Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Svediska | 2013-08-13 16:03 | |
![]() | Där har du anledningen till att det är meningslöst att ha ett meningsutbyte med dig, inte att argumenten tryter. Och för övrigt misslyckas du också, vilket är betydligt värre eftersom det är du som påstår att gud finns. | |
| siwu | 2013-08-13 16:09 | |
![]() | Det är trevligare att prata om Jesus, eller varför inte psaltaren? Där finns en vers för varje dag. | |
| Claysune | 2013-08-13 16:13 | |
![]() | Svediska: Gud finns!! du tror kanske inte det, men det kommer en dag då du står ansikte mot ansikte med honom som finns, . Det är bäst att ta ställning till det NU, det kan bli försent. Jag skriver detta i all välmening så ta inte illa upp: Med vänlig hälsning.C-s | |
| Gunilla _ | 2013-08-13 16:29 | |
![]() | Claysune; "Gud finns!! du tror kanske inte det, men det kommer en dag då du står ansikte mot ansikte med honom som finns, ." - om jag inte tror på gud så kommer jag heller inte att stå ansikte mot ansikte med honom. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-08-13 16:32 | |
![]() | Kanske var det denna studie som ttiittii hänvisade till: www.sciencedaily.com...06 4323.htm | |
| siwu | 2013-08-13 16:33 | |
![]() | Men tänk om Gud finns!? Vad skulle du fråga honom då? | |
| Svediska | 2013-08-13 16:34 | |
![]() | Clay; det är just sådana påståenden som gör att trovärdigheten i den mån det är möjligt, urholkas allt mer, för varje gång ni kommer med påståenden som inte går att vidimera är en spik i religionens kista som emottages med tacksamhet, ateisternas livsåskådning stärks vilket får till följd att verkligheten anammas allt mer, det är ju bra. | |
| Gunilla _ | 2013-08-13 16:43 | |
![]() | www.aftonbladet.se/n...72 81281.ab – Herren uppenbarar sig i de mest skiftande sammanhang. Det är inte omöjligt att Han gör sig påmind i en mjukglass, slår han fast. :D | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-13 16:46 | |
![]() | Svediska,om du tänker så här då att tro är någonting personligt och inget som ska bevisas | |
| Svediska | 2013-08-13 17:07 | |
![]() | Ja ttiittii, då blir det din ensak, vilket är harmlöst oavsett rimligheten.Om jag påstår att det finns rosa elefanter på jupiter tror du ju på det också, du kräver inga belägg för det så det måste vara enkelt att lura dig, vilket jag poängterat inte är ok. Människor är olika och måste tillåtas vara det men får inte för den skull utnyttjas av oärliga personer som charlataner. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-13 17:48 | |
![]() | nu hittar jag bara på för att göra ett exempel. jag tror att djävulen är mäktigare än gud, och att när vi dör kommer i alla till helvetet där djävulen rastar gud som en hund i koppel. ttiittii: om du nu inte kan bevisa för mig att jag har fel, då är det alltså som jag säger, och gud är djävulens husdjur? | |
| dinodog | 2013-08-13 18:02 | |
![]() | ttiittii även om bibeln tryckts 6 miljarder ex som du påstår. Så innebär der inte att alla hem har en bibel. Skulle tippa på att väldigt många av de biblarna ligger och samlar damm i någon kyrka eller i alla skolor runt om i vörlden och på alla sjukhus samt hotell. Själv har vi ingen bibel i vårt hem. | |
| jellyflower | 2013-08-13 18:06 | |
![]() | Chupa, varför tror du att tiiitttiii skulle ens lyckas förstå din fråga? | |
| siwu | 2013-08-13 18:27 | |
![]() | Vi har nog 10-15 biblar | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-13 18:27 | |
![]() | jelly... haha ja... ibland så undrar man lite varför man egentligen gör sig besväret. Men det har sin poäng ändå, för även om ttiittii väljer att inte svara eller spela dum och missförstå så finns det ju andra som ser vad man skriver till henne som kanske inser att hon inte är en person man ska lyssna på. | |
| siwu | 2013-08-13 18:31 | |
![]() | Ah, ni mobbar, såå moget! Not | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 18:40 | |
![]() | Chupa, Inte ens djävulen har nycklar till sitt eget Plejs :) När jag såg honom föll jag ner som död för hans fötter. Och han lade sin högra hand på mig och sade: ”Var inte rädd. Jag är den förste och den siste 18och den som lever. Jag var död, och se, jag lever i evigheters evighet, och jag har nycklarna till döden och dödsriket. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-13 18:42 | |
![]() | 1 Pet 2:6 Det står ju i skriften: Se, på Sion lägger jag en hörnsten, utvald och ärad; den som tror på den skall inte stå där med skam. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-13 19:07 | |
![]() | ordminna jaja det där är vad du tror på, men det finns ju faktiskt inget som säger att gud inte är djävulens hund så dt är ju faktiskt lika sant som dom där textstyckena du skriver från vad jag antar är bibeln. och det bästa är att det är ju faktiskt ni som argumenterar för att det är så. Ni säger att man inte behöver bevis om man tror. jag tror gud är en inkontinent gammal hund, piskad av djävulen till lydnad. Då är det sant. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-13 19:19 | |
![]() | siwu en sekund hade jag lust att förklara för dig varför jag skriver så och hur jag tycker att "mobbing" är ett något överdrivet uttryck. men så drog jag mig till minnes vår senaste konversation och hur du så fort du fick slut på argument lämnade diskussionen som om du var "för bra" för den. ...inte värt att slösa fler tangenttryckningar på med andra ord. | |