Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kuralo | 2013-08-13 09:53 | |
![]() | Nicer och Dinodog Jag måste ju svara på allt som är ställt direkt till mig så ni undrade varför jag tyckte att chupa var oförskämd, ja måste väl vara återigen en tolkningsftåga, men läs annars gärna hans inlägg ställda till mig igen. Chupa Jag tycker precis som du att det är tråkigt att diskussionen haltar, men ibland får man känslan av att ni vet precis vad ni menar men vinklar det enbart för diskussionens fortsatta existens. Och inte blir det bättre för att chupa och nicer svarar för varandra omlott, det tillför ju ingenting utan gör "samtalet" än mer virrigt . | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:03 | |
![]() | Kuralo skyller du vad du har skrivit på mig och Nicertrouser nu? Självklart vet jag precis vad jag menar när jag skriver något. Gör inte du det? Och fortfarande skyller du dina virriga inlägg på mig? Menar du att det är mitt och nicertrousers fel att du säger emot dig själv i ett och samma inlägg, och du blir tjurig på mig för att jag frågar vad du menar? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:06 | |
![]() | din gud hjälper dig sannerligen inte när det kommer till att skriva inlägg iaf. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:08 | |
![]() | Svediska, Man är i olika stadier i sin tro som troende också, alla kanske inte har lärt sig förlåta, ha tålamod, att inte fördöma osv Men Jesus säger ju att kärleken är störst. Ang, homopersoner, så är vår uppgift som troende att älska ALLA människor. Det finns troende som inte klarar av det heller, men man växer och lär sig Guds vilja. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:10 | |
![]() | Och jag är INTE perfekt! ( forts. på mitt förra inlägg) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:13 | |
![]() | Jag fastnade lite för en del av ett av ordminnas inlägg några sidor tillbaka: "Kryopras- Dom som Gud har gett en tro och en längtan kommer självmant till Honom. Därav mina ord lite tidigare." Så alla får inte samma chans? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:27 | |
![]() | nulltj, Det står på flera ställen i bibeln, att Gud utväljer sina barn (fastän människan inte vet om det) Gud utvalde också Judas till att förråda Jesus. Gud vill att alla ska bli räddade och det är fullt möjligt för Gud. Gud ger alla ett mått av tro. Hittade ett ganska intressant bibelord: Alla som har syndat utan lag skall också gå under utan lag. Och alla som har syndat under lagen skall dömas genom lagen. Det är inte lagens hörare som blir rättfärdiga inför Gud, utan lagens görare. Hedningarna har inte lagen, men om de av naturen fullgör lagens krav, då är de sin egen lag fast de saknar lagen. Därmed visar de att det som lagen kräver är skrivet i deras hjärtan; om det vittnar också deras samvete och deras tankar när tankarna anklagar varandra och försvarar sig. Det skall framgå den dag då Gud, enligt det evangelium jag har fått från Jesus Kristus, dömer vad som är fördolt hos människan. – Rom 2:12-16 .... (inklistrat) Bibeln säger klart och entydigt att Gud vill att alla människor ska komma till tro och få evigt liv (1 Tim 2:3-4). Eftersom ingen kan komma till tro utan att ha blivit kallad av Gud, betyder det att Gud ofrånkomligen måste kalla alla människor. Men alla lever inte samtidigt och alla lever inte på platser eller i kulturer där de samtidigt kan nås av Guds kallelse. Därför kallar han inte heller alla samtidigt, utan han gör det vid de tidpunkter som han själv finner lämpligast. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:27 | |
![]() | www.alltombibeln.se/...lk alla.htm Här finns mer att läsa om det. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:30 | |
![]() | "nulltj, Det står på flera ställen i bibeln, att Gud utväljer sina barn (fastän människan inte vet om det) Gud utvalde också Judas till att förråda Jesus. Gud vill att alla ska bli räddade och det är fullt möjligt för Gud. Gud ger alla ett mått av tro." Gud vill att alla ska bli räddade, men utväljer vilka som ska bli det...konsekvensen blir att alla inte får chansen. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:32 | |
![]() | nulltj, jo Gud ger alla chansen till frälsning. Läste du mitt inlägg ordentligt? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:34 | |
![]() | Kan tänka mig att det kan hos vissa människor, som lever i en grådisig värld, kan vara svårt att urskilja, vad som kan vara chansen till frälsning. Det kanske är lättare för en människa som lever i totalt mörker att hitta frälsningen eftersom det i mörker är lättare att se ljuset från Gud. Men om man lever i grådis, så är det nog svårare. Om ni förstår vad jag menar. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:37 | |
![]() | Nu ska jag iväg. Önskar en fin dag. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:44 | |
![]() | Ja, klart jag gjorde. Men dina två första stycken står ändå i motsats till varandra. | |
| Svediska | 2013-08-13 10:44 | |
![]() | Vilket oerhört svammel, motsägelsefullt,ologiskt, irrationellt, varför ska man hänge sig åt fantasier och sagor??VARFÖR detta självbedrägeri??Och viktigast av allt, varför ska oskyldiga människor drabbas av denna villfarelse?? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:46 | |
![]() | Ok, läste igen och förstår din poäng. Men inte vari svårigheten att nå alla ligger om man är allsmäktig. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:47 | |
![]() | nulltj- hur då menar du? Svediska- Vilka är dom oskyldiga människorna? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:48 | |
![]() | nulltj, i den fria viljan. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:50 | |
![]() | Och då är vi återigen tillbaka i samma problem: Om gud har skapat allt, men inte ondskan; hur kan människan känna till att ondskan finns som alternativ (hur kan den ens finnas som alternativ om den inte är skapad av den som skapat allt?) och välja detta? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-13 10:51 | |
![]() | Antingen har gud skapat allt, inkl ondskan. Eller så har gud inte skapat allt, och är då inte allsmäktig, eftersom någon annan då också har makten att skapa. | |
| Svediska | 2013-08-13 10:52 | |
![]() | minna; vet du inte det?? du måste skämta, i annat fall är det oerhört anmärkningsvärt.Fast det kanske hör till den blindhet som krävs för att tro på nåt som inte finns det minsta uns av substans av. | |