Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| honkan01 | 2013-08-13 13:20 | |
![]() | www.aftonbladet.se/n...72 83975.ab | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-13 13:24 | |
![]() | Det känns som mumbo jumbo, honkan. Att man funnit det man sökt genom att bara titta på vissa delar. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-13 13:28 | |
![]() | "Det känns som mumbo jumbo, honkan. Att man funnit det man sökt genom att bara titta på vissa delar." Jag tror inte att du ämnade det men du träffade ju mitt i prick ang bibeln med detta uttalande =) | |
| honkan01 | 2013-08-13 13:29 | |
![]() | Loco..;) | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-13 13:30 | |
![]() | Porla: Kanske menade du mig tidigare, kanske inte. Jag orkar bara svara vissa gånger i denna tråd men eftersom jag inte väntar mig någon större förändring hos vissa så blir det just så att jag orkar bara med några inlägg här och där. Ofta sarkastiska ja, inte desto mindre genomtänkta.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-13 13:30 | |
![]() | det är inget konstigt med det eftersom dom flesta Muslimer inte har varit läskunniga under stor det av 1900-talet.Och specielt då inte kvinnor.Svediska hur har du kommit fram till det?eftersom dom flesta kristna varit ickekristna från början hävdar jag att det är tvärt om.Och dom icke kristnas inteligens då det gäller att vi vill få menniskor Kristna under tvång,släpps inte fast vi skrivit det ca 200 gånger i detta forum,så bara fortsätts det och fortsätts det att vi vill Kristna värden med tvång,Hur intiligent är det att fortsätta tro så? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-13 13:31 | |
![]() | Locomondo,varför vill du ha förämdring,varför tror du inte att människor tänkt innan dom kom fram till sin ståndpunkt? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-13 13:31 | |
![]() | Haha. Just denna gång var det oavsiktligt men jag har sagt liknande saker om just bibeln också, om än med andra ord. Jag förstår att vissa har ett behov av att tro och jag respekterar deras val men att påstå att bibeln, som är skriven av människor med en agenda under ett kyrkomöte som tog plats 300 år efter att Jesus påstås ha levt, är skriven med guds ord är inget jag själv tror på. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-13 13:32 | |
![]() | Hmm...jag antar att jag önskar förändring där jag är helt övertygad om att förändring är den bättre vägen. Antar jag.... | |
| Svediska | 2013-08-13 13:34 | |
![]() | ttiittii du är inte med i matchen så vi lägger ner.tack. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-13 13:37 | |
![]() | hehe, argumenten tryter visst | |
| Svediska | 2013-08-13 13:47 | |
![]() | Hahahaha, nu är du nästan elakt oärlig, fy f-an vad illa men dock så väntat från en religiös. | |
| Svediska | 2013-08-13 14:06 | |
![]() | Dessutom helt i linje med övriga påståenden, inget går att styrka. Och givetvis är jag inte utan argument.Så fråga på bara, annars lär du dig inget. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 14:13 | |
![]() | nulltj- Det var ju lucifer som ville ha Guds makt, att själv bli Gud och gjorde uppror mot Gud. Men vem vet, det finns dom som tror att Gud även skapat ondskan, att Gud tillät lucifer att göra uppror, för att skapa ondskan. Det är en svår fråga, som jag inte tror vi kan få svar på, förrän vi träffar Gud. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-13 14:13 | |
![]() | Ett senkommet +1 på chupas inlägg. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-13 14:15 | |
![]() | Ordminna>> men återigen; om gud inte skapat ondskan som uppstod i lucifer - var kom den ifrån? Hur kunde han välja den om den inte finns? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-13 14:16 | |
![]() | Hur kan man som kristen inte tro att Gud skapade ondskan och lät Lucifer göra uppror när man tror att Gud skapat allt som finns här i världen? | |
| Svediska | 2013-08-13 14:28 | |
![]() | Som sagts så många ggr nu, vilket gör en gudstro helt omöjlig, motsägelsefullt och totalt avsaknad av bevis är sanningen, vill man detta till trots tro på en obegriplig gud så får det bli rent privat, i samhället har den inget att skaffa. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 14:39 | |
![]() | nulltj, ja det vet vi nog sen när vi fått träffa Gud. Bara Han som kan svara på det. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 14:40 | |
![]() | Fader Vår, som är i himmelen, helgat varde ditt namn. Tillkomme ditt rike, Ske din vilja, såsom i himmelen, så ock på jorden. Vårt dagliga bröd giv oss idag. Förlåt oss våra skulder, såsom ock vi förlåta dem som står i skuld till oss. Inled oss inte i frestelse, utan fräls oss ifrån ondo. Ty riket är ditt, och makten och härligheten, i all evighet. Amen | |