu finns en Gud. Ponera att den mest förhärdade brottslingen som aldrig trott på någon/någonting överhuvudtaget, som ansett att det där med religion är helt bortkastat. Han har misshandlat våldtagit och dödat utan någon samvete eller empati. Så dör han och hamnar i "himmelriket". Det kan hända två saker. 1. Han drabbas av ånger och insett att han har syndat. Han ångrar sitt syndiga leverne. Räcker det för att få komma in i "himmelriket"? 2. Han fortsätter att förneka att det finns ett "himmelrike". Vad händer då? Har Gud typ "utkastare" där som säger -Sorry vi släpper inte in typer som dig här. Och drar man det ännu längre han har ju mördat, och den han mördade var låt oss säga troende. Så den har liksom en gräddfil in i "himmelriket". Kan man som mördad förlåta mördaren? För om nu mördaren ångrar sitt syndiga leverne, och kommer in i "himmelriket" ja då lär dom ju mötas eller? Eller är det som så att Gud konfonterar förövare och offer? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 08:51 | |
![]() | Det finns väl kristna analytiker?? :)) | |
| dinodog | 2013-08-13 08:56 | |
![]() | ordminna jag ställde några frågor till dig på sidan 258 men du har kanske missat dom? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 08:58 | |
![]() | Bim- Han kan inte hamna i himmelriket om han inte har förnyats genom Guds Ande. Ja, Gud har väktare, änglar och många andra som tjänar honom i himmelriket. Sedan ska det finnas olika himlanivåer. "Kan man som mördad förlåta mördaren? För om nu mördaren ångrar sitt syndiga leverne, och kommer in i "himmelriket" ja då lär dom ju mötas eller?" - Om den mördade är förnyad genom Guds Ande och troende, så troligtvis förlåter hen mördaren, för att inte låsa honom vid hans skuld inför Gud. När man inte förlåter någon, så är och kommer vara ett hinder för både dig och den du inte förlåtit att komma inför Gud. Jesus sade: Den jag sätter fri, blir verkligen fri. (Han har förlåtit oss våra synder och den enda vi behöver göra är att ta emot förlåtelsen i våra hjärtan) Detsamma ska du göra; förlåta andra, såsom du själv blivit förlåten. "Fader, förlåt oss våra skulder, såsom ock vi förlåta dem oss skyldiga äro" | |
| Måns_E | 2013-08-13 08:59 | |
![]() | IQ kan man mäta, och det var väl korrelationen hög IQ och avsaknad av gudstro som forskningsrapporten kommit fram till? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 08:59 | |
![]() | dinodog- jag svarar på dom senare. Inte haft tid. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 09:03 | |
![]() | Dinodog- Menade du detta inlägg av dig? Är väl fegt att göra så ordminna. Är väl bättre att du säger att du är kristen och att du ska be för dom. De ringer garanterat aldrig mer på din dörr. Samtidigt tycker jag vad är det som säger att din tro är rätt och andras fel? Hur vet vi att Jesus verkligen har funnits och gjort de gärningar som står i bibeln? Bibeln är en bok precis som vilken som helst egentligen. Jag skulle kunna hävda att Nils Karlsson pyssling funnits. Skulle med största sannolikhet få en hög med anhängare som hävdade det samma. Vi skulle kunna dyrka pysslingarna och deras goda gärningar mot oss människor. | |
| dinodog | 2013-08-13 09:15 | |
![]() | Nej på sidan 258 | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 09:21 | |
![]() | Dinodog.. jo men det här är enda inlägget från dig på sidan 258 | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-13 09:22 | |
![]() | Titti är kristen. Jag delar inte hennes tro, men hon betyder (särskilt nu) mer för mig än ett helt tjog iskalla analytiker med 150 i IQ. | |
| dinodog | 2013-08-13 09:26 | |
![]() | De här frågorna ordminna. Jo men inte skulle du ge en vilt främmande människa din jacka om den bad dig om den?. Du skulle inte öppna upp din dörr för en hoper främmande människor, och släppa in dom och bjuda dem på middag. Du måste väl tänka som så. Är det här möjligt när du läser något i bibeln. Kan det jag läser nu vara genomförbart? Kan du med med egna ord förklara vad "Gud säger av vi ska frambära oss som levande heliga offer". Exakt vad är ett levande heligt offer? | |
| jellyflower | 2013-08-13 09:26 | |
![]() | Min kanin betyder väldigt mycket för mig, men jag är inte säker på att han skulle ha spikat ett IQ-test. Men det hör ju inte hit. IQ är inte ett mått på hur mycket man betyder för andra. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 09:33 | |
![]() | Dinodog, ja just det nu kommer jag ihåg :) Jo, jag skulle ge den om personen verkligen behövde den, men jag skulle även ge den om dom tvingade mig för att jävlas med mig. Jag har många jackor, så jag kan ju även ge någon jag inte använder så mycket. Att släppa in vem som helst gör jag väl inte riktigt (inte hur somhelst), men om Gud leder mig att släppa in någon och bjuda på mat så gör jag gärna det. (Lustigt faktiskt.. för förra veckan gjorde jag precis detta.. Jag gav bort två jackor till en muslim och bjöd henne på middag.) Att vara ett levande heligt offer för mig är att vara villig att ledas av Gud, upprätthålla förhållandet så att det är levande, så att man kan höra Guds vilja, vara villig att lida såsom Jesus led, vara villig att förlåta, ...tja.. att vara öppen som en bok inför Gud och låta sig ledas i all ödmjukhet och kärlek. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 09:34 | |
![]() | Jellyflower, så sant skrivet. :) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 09:37 | |
![]() | Glömde en fråga. "Du måste väl tänka som så. Är det här möjligt när du läser något i bibeln. Kan det jag läser nu vara genomförbart? " För Gud är allt möjligt och för oss som är i Honom. Tro handlar inte om logik, det handlar om att se och tro UTÖVER logiken, att se bortom logiken. | |
| Sote | 2013-08-13 09:41 | |
![]() | Men jisses så fånigt ordminna. Vad sjutton har det med något att göra att du ger bort två jackor och bjuder på middag?? Har det något att göra med att du är kristen ???Det kan väl vem som helst göra? Jag har gett bort grejer och bjudit på middag till div folk med olika tro och läggningar. Det gör väl för sjutton inte mig mer kristen än någon annan.Så löjligt att sätta det i relation till varandra. Dessutom så är nog själva innebörden av den liknelsen inte den att du ger bort om du har nåt över utan att du ger bort det enda du har och blir utan själv. Till vem som än behöver det. | |
| Svediska | 2013-08-13 09:43 | |
![]() | ordminna; då kan du kanske sitta inne med svaret på vem som avgör vad man kan bortse från i bibeln? Samt var gränsen går, bibeln ska man ju samtidigt rätta sig efter så det är en i allra högsta grad relevant fråga. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 09:46 | |
![]() | Sote, jag svarade på Dinodogs frågor till mig :) Självklart kan alla göra så. | |
| dinodog | 2013-08-13 09:49 | |
![]() | oki tack för svaren ordminna. Även om jag inte håller med riktigt att allt är möjligt och genomförbart för oss "människor" Gud möjligtvis om det nu finns någon. Om man ska se någon logik i något, ska kan man inte tro utöver logiken då blir det inte logiskt. | |
| Svediska | 2013-08-13 09:53 | |
![]() | Från dödsstraff till att viga homo i kyrkan, det kan vi kalla förändring, det är noterbart att ingen vet vem som avgör detta samt var gränsen går, är det måhända beroende på att bibeln är motsägelsefull och saknar all tänkbar substans? | |